شمانیوز
شما نیوز

صبح امروزدرآخرین پایش طرح جامع فولادکشوراعلام شد:

ذخایرقطعی سنگ آهن کشور3/3میلیارد تن می باشد 

فولاد و توسعه:  صبح امروز درآخرین پایش طرح جامع فولادکشور؛که درمحل شرکت ملی فولادایران برگزارشد؛ذخایرقطعی سنگ آهن کشور۳/۳میلیارد تن اعلام شد.

ذخایرقطعی سنگ آهن کشور3/3میلیارد تن می باشد 

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فولادایران؛ کارشناسان شرکت فولاد تکنیک مشاور و مجری تهیه طرح جامع فولاد کشوردرجلسه ای که با حضورآقاجانلو مدیرعامل ؛معاونین؛مدیران وکارشناسان این شرکت برگزارشد به ارائه آخرین وضعیت پایش و بروز رسانی اطلاعات دربیش از۱۰سرفصل کلی ازاین طرح پرداختند.

بنابه این گزارش براساس مطالعات انجام شده؛ ۳۸درصد تولید سنگ آهن جهان متعلق به استرالیا می باشد که ایران در رده بندی جهانی با ذخیره ۳/۳میلیاردتنی در ردیف نهم جهان قراردارد که ازاین مقدار۱میلیارد و۵۰۰میلیون تن آن دارای محتوای آهن است؛و تا افق ۱۴۰۴با مصرف سنگ آهن ؛۲/۱میلیاردتن ذخیره خواهیم داشت.

در این گزارش تاکید شده است ذخیره ۲میلیاردتنی تا۲۳سال پس ازافق ۱۴۰۴کفاف صنایع فولادی کشور راخواهد داد.

به گزارش خبرنگارما؛ در پایش جدید طرح جامع فولادکشور؛نسبت به اینکه شرکت های معدنی خودبه فولادساز تبدیل شده اند واین عامل باعث شده تا فولادی ها نیز بدنبال معدنداری باشند ؛بعنوان یک چالش مشکل ساز برای صنعت فولاد وتامین مواد اولیه آن درآینده نزدیک هشدارداده شده است.

همچنین چالش مهم مطرح شده دیگر در طرح جامع فولادکشور؛در دسترس بودن آهن اسفنجی وگران شدن واستفاده نکردن از قراضه توسط شرکت های فولاد القایی عنوان شده وآمده است که این عامل باعث مصرف بی رویه آهن اسفنجی وکسری شدید در زنجیره سنگ آهن وکنسانتره خواهد شد.

در گزارش ارائه شده درخصوص ذخایر ذغالسنگ کشور؛آمده است تعداد ۲۰۶معدن فعال در این زمینه درکشور و جودداردکه میزان ذخایر زمین شناسی ۱۱تا۱۴میلیارد تن تخمین زده می شود و ذخایرفعلی ۱۱۴میلیون تن می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied