شمانیوز
شما نیوز

به همت مردم و بخش خصوصی و با کمک سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت؛

ارسال کمک های مردمی جزیره کیش به مناطق زلزله زده استان هرمزگان

نخستین محموله به همت مردم و بخش خصوصی و با کمک سازمان، شامل ۵۰ دستگاه کولرگازی دیواری و پنجره ای، ۲ دستگاه کولرگازی ایستاده، چهار عدد مخزن هشت هزار لیتری آب، آب معدنی، اقلام خوراکی و البسه و سه دستگاه کانکس ۲ اتاقی به منطقه زلزله زده روستای سایه خوش ارسال شد.

ارسال کمک های مردمی جزیره کیش به مناطق زلزله زده استان هرمزگان

این اقلام با هزینه ۱۰ میلیارد ریال به همت سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از خیرین جزیره، نیروهای بسیج، جوامع بازاریان و تجار، هتلداران، سرمایه گذاران و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تهیه و به مناطق زلزله زده استان هرمزگان ارسال شد.

مهدی کشاورز عصر سه شنبه ۱۴ تیر با حضور در پایگاه مقاومت بسیج سپاه کیش در خصوص تهیه کمک های مردمی به زلزله زدگان روستای سایه خوش، گفت: ضمن قدردانی از درایت و بصیرت حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش که محور اصلی موضوعات فرهنگی و اجتماعی در جزیره کیش هستند، کمک و حمایت‌های شایان توجهی در زمان وقوع بحران های مقطعی در این منطقه داشتند.

کشاورز در ادامه سخنان خود از همکاری و کمک صنوف، جوامع فعال و بخش خصوصی در جزیره کیش، تشکر کرد و اظهار داشت: این اقدامات ارزشمند در تمام دنیا قابل مشاهده هست ولی انسجام و وفاق میان مسلمانان دارای ویژگی های خاصی است که این امر مهم سبب رشد فردی و جامعه می شود.

وی با تاکید بر این موضوع که از آغاز وقوع زمین لرزه ها شاهد انسجام خاصی میان تمام نهادها، گروه ها و مردم کیش هستیم، افزود: انسجام و همدلی میان اقشار مختلف جامعه بیانگر این مهم است که بنی آدم اعضای یکدیگرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با تداوم کمک های مردمی به مناطق زلزله زده استان هرمزگان، گفت: میزان کمک ها از نظر مادی مهم نیست بلکه همکاری و همراهی آحاد جامعه التیام دهنده دل های حادثه دیدگان ناشی از وقوع زلزله در روستای سایه خوش است.

کشاورز در ادامه تصریح کرد: هر کس وظیفه ای بر عهده دارد اما در مواقعی باید از قالب شخصیت سازمانی و نهادی خارج شده و به مردم کمک کرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه باید بر یک مدار منطق به افرادی که دچار بحران هستند کمک کرد، افزود: با تفکر بسیجی و با محوریت امام جمعه کیش می توان اقداماتی در راستای رفع برخی از مشکلات در کیش انجام داد.

مهدی کشاورز افزود: از این فرصت ها باید در جهت تدبر و تفکر استفاده کرده و برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی تنها نباید یک بحران بیرونی و یا فضای مجازی را در نظر گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده امام جمعه کیش با تاکید بر این موضوع که فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و مواسات در جامعه ایران اسلامی نهادینه شده است افزود: مسوولان، سرمایه گذاران و مردم کیش دارای این فرهنگ غنی هستند و می توان به نمونه ای از حضور تمام این اقشار در زمان شیوع بیماری کرونا اشاره داشت.

وی به وقوع زمین لرزه های اخیر اشاره کرد و گفت: هرچند مردم کیش دچار ترس ناشی از وقوع زلزله بودند اما در زمان کوتاهی جهت کمک به مردم زلزله زده هرمزگان اقدام و مبالغ قابل توجهی برای این افراد جمع آوری شده است.

وی همچنین عنوان کرد: جزیره کیش یکی از معدود شهرهایی است که مردم، مسوولان و بسیجیان آن در همه صحنه ها حضور دارند و امیدواریم فرهنگ کمک و یاری دیده شد در این منطقه به سایر شهرهای کشور نیز انتقال پیدا کند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied