شمانیوز
شما نیوز

این بازدید که پنجشنبه( 16 تیرماه) انجام شد،

بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران مجلس شورای اسلامی از مجتمع مس سرچشمه

جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران پارلمانی از بخش های مختلف تولیدی و توسعه ای مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.

بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران مجلس شورای اسلامی از مجتمع مس سرچشمه

این بازدید که پنجشنبه( 16 تیرماه) انجام شد، گروهی از اصحاب رسانه، سردبیران و خبرنگاران مجلس شورای اسلامی از مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.

در جریان این بازدید، اصحاب رسانه از معدن مس سرچشمه به عنوان یکی از بزرگ ترین معادن روباز خاورمیانه همچنین واحد سنگ شکن، تغلیظ، ذوب و پالایشگاه و طرح های توسعه سرچشمه دیدن کرده و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای تولیدی و توسعه ای شرکت ملی مس، قرار گرفتند.

در ادامه این بازدید، نشست خبری با حضور «بهروز رحمتی» معاون توسعه و اکتشافات در مجتمع مس سرچشمه برگزار و ضمن ارائه گزارش عملکرد، برنامه های شرکت مس در دولت انقلابی سیزدهم برای دستیابی به افزایش تولید 3 برابری مس محتوی و مس کاتد را تشریح و  به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داده شد.

 

پتانسیل تولید یک میلیون تنی و ارزآوری 10 میلیارد دلاری سالیانه شرکت ملی مس ایران

بر اساس این گزارش، بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی مس ایران در این نشست خبری اظهار داشت: 65 پروژه مختلف به ارزش سرمایه گذاری 13 میلیارد دلار در حوزه های مختلف زنجیره تولید مس از اکتشاف و فراوری، ذوب و پالایش و صنایع پایین دستی در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: تا اوایل سال آینده با راه اندازی سه پروژه دره زار، درآلو و فلوتاسیون سرباره در حدود 330 هزار تن به طرفیت تولید کنسانتره مس اضافه می‌شود که در حدود 600 میلیون دلار به درآمد سالیانه شرکت اضافه خواهد شد.

رحمتی افزود: میانگین درآمد صادراتی 16 سال اخیر شرکت ملی مس ایران 2 میلیارد دلار بوده است؛ جمع کل فروش شرکت ملی مس در 16 سال اخیر هم بیش از 32 میلیارد دلار بوده است؛ میانگین سود سالیانه 900 میلیون دلاری را هم داریم؛ همچنین به طور متوسط بیش از 44 درصد سود خالص شرکت ملی مس  داشته ایم.

وی گفت: تولید یک میلیون تن مس محتوی در برنامه ریزی 5 تا 10 ساله ما وجود داردکه امکان پذیر است.

 

مس پرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied