شمانیوز
شما نیوز

تشریح ماموریت های راهبردی شرکت پتروشیمی بندر امام در نشست هم اندیشی هفتگی مدیران ارشد

دکتر ” سپهدار انصاری نیک ” : در حال حاضر بدنبال افزایش تولید تا دستیابی به ظرفیت اسمی هستیم و باید تمام توانمندی و ظرفیت شرکت برای تحقق این منظور بکار گرفته شود ‌.

تشریح ماموریت های راهبردی شرکت پتروشیمی بندر امام در نشست هم اندیشی هفتگی مدیران ارشد

مدیرعامل این واحد پتروشیمی در نشست هم اندیشی هفتگی با مدیران ارشد و روسای واحدهای مختلف شرکت که امروز چهارشنبه یکم تیرماه سالجاری برگزار شد به تشریح اهداف کلان تولیدی ، اجرای طرح های توسعه ای و تبیین ماموریت های راهبردی شرکت پرداخت .

وی در این نشست محور اصلی سخنان خود را تامین خوراک و رفع عقب‌ماندگی تولید مجتمع دانست و اظهار داشت: ظرفیت اسمی پتروشیمی بندرامام ۹ میلیون تن در سال است که در حال حاضر تولید عملکردی مجتمع ۶ میلیون تن بوده که این یعنی عقب ماندگی ۳ میلیون تنی نسبت به ظرفیت اسمی مجتمع که می بایست با برنامه‌ریزی واحدهای تولیدی و بهره گیری با کفایت از دارایی ها و پتانسیل های موجود ابتدا دستیابی به ظرفیت اسمی تولید مجتمع محقق و پس از آن به دنبال اهداف بالاتر تولیدی باشیم.

دکتر ” انصاری نیک ” با بیان اینکه در حال حاضر بدنبال افزایش تولید برای رسیدن به ظرفیت اسمی هستیم و باید تمام توانمندی شرکت برای تحقق این منظور بکار گرفته شود اظهار داشت : در سازمان های بزرگ مانند بندرامام با توجه به ظرفیت های موجود از حیث ارتباطات درون و برون سازمانی ایجاد یک دپارتمان و یا حضور یک تیم پیگیری مستمرتأمین خوراک امری ضروری و از اصلی ترین برنامه های آتی حائز اولویت در این مجتمع خواهد بود .

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در بخش دیگر سخنان خود به علل عدم تحقق ظرفیت اسمی تولید اشاره و افزود : شواهد نشان می دهد که در دو دهه گذشته بندرامام در حوزه تولید یک افول را تجربه کرد و در بخش ظرفیت تولید و تنوع تولید ضعف‌هایی بوجود آمد که یکی از این ضعف‌ها خارج شدن واحد کلرآلکالی از مدار تولید است که امروز وقتی به بازمانده تأسیسات آن نگاه می شو د به مثابه یک موزه است در این راستا نیازمند یک برنامه ریزی خیلی دقیق ، منسجم ، آگاهانه و چابکی در ظرفیت سازی جدید هستیم تا با توسعه و نوسازی فرآیندها عملکرد هایی جدید را ثبت کنیم.

 ایشان بر تسریع درروند تکمیل طرح‌های توسعه ای تاکید و عنوان کرد: علاوه بر تکمیل واحد کلرآلکالی ، بازگشت طرح الفین به بندرامام و در امتداد آن با برنامه ریزی مدون و دقیق توسعه واحدهای پلی الفینی با جدیت در دستور کار ما قرار دارد تا به تبع آن بندرامام نه تنها به ظرفیت اسمی تولید خود برسد بلکه اقدام به توسعه و تکمیل در زنجیره ارزش نماید و با یک ارزش سازی جدید بویژه در پلی الفین ها همراه شود.

 دکتر انصاری نیک بخش بعدی سخنان خود را به اهمیت حوزه دارایی های فیزیکی و ارتباط آن با توقفات تولیدی و حوادث صنعتی اختصاص داد و گفت: گزارشات جلسات و ارزیابی‌های بعمل آمده از پیر شدن شرکت بندرامام حکایت دارد ، راه جلوگیری از چالش‌های ناشی از این پدیده حرکت به سوی بکارگیری رویکردهای نوین و ابزارهای به روز شده است تا بدین شیوه هم صیانت از تولید محقق و هم فرآیند ایمن‌سازی مطلوبی در تولید و محیط کار داشته باشیم.

 وی همچنین افزود: هدف اصلی ما حفظ دارایی ها و تجهیزات و در ادامه آن کاهش توقفات تولیدی است و در همین راستا با رویکردی نو مبتنی بر دانش و روش های جدید چه از نظر دیدگاهی و نگرشی و چه نیرو ی انسانی با نگاه خاص حمایتی مسیر تحول همه جانبه را تسهیل خواهیم کرد.

 ایشان همچنین ضرورت پرداختن دقیق به برنامه کنترل کیفیت و( QC) را یاد آور ودر این ارتباط تصریح کرد : این فرآیند با محوریت بازرسی فنی و با ترکیب دستورالعملهای بازرسی فنی و ابزارهای موجود و نیز با مشارکت مدیران ارشد منسجم تر از گذشته برای مجتمع تدوین خواهیم کرد زیرا که غفلت از کنترل و بازرسی فنی به معنی حادثه و از دست دادن تولید است.

 دکتر” انصاری نیک ” در ادامه اجرای بموقع فرآیند کنترل و ارزیابی عملکرد و نیز استقرار دفتر ( PMO)را حیاتی دانست و اظهار داشت : برای تحقق فرآیند پاسخگویی سازمانی سریعتر ، بهتر و آگاهانه تر و جلوگیری از ایجاد فضا های مرده در محیط کار و کارهای متوقف شده و نیز عملیاتی شدن جریان کار و تسهیل امور در شرکتی به این بزرگی ، هرچه سریعتر باید دفتر پیگیری و پایش کار ها ( PMO ) در مجتمع را اجرایی گردد .

 مدیرعامل پتروشیمی بندرامام توجه به توسعه منابع انسانی و همگام سازی رفع نیازهای نیروی انسانی با شرایط فعلی را محور دیگر سخنان خود قرار داد و در تشریح آن بیان کرد: پتروشیمی بندرامام سازمانی با بیش از ۸ هزار نفر نیروی انسانی است و هرکدام از این نیروها ، نیاز ها ، نگرش ها و انتظاراتی گوناگون دارند که باید در این ارتباط برنامه ریزی تحولی نظام مند در دستور کار قرار گیرد .

 ایشان همچنین در این حوزه تاکید کرد که نیروی انسانی هم مانند یک کارخانه تولیدی مشمول پیری و سالخوردگی می شوند و نگرش ها و انتظاراتشان عوض می گردد و از طرفی نیروهای جدید می آیند و وارد چرخه سازمان می شوند و نیاز به برنامه ریزی خاص دارند در هر دو حالت نیاز به دقت ، برنامه ریزی ، تفکر و اندیشه کردن است که لازمه آن داشتن طرح و برنامه روشنی از منابع انسانی است .

 وی خاطرنشان کرد: امروزه در سطوح مختلف نیروی انسانی شاهد نارضایتی هستیم و باید این نارضایتی ها تعدیل و به انگیزه ، شادابی ، اراده و همت برای کار بیشتر و زندگی با کیفیت بهتر تبدیل شود.

 دکتر انصاری نیک با اشاره به اینکه سازمان ما نباید سازمانی مکانیکی باشد که آدم ها را دچار افسردگی کند اظهار کرد : وجود تنش و تعارض در محیط کار بحثی اجتناب ناپذیر است و باید ساز و کارهایی را تدارک ببینیم که ضمن کاهش تنش و مدیریت تعارضات باعث شادابی همکارانمان و بهبود سلامتی و انگیزش بهتر و تعهد سازمانی بیشتر آنان بشود.

 نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی بندرامام درفراز بعدی صحبت خود بر تمرکز دقیق در حوزه فروش و تامین کالا تاکید و گفت : حوزه بازرگانی ، فروش و تامین کالا حوزه بسیار مهمی می باشد زیرا که همه عملکرد پتروشیمی بندر امام در نهایت ختم به اداره فروش خواهد شد بنابر این فرایند فروش باید دقیق باشد و اولین اولویت آن کاهش ریسک فروش است یعنی مدیریت فروش باید بنحوی باشد که ریسک هایی به شرکت تحمیل نشود.

 مدیر عامل افزود : در فضای بین المللی فعلی ریسک های گسترده ای ما را تهدید می کند و مدیریت فروش ما باید آگاهانه ، دقیق ، قراردادی ، حقوقی و با ضمانت های کافی فروش ما را بدون ریسک انجام بدهد.

 دکتر انصاری نیک رابطه مستقیم مطلوب بودن فرآیند فروش با پیشبرد اهداف توسعه ای راعنوان و خاطر نشان کرد : برنامه ریزی برای وصول مطالبات باید به موقع صورت پذیرد تا شرکت بتواند اهداف توسعه ای و امور جاری کار خود را درست انجام بدهد و بدهی هایش را به موقع پرداخت کند.

 ایشان تاکید کرد : بحث فروش بحث حساسی است و باید با درایت کافی مدیریت شود تا شرکت نه تنها لطمه ای نبیند بلکه موجب تحکیم و پیشبرد اهداف و پروژه های هدف شود.

 گفتنی است در این نشست ‌واحدهای حسابداری مدیریت، عملیات انبارها و برنامه ریزی به ارایه گزارشات و شاخصهای عملکردی پرداختند و پیشنهادات بهبود از طرف مدیران حاضر در جلسه ارایه گردید.

 

روابط عمومی پتروشیمی بندرامام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied