شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

نوسانات قیمت نبشی در 3 ماه اول سال 1401

نبشی یکی از مهم‌ترین محصولات فولادی به شما ر می‌آید و نقشی مهمی در بازار آهن دارد در این مقاله به بررسی نوسانات قیمت نبشی در 3 ماه اول سال 1401 می‌پردازیم.

  نوسانات قیمت نبشی در 3 ماه اول سال 1401

 قیمت فولاد و آهن‌آلات در سه ماه ابتدایی  ۱۴۰۱ روند صعودی را تجربه کرد، اما روند قیمت در همه روزها صعودی نبود و در بعضی اوقات، نرخ این محصولات نسبت به روز قبل ارزان‌تر شد. نوسانات قیمت نبشی هم در حالت کلی شبیه به نوسان قیمت سایر مقاطع فولادی بود، اما تغییرات مهمی شامل حال قیمت این محصول شد که در این مقاله قصد داریم آنها را بررسی کرده و روند نرخ‌گذاری این محصول را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

عوامل موثر بر روی نوسانات قیمت نبشی

عوامل بسیاری بر روی قیمت نبشی تأثیر دارند؛ بعضی از این عوامل، نرخ نبشی را در دراز مدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و برخی دیگر تأثیر لحظه‌ای روی آن خواهند داشت. در ادامه مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت این محصول را بررسی می‌کنیم.

  • قیمت فولاد
  • زمان
  • میزان عرضه و تقاضا
  • شرایط اقتصادی، سیاسی داخلی و خارجی
  • رویدادهای جهانی (به طور مثال پاندمی کرونا نوسان‌های شدیدی در بازار فولاد ایجاد کرد)
  • نرخ ارز

برای اینکه در جریان نرخ روز انواع مختلف نبشی‌ باشید، می‌توانید به صورت روزانه از یک منبع معتبر، آخرین قیمت این محصول را چک کنید. آهن پرتال، یک سایت معتبر است که به صورت روزانه جدول قیمت انواع مختلف نبشی را در سایت خود قرار می‌دهد.

علت بالا رفتن نوسان قیمت محصولات فولادی در اولایل سال 1401

 در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، اکثر مقاطع فولادی از جمله نبشی افزایش قیمت داشتند. به‌طورکلی، معمولا قیمت فولاد در سه ماهه ابتدایی سال افزایش پیدا می‌کند، زیرا هوا گرم می‌شود و پروژه‌های فضای باز با قدرت بیشتری فعالیت‌شان را ادامه می‌دهند، سایر صنایع هم کارشان را توسعه داده و به مقاطع فولادی بیشتری نیاز دارند.

نبشی

در ادامه علت افزایش نرخ محصولات فولادی، در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ را بررسی می‌کنیم؛ بعضی از این علت‌ها در سال‌های قبل هم باعث رشد قیمت شده بودند و بعضی دیگر، امسال اتفاق افتادند.

  • افزایش ناگهانی و شدید نرخ تورم
  • افزایش قیمت دلار
  • افزایش قیمت انرژی به صورت جهانی
  • رشد قیمت جهانی فولاد
  • افزایش نیاز صنایع مصرف‌کننده مقاطع فولادی
  • افزایش قیمت مواد اولیه و سوخت مورد نیاز برای خطوط تولید.
  •  

روند بالا و پایین شدن قیمت نبشی در بهار سال 1401 

 روند کلی قیمت انواع نبشی‌ها در سه ماهه ابتدایی امسال یکسان بود، اما عرضه و تقاضا باعث می‌شود هزینه نبشی‌ برندهای مختلف در بعضی روزها باهم اختلاف جزئی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره روند بالا و پایین شدن قیمت مقاطع فولادی برندهای مختلف، بهتر است نمودار قیمت نبشی آهن پرتال را بررسی کنید؛ در این بخش از وب سایت، نمودار قیمت محصولات کارخانه‌های مختلف به تفکیک رسم شده است.

طبق نظر کارشناسان آهن پرتال:

"قیمت نبشی، بسته به عوامل مختلفی به صورت روزانه در حال تغییر است و بازار آن نوسان نسبتا بالایی دارد؛ حتی می‌توان گفت تغییر قیمت روز نبشی 2، 4، 5 و… کمتر از یک روز است به همین خاطر خریداران نبشی می‌بایستی به صورت لحظه‌ای نرخ این محصول را استعلام بگیرند."

نرخ نبشی در فروردین ۱۴۰۱ یا روند نزولی داشت و یا ثابت بود؛ این روند نزولی تا اواسط اردیبهشت ماه هم ادامه داشت و حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در ۱۴۰۱ رسید، اما از هفته سوم اردیبهشت، روند قیمت صعودی شد. این روند صعودی با شیب زیادی ادامه پیدا کرد و در اوایل خرداد جهش بزرگی را تجربه کرد. بعد از آن قیمت تقریبا ثابت باقی بود و نوسان‌های خیلی جزئی را تجربه کرد. روند صعودی در تیر ماه هم ادامه داشته و قیمت محصولات کارخانه‌های مختلف در خرداد و تیرماه به اوج خود در ۱۴۰۱ رسیده است.

 

نبشی

برای خرید نبشی بهتر است صبر کنیم؟

 نوسان‌های قیمت نبشی هم مانند سایر مقاطع فولادی قابل پیش‌بینی نیست؛ مثلا تورم ۱۴۰۱ یکی از وقایع دور از انتظار بود که قیمت همه محصولات را تا حد زیادی افزایش داد. اگر توانایی تحلیل بازار به صورت تخصصی را دارید و می‌توانید پیش‌بینی‌هایی نزدیک به واقعیت داشته باشید، می‌توانید با توجه به نمودار قیمت نبشی و اخبار مربوط به فولاد، بهترین زمان برای خرید را تشخیص بدهید. اما اگر تجربه کافی برای سوار شدن بر موج‌های نوسان قیمت بازار فولاد را ندارید، بهتر است ریسک نکنید و در زمانی که تعیین کرده‌اید، برای خرید اقدام کنید.

نبشی

برای تحلیل قیمت آهن آلات به یک سایت معتبر نیاز دارید که جداول روزانه قیمت را ارائه بدهد و نمودارهای هفتگی و ماهانه را نیز در اختیار فعالان بازار فولاد بگذارد. آهن پرتال، وب سایت معتبری است که قیمت مقاطع فولادی کارخانه‌های مختلف را درج می‌کند و نمودار آن‌ها را نیز رسم می‌کند؛ اطلاعات آهن پرتال کاملا به‌ روز هستند و کارشناسان این مجموعه روزانه قیمت‌های جدید را در سایت درج می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به نوسانات قیمت نبشی در ۳ ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ پرداختیم و روندهای کلی بازار را بررسی کردیم. با وجود اینکه پیش‌بینی دقیق قیمت در بازار فولاد ممکن نیست، اما بر اساس روندهای گذشته و تحلیل شاخص‌های مختلف می‌توان حدس‌هایی زد که تاحد زیادی به واقعیت نزدیکند. قیمت آهن آلات برای افرادی که در حجم بالا خرید و فروش می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد و حتی کوچک‌ترین نوسان‌ها هم باعث سود یا زیان شدید آن‌ها می‌شود؛ به‌همین‌دلیل تحلیل روندها و بررسی قیمت‌ها برای این افراد اهمیت بسیاری دارد و استفاده از یک منبع معتبر برایشان حیاتی است.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied