شمانیوز
شما نیوز

بیمه پارسیان/

عملگرایی در اهداف تعیین شده نتیجه رشد درآمدی بیمه پارسیان

شرکت بیمه پارسیان با نماد «پارسیان» توانسته است در جهت اهداف شرکت برای سودآوری با تحول دیجیتال و بهبودفرآینده با دست‌یافتن به عملکرد قابل‌قبول به رشد ۳۲ درصدی در فصل بهار برسد.

عملگرایی در اهداف تعیین شده نتیجه رشد درآمدی بیمه پارسیان

آنچه که از ارزیابی عملکرد کمی برنامه ششم توسعه در بخش صنعت بیمه بخصوص در دو شاخص سهم بیمه عمر و ضریب نفوذ بیمه مشخص گردید، عملکرد اجرایی صنعت بیمه با اهداف مدنظر سیاست­‌گذار و قانون­‌گذار تفاوت قابل ملاحظه­‌ای دارد. اما در این بین شرکت‌هایی هستند که در راستای اهداف و تحقق برنامه‌های تدوین شده خود حرکت به سمت پیشرفت را در دستور کار خود قرار داده اند. شرکت بیمه پارسیان از جمله شرکت های فعال در این صنعت می‌باشد که توانست با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و عمل به جزئیات در جهت پیشرفت گام‌هایی را بردارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

با بررسی عملکرد این شرکت در سال مالی گذشته، نشان‌دهنده این موضوع است که این شرکت توانسته به تحقق اهداف شرکت در جهت افزایش سودآوری و تحول دیجیتال و بهبود فرآیندها با حمایت سهامداران و تلاش مضاعف کارکنان، شرکت بیمه پارسیان همچنان در صنعت بیمه کشور به عنوان یکی از توانمندترین شرکت ها، جایگاه خود را ارتقا ببخشد.

درآمد شرکت بیمه پارسیان حاصل از سود سهام شرکت سرمایه گذاری پارسیان با توجه به تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به 1400/12/29 مورخ 1401/03/31 مشخص شد. بر این اساس،  مبنی بر تقسیم مبلغ 28/000/000 میلیون ریال (7969 ریال به ازای هر سهم) سود بین سهامداران و با توجه به اینکه 14/29 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری پارسیان متعلق به شرکت بیمه پارسیان می باشد، معادل 4/002/178 میلیون ریال (334 ریال برای هر سهم) درآمد حاصل از سود سهام در دفاتر شرکت بیمه پارسیان شناسایی شد.

نماد پارسیان در صنعت بیمه وصندوق بازنشستگی به جزتامین اجتماعی فعال است و در بورس ثبت نماد شده است. پارسیان جزو شرکت های متوسط بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 5 گروه خودش و در رتبه 175 کل بازار قرار دارد.

با نگاهی به عملکرد بازار بورس و سهام پارسیان مربوط به شرکت بیمه پارسیان در لحظه تنظیم گزارش می‌توان پی به این نکته برد که نماد پارسیان همچنان در وضعیت صعودی قرار دارد. در تحلیل تکنیکال «پارسیان» مشخص است که طی معاملات امروز، به اندازه 1.33 برابر حجم مبنا، سهام بین خریداران و فروشندگان مبادله شده است.

حجم معاملات امروز 1.86 برابر بیشتر از میانگین حجم پنج روزه و به اندازه 0.62 برابر میانگین حجم بیست و یک روزه، 0.54 برابر میانگین حجم صد روزه، سهام بین خریداران و فروشندگان مبادله شده است. اندیکاتور RSI عدد 47.42 را نشان می دهد که در محدوده میانی است و نشانه ای از اشباع خرید یا اشباع فروش در آن یافت نمی شود. سیگنال اندیکاتور Bollinger و سیگنال خرید اندیکاتورهای تنکنسن و کیجونسن همچنان وضعیت خرید را نشان می‌دهد.

اندیکاتور عرضه و تقاضا روی عدد -0.04 ایستاده است که در منطقه متعادل است و نشانه تعادل نسبی عرضه و تقاضا است. نماد پارسیان طی آخرین روز معاملاتی الگوی کندلی اسپینینگ صعودی را ساخته است.

نسبت P/B این نماد در تحلیل بنیادی با ثبت عدد 5.75 از شرایط خوبی بهره مند است. به عبارت دیگر پارسیان دارای قیمت کمتری نسبت به سایر نمادها است. نسبت P/S پارسیان برابر با عدد 1.03 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده و نشان دهنده وضعیت خوب فروش شرکت است.

برآیند معاملات حقوقی طی سه روز تا صد روز گذشته مثبت بوده است به این معنی که حقوقی در حال خرید و حمایت از سهم است.

گزارش مقایسه حق بیمه صادره فصلی شرکتهای بیمه در 3ماهه اول سال 1401 نسبت به فصل بهار در سال گذشته نمایانگر افزایش 32٪ درصدی بیمه پارسیان است. شرکت بیمه پارسیان در مدت 3 ماهه منتهی به خرداد حدود 2677 میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره شناسایی نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied