شمانیوز
شما نیوز

مدیر عامل شرکت بین المللی نمایشگاه‌های فارس عنوان کرد:

فقدان زیرساخت ها برای توسعه صنعت نمایشگاهی

فرهادی گفت: در کنار سیاستگذاری اصلاح ساختار یکی از مهمترین ایرادات ما در حوزه نمایشگاهی زیرساخت ها و زیر بنا ها است.

فقدان زیرساخت ها برای توسعه صنعت نمایشگاهی

 به گزارش شمانیوز : نخستین نمایشگاه "تولید ایرانی،دانش بنیان" با حضور شرکت‌های فعال در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی آغاز به کار کرد.

عصر سه‌شنبه ۳۱ خرداد و با حضور شماری از مسئولان، نخستین نمایشگاه تولید ایرانی، دانش بنیان و اشتغال آفرین، با حضور شرکت‌های دانش بنیان و شماری از دستگاه‌های اجرایی، در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس در شیراز آغاز به کار کرد.

بنابراین گزارش؛ دکتر فرهادی، مدیر عامل شرکت بین المللی نمایشگاه‌های فارس در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: بیش از یک دهه مقام معظم رهبری شعار سال را مبنی بر توجه و تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور قرار می دهند و امسال نیز موضوع حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی در رأس امور قرار گرفته است.

f2e0ae22-be91-43a5-b79c-624d30843910

وی افزود:  این موضوع نشان می‌دهد که ما به اهداف مدنظر راس حاکمیت یعنی مقام معظم رهبری دست نیافته‌ایم  که ایشان هر سال به این موضوع تاکید دارند.

 فرهادی عنوان کرد: برای مثال بهترین راهکار برای دستیابی به اهداف شعار سال تدوین راهبردها است تا با ارائه الگوی ملی تمام اقصی نقاط کشور از یک استاندارد پیروی کرده و شاهد راه اندازی نمایشگاه های بیشتر باشیم. بر این اساس نام نمایشگاه به عنوان تولید ملی و دانش بنیان گذاشته و آغاز به کار کرد.

 

وی افزود:متاسفانه روند از گذشته تاکنون بر این اساس بوده است که اول یک کالای تولید شده و بعد به دنبال بازار هدف و مصرف کننده می گردد.این در حالی است که باید این چرخه معکوس شود و ابتدا نیاز کشور مشخص و بر اساس آن تولیدات انجام شود.

فرهادی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه های صنعتی و تاثیر آن در رونق اقتصاد کشور گفت: برگزاری نمایشگاه های صنعتی موجب می شود تا ضمن تحقق شعار سال قدرت و توانمندی کشور برای حضور در بازارهای بین‌المللی افزایش یابد.

 

وی افزود: رونق تولید و اشتغال بدون علم امکان‌پذیر نیست. با برگزاری نمایشگاه های اینچنینی زمینه برای رسیدن به قله های اقتصادی و تعاملات بین المللی فراهم می شود با توجه به فرصت کوتاه استقبال خوبی  صورت گرفت به گونه‌ای که ۷۰ درصد از شرکت کنندگان را شرکت های دانش بنیان تشکیل دادند. 

فرهادی تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت استعدادها و شناسایی دستاوردهایی که بسیار مغفول مانده است باید حمایت های لازم انجام شود این حمایت عمدتاً متوجه دولت خواهد شد. دانش  تا زمانی که به بهره وری نرسد به درآمدزایی نمی رسد.

وی خاطر نشان کرد:علیرغم رضایت شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه تولیدات ملی و دانش بنیان به عنوان مسئول برگزار کننده این نمایشگاه  تا ایده آل ها فاصله بسیاری دارد بر این اساس میان نمایشگاه و بازارچه تفاوت های بسیاری وجود دارد در نمایشگاه صرفاً کار تجاری و فروش کالا انجام نمی شود بلکه توانمندی های فنی، علمی و صنعتی در این بستر به نمایش در می آید و چرخه تولید، توزیع و مصرف شکل می گیرد.

فرهادی عنوان کرد: در کنار سیاستگذاری اصلاح ساختار یکی از مهمترین ایرادات ما در حوزه نمایشگاهی زیرساخت ها و زیر بنا ها است. به عنوان  مثال ساخت هتل،رستوران  محیط های کارگاهی کارگاهی و آموزشی در کنار فضاهای نمایشگاهی یکی  زیرساخت های مهم و ضروری است .

مدیر عامل شرکت بین المللی نمایشگاه‌های فارس در پایان گفت: بر این اساس برای گسترش  صنعت نمایشگاهی برای حضور تجار و سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می کنیم.چرا که نگاه ما توسعه محور با هدف پوشش ملی جهت رقابت در عرصه های بین المللی استو در این عرصه رقابت های استانی معنایی ندارد و هر استانی که تلاش بیشتر کند افتخارش برای کل ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied