شمانیوز
شما نیوز

کنترل و نظارت صحیح عامل پیشبرد اهداف بانک توسعه تعاون محسوب می شوند

سرپرست بانک توسعه تعاون کنترل و نظارت صحیح را عامل پیشبرد اهداف بانک اعلام نمود.

کنترل و نظارت صحیح عامل پیشبرد اهداف بانک توسعه تعاون محسوب می شوند

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه با معاون حقوقی و نظارت بانک و برخی مدیران حوزه این معاونت اظهار داشت: هر مدیری که قصد تحقق اهداف مهم و مترقی سازمان را داشته باشد، نیازمند به تدابیر برای بکارگیری سیستم های کنترل و نظارت است.

وی افزود: چندین مرحله برای مدیریت و راهبری سازمان قابل تصور است که بر این اساس تدوین برنامه، سازماندهی، هدایت، رهبری و بکارگیری منابع و نیز کنترل و نظارت از جمله این مراحل محسوب می گردند.

شیخ حسینی گفت: فرهنگ سازمانی باید به سمت و سویی باشد که موضوع کنترل و نظارت از لایه های عملیاتی آغاز گردد و واحدهای کنترل داخلی سازمان لایه دوم به شمار می آیند، واحد حسابرسی و سازمانهای ناظر بیرونی نیز لایه های بعدی هستند.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: چنانچه کنترل و نظارت در همان سطح عملیاتی به نحو شایسته ای محقق گردد، در مجموع سازمان با کارآمدی بیشتر به حرکت خود ادامه می دهد.

وی خاطر نشان کرد: بازرسان نقش مهمی در بانک توسعه تعاون بر عهده دارند و شایسته است تا بازرسان بانک از ویژگی های مثبتی برای پیشبرد این امر مهم برخوردار باشند.

شیخ حسینی به اولین ویژگی مهم بازرسان اشاره نمود و گفت: کاردان بودن اولین و پایه ای ترین خصوصیت بازرس است که فراتر از کارشناس بودن است و به این معناست که بازرس علاوه بر آشنایی به کارها و فرآیندها خودش نیز فرآیندها و عملیات را انجام داده و از موقعیت و شرایط حاکم بر واحد عملیاتی آگاه است و با آگاهی از اولویت ها به بازرسی می پردازد.

سرپرست بانک توسعه تعاون عدالت و انصاف را ویژگی دوم بازرسان اعلام نمود و در ادامه گفت: استقلال بازرسان خصوصیت مهم دیگری است و رازدار بودن نیز ویژگی مهمی است که موجب اعتمادسازی میان کارکنان و بازرسان می شود و موجب می شود تا همکاران بازرسان را امین خود پنداشته و از تجارب و راهنمایی های آنان بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی از جمله واحدهای کنترلی محسوب می گردد و اداره کل نظارت اعتباری، اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد نیز وظایف کنترلی را بر عهده دارند که هر واحد در زمینه و تخصص خود و نیز در سطوح مختلف و در بازه های زمانی، فرآیندهای کنترل و نظارت را بر عهده دارند که در مجموع باعث می شوند تا بالاترین سطح تطبیق عملکرد با اهداف و برنامه ها محقق گردد.

شیخ حسینی تصریح نمود: به عنوان شخصی که عهده دار وظیفه سنگین مدیریت است به شدت روحیه فساد ستیزی دارم و رفتارها و فعالیت هایی که به نفع شخصی و بر علیه منافع مشتریان و سازمان باشد، مستلزم برخورد قانونی است.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: بازرسان و و احدهای کنترلی در عین حال که همکاران و واحدها را در مسیر صحیح عملیات هدایت می کنند، این اصل را نیز در نظر داشته باشند که احتیاط بیش از حد واحدها موجب ریسک گریزی همکاران نگردد، چرا که بانک توسعه تعاون گام های مهمی را برای حمایت از طرحهای مهم تولیدی و کمک به توسعه و پیشرفت مناطق کشور برمی دارد که نیازمند تدابیر و شجاعت و ریسک پذیری برخی واحدها از جمله واحدهای اعتباری است.

شیخ حسینی تاکید کرد: نقش بانکها در بازار پول مهم تر و پیچیده تر شده است و با ابلاغ برخی قوانین و آیین نامه ها حجم نکات و قواعدی که نیاز است از سوی همکاران مراقبت گردد بیشتر شده است و در این موقعیت نیاز است تا با بروزرسانی چک لیست بازرسی و رعایت اولویت ها شرایطی حاصل شود تا همکاران در رعایت قواعد و قوانین با سردرگمی مواجه نشوند.

وی افزود: پیشرفت های بانکداری الکترونیک و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و مکانیزه شدن فرآیندها موجب شفافیت شده و بسیاری از گزارش ها و تحلیل ها با سرعت بالایی قابل دستیابی است و در واقع هر چه فرآیندها به سمت هوشمندی پیش می رود، نظارت، کنترل و بازرسی با تسهیل و سرعت بیشتری قابل انجام است.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: چنانچه روسای شعب و مدیران استانی موفق به ایجاد شرایط مناسب برای اجرای برنامه ها در حوزه تخصیص و تجهیز منابع باشند و در ارائه خدمات و سرویس های تخصصی نیز کوشا باشند، کارنامه تمامی واحدها با کارآمدی و دستاورد مناسب در حوزه عملیات بانکی و نیز با اجرای برنامه های توسعه ای و حمایتی همراه خواهد بود.

وی افزود: چند فاکتور برای موفقیت شعبه مهم است که انگیزه پرسنل و حمایت و پشتیبانی از آنان در مهمترین آنها به شمار می آید.

شیخ حسینی گفت: از بازرسان انتظار می رود ضمن بررسی عملکرد واحدها مطابق چارچوب ها و پروتکل ها، در برجسته نمودن اقدامات اساسی و مهم واحدها نیز نقش موثری ایفا نمایند.

سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام نمود: همه واحدها برای پیشبرد ماموریت های بانک و توجه به راهبردها باید همراستا باشند و در این مقطع زمانی، مدیریت نقدینگی و حرکت به سمت و سوی دستیابی به سهم مناسبی از بازار بانکی حائز اهمیت است و ضروری است همه واحدها از جمله بازرسی و نظارت در این مسیر هماهنگ و همگام باشند.

در این جلسه محمد مهدی احمدی معاون مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت، مهرزاد احمد زاده رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، علی تاجیک بازرس ویژه در معاونت حقوقی و نظارت، رضا یوسف نیا رئیس اداره کل بازرسی فنی و تخصصی، یوسف احسانی رئیس اداره کل نظارت بر اعطای تسهیلات، حجت‌الله شمس رییس اداره کل حوزه مدیریت ،علی فلاحتی عنبران معاون بازرسی هوشمند اداره کل بازرسی فنی و تخصصی، عبدالحمید حیدری معاون بازرسی فنی و تخصصی اداره کل بازرسی فنی و تخصصی، فرشاد حیدری معاون بازرسی اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، مهدی نصیری رئیس دایره بررسی تخلفات و استعلامات پرسنلی نیز نقطه نظرات تخصصی را مطرح نمودند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied