شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز// با نگاهی به عملکرد مثبت بانک ملت مشخص شد؛

افتخارات پی‌در پی در سایه تدابیر موفق مدیریتی

گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ که مورد تایید سهامداران قرار گرفت، نمایانگر موفقیت‌های پی‌درپی و افتخاراتی است که نتیجه برنامه‌ریزی‌های موفق و تدابیر از پیش‌تعیین شده مدیران لایق این بانک می‌باشد.

افتخارات پی‌در پی در سایه تدابیر موفق مدیریتی

به گزارش شمانیوز، گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ که مورد تایید سهامداران قرار گرفت، نمایانگر موفقیت‌های پی‌درپی و افتخاراتی است که نتیجه برنامه‌ریزی‌های موفق و تدابیر از پیش‌تعیین شده مدیران لایق این بانک می‌باشد. افتخارات این بانک رضایت مشتریان را به دنبال دارد، حمایتی که افزایش بیش از ۱۰۴ درصدی سرمایه را رقم زده است.

در این گزارش با نگاهی به آخرین دستاوردهای بانک ملت، عملکرد مدیران و برنامه‌های مدیریتی و افق چشم‌انداز این بانک را بررسی کرده ایم.

بانک ها تقرییاً دارای سبد خدمتی یکسانی هستند به گونه ای که مشتری قادر نیست به طور کامل بین خدمات بانکها تبعیض قائل شود. نوآوری در یک بانک، سریعاً در دیگر بانکهای به کار گرفته می شود. این شدت به کاری خدمات جدید توسط دیگر بانکها، حتی به کمتر از یک هفته نیز رسیده است. در یک چنین شرایطی، تصورات و نگرش های ذهنی، به شدت بر نحوه تفسیر اطلاعات و تبیین نوع رفتار نسبت به برنامه های بازاریابی یک بانک اثرگذار است.

بانک ملت به عنوان نخستین بانک مشمول اصل ۴۴ و دومین بانک بزرگ بازار سرمایه با ارائه گزارش سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ خود نه تنها صدرنشینی خود را در خالص تراز عملیاتی بانک‌های بورسی حفظ کرد بلکه با بیش از ۱۰۴ درصد رشد سرمایه توانست آن را ارتقاء ببخشد. افزایش ۵۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه و تبدیل این بانک به بزرگ ترین بانک بورسی کشور، از مهم‌ترین دستاوردهای بانک ملت در مجمع عمومی خردادماه این بانک بود که اعلام شد.

بانک ملت با ثبت مبلغ ۴ همت در خردادماه سال جاری توانسته تراز عملیاتی ماهانه خود را بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۱۸ درصد نسبت به ماه قبل ارتقاء داده و قدرت سودسازی خود را به اثبات رسانده و به رشد ۲۸ درصدی خالص درآمد کارمزد نیز نسبت به ماه گذشته سال جاری دست یابد.

براین اساس، "وبملت" در دوره خرداد ۶/۵ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و ۳/۹ هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرده که با این حساب در سومین ماه سال ۱۴۰۱ تراز عملیاتی مثبت ۲/۵ هزار میلیارد تومانی را ثبت کرد. همچنین در این مجمع ۱۰۰ ریال سود به ازای هر سهم در بین سهامداران تقسیم شد.

یکی از نقاط تمایز بنیادی واثربخش در یک چنین صنعتی، روآوردن به تصویرسازی و ایجاد جنبه های ناملموس است. بنابراین تقویت و ایجاد برندی قوی برای بانکها، می تواند به عنوان یک استراتژی اثربخش جهت کسب مزیت رقابتی محسوب گردد.

در یک مدل تحقیق تعداد ۳۳۴ نفر از کارکنان بانک ملت انتخاب و پرسشنامه ای شامل ۳۵ سوال با طیف ۵ گزینه ایلیکرت میان آنان توزیع گردید که نتیجه این تحقیق نشان داد که فعالیت های منابع انسانی برند محور و رهبری برند بر تعهدبرند تاثیر دارد و تعهد به برند نیز موجب رفتار های شهروندی برند محور می گردد و رفتار های شهروندی‌برند نیز تاثیر نسبتاًًٌ زیادی بر قدرت برند دارد.

شاخص عملکرد مالی در ارزیابی وزارت اقتصاد شامل معیارهایی از جمله سود خالص، سود انباشته، قیمت تمام شده پول، کاهش نسبت مطالبات و ... است. بانک ملت طی چند سال متوالی توانسته در سرجمع شاخص های مهم عملکرد مالی رتبه برتر را کسب کند و البته همچنان آن را ارتقاء می‌بخشد.

بانک ملت از جمله بانک‌های موفقی است که به‌رغم حفظ درصد خود در زمینه نصب پایانه‌های فروش رشد قابل توجهی در زمینه مبلغ و تعداد تراکنش تجربه کرده است.

در دهه گذشته فناوری اطلاعات اثرات شگرفی بر صنعت بانکداری داشته است. این امر باعث شده است که بانک ها بتوانند محصولات و خدمات متمایزی را برای مشتریان خود فراهم کنند.

نتایج تجزیه وتحلیل داده ها نشان می دهد بررسی عوامل حیاتی، عوامل تکنیکی، عوامل عملیاتی و عوامل استراتژیک بر موفقیت پیاده سازی بانکداری الکترونیکی تاثیر مثبت دارد.

از دیگر عوامل موفقیت بانک ملت در ارائه عملکرد مثبت و مطلوب، تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریتی با توجه به نیاز روزمره، استفاده از فناوری‌های به روز دنیا و ارائه راهکار سریع و بجا برای موارد بحران (مانند شیوع بیماری کرونا) است. همچنین این بانک با حضور فعال و حمایتی از بنگاه‌ها و کسب‌ و کارهای کوچک و صنایع پایین دستی نقش مهمی را در توسعه اقتصادی کشور با توجه به شرایط تحریمی و تورم ایفا می‌کند.

معیارهای «زیرساخت فناوری اطلاعات، زیرساخت دانش و زیرساخت سازمانی» دارای بیشترین اهمیت در میان شاخص‌های موفقیت می باشند. پیاده سازی موفق مدیریت دانش مستلزم شناخت و بررسی عوامل کلیدی مدیریت دانش و اقدام بر اساس عوامل شناسایی شده می­‌باشد که تحقیقات نمایانگر موفقیت بانک ملت در این عرصه است.

همدلی موجود در بین مدیران، کارکنان و هیات مدیره بانک ملت و هم‌راستا با مدیرعامل و برنامه‌های اجرایی حرکت کردن، عامل موفقیت و ارائه خدمات مطلوب به مردم است. بانک ملت با توجه به مشکلات اقتصادی و چالش‌های تحریم به خوبی توانسته مأموریت و چشم‌انداز برنامه ها را در راستای مسئولیت اجتماعی و حمایت از مشتریان خود به سرانجام برساند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied