شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در مجمع عمومی فوق العاده :

تولید محصولات با ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی یکی از مهمترین دستاوردهای این شرکت است

صانعی گفت: از جمله مهم ترین دستاوردهای پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۰ تولید محصولات این شرکت با ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی، دریافت بالاترین نشانه صنعت برگزیده‌ سبز از سازمان حفاظت محیط زیست و کسب رتبه ۱۳ شرکت برتر از نظر شاخص های بهره وری و کسب رتبه اول پژوهش و فناوری کشور از وزارت صمت بود.

تولید محصولات با ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی یکی از مهمترین دستاوردهای این شرکت است

به گزارش خبرنگار شمانیوز ، مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده  شرکت پتروشیمی نوری منتهی به 29 اسفند سال 1400 صبح روز  چهارشنبه 22 تیرماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت با حضور ۹۹ درصدی سهامداران برگزار شد که از  تصمیمات مهم این مجمع میتوان به  تصویب صورتهای مالی ، پرداخت سود و انتخاب روزنامه رسمی اشاره کرد.

در ابتدای این جلسه رأی‌گیری اعضای هیات‌رئیسه انجام شد و بر اساس آن آقای فامیلی به‌عنوان رئیس مجمع، آقایان رحیمیان سراج و عابدزاده نماینده تاپیکو به‌عنوان ناظرین مجمع ، آقای صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری بعنوان دبیر جلسه و آقای توانا مدیر مالی و آقای حبیبی بعنوان  نماینده حسابرسی و آقای کاظمی بعنوان نماینده بورس در این مجمع حاضر شدند.

در ادامه این مجمع مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری به  مهمترین دستاوردهای این شرکت در سال۱۴۰۰ از قبیل تولید محصولات شرکت با ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی، دریافت بالاترین نشان صنعت برگزیده سبز از سازمان حفاظت محیط زیست، دریافت بالاترین نشان مدیریت کنترل مصرف انرژی برای دومین بار از معاونت فناوری ریاست جمهوری، سازمان ملی استاندارد سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان مدیریت صنعتی، کسب رتبه ۱۳ و شرکت برتر از نظر شاخصهای بهره روی و بالاترین صادرات محصولات پتروشیمی در IMI۱۰۰ ، کسب رتبه اول پژوهش و فن آوری کشور از وزارت صمت، کسب رتبه اول پژوهش و فن آوری برای دومین بار از میان شرکتهای هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و پس از آن به سوالات سهامداران در خصوص نحوه عملکرد شرکت پاسخ داد.

صانعی  در زمینه تولید محصول در سال ۱۴۰۰ گفت : پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۰ با وجود ۴۵ روز تعمیرات اضطراری، ۱۰۳ درصد ظرفیت، تولید داشته و ۴ میلیون و ۶۰۵ هزار تن محصول تولید کرده است و با توجه به متوسط ۸۵ درصدی تولید مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی در کشور پتروشیمی نوری در سال گذشته ۱۸ درصد بالاتر از آن تولید داشته است.  

وی گفت:  نوری ۲۹۰ قطعه پیچیده، کاتالیست و مواد شیمیایی در سال ۱۴۰۰ تولید کرده است که درصد پیشرفت واقعی ساخت داخل قطعات ۱۲۱ درصد نسبت به برنامه تعیین شده بوده است.

به گفته صانعی همچنین واحد آمونیاک طرح پتروشیمی هنگام در سه ماهه سوم ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعالم شرکت پتروشیمی نوری در ادامه در زمینه خوراک این مجتمع تصریح کرد: قیمت خوراک تا پایان سال ۱۴۰۰ نهایی شده بود. برای سال ۱۴۰۱ یک پیش نویس آماده شده اما ابلاغ نشده و به همین دلیل نرخ سه ماهه نخست سال جدید علی الحساب محاسبه شده است. مبنای نرخ گذاری ۹۵ درصد فوب گازوئیل صادراتی است.

وی در زمینه تولید ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴ میلیون و ۶۰۵ هزار تن تولید این شرکت بوده است. پارازایلین حدود ۶۹۷ هزار تن بوده که این محصول بازار خوبی دارد و ممکن است پارازایلین را به محصول دیگری تبدیل کنیم، اما تنها محصولی است که به راحتی به فروش می رسد.

صانعی بیان کرد:  کرک اسپرد شرکت پتروشیمی نوری حدود ۱۳۰ دلاربود. در سال ۱۴۰۰ به ازای هر تن  محصولات میعانات گازی ۱۳۰ دلار سود ناخالاص کسب کردیم. این رقم در پالایشگاه ها ۶۰ یا ۷۰ است و در دیگر پتروشیمی ها ۸۰ تا ۹۰ است اما در پتروشیمی نوری ۱۳۰ است.

وی درباره سود عملیاتی شرکت گفت: سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۰ نزدیک به  ۴۹۰ میلیون دلار بوده است.

وی ضمن اشاره به مهم ترین اقدامات پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۱ گفت: مهمترین اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۱ تولید پایدار بالای ظرفیت اسمی،  راه اندازی واحد آمونیاک و ادامه انجام پروژه واحد اوره پتروشیمی هنگام، ادامه انجام پروژه شیرین سازی هوی اند، ادامه انجام پروژه زیرو فلرینگ، ادامه انجام پروژهای افزایش ظرفیت واحدهای ۲۰۰ و۱۰۰ ، ادامه انجام پروژه دیجیتالیزشن فرایند کنترل انرژی و اجرای طرح BPMN در فرآیندهای ۸۵گانه شرکت، خواهد بود.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی نوری واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام ۹۴ درصد و واحد اوره ۹۳ درصد پیشرفت دارند که  این پتروشیمی یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن ظرفیت تولید دارد و تا پایان آذرماه فاز اول آمونیاک به بهره برداری می رسد. مشکل اسکله نیز مورد بحث است که در صورت راه اندازی پروژه اوره نیز با سرعت بیشتری اجرا می شود

در انتهای این مجمع کلیه صورتهای مالی این شرکت  به تایید و تصویب اعضا هیات ریًسه وسهامداران رسید و پتروشیمی نوری به ازای هرسهم مبلغ  ۱۴۰۰ تومان سود به سهامدارانش تقدیم کرد و روزنامه اطلاعات نیز بعنوان روزنامه رسمی این شرکت انتخاب شد./ انتهای خبر

 

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied