شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد کیش/

ابلاغ مصوبات جدید ستاد مدیریت بحران در پی اعلام وضعیت قرمز هواشناسی

جلسه ستاد مدیریت بحران پس از اعلام وضعیت قرمز هواشناسی با هدف آمادگی در برابر بارندگی های موسمی و طوفان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل جلسه داد.

ابلاغ مصوبات جدید ستاد مدیریت بحران در پی اعلام وضعیت قرمز هواشناسی

منصور ملانوری مدیر امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه دوشنبه سوم مرداد در جلسه ستاد مدیرت بحران با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر این که تا پایان روز جمعه وضعیت قرمز هواشناسی ادامه خواهد داشت، گفت: این سامانه موسمی با رعد و برق، تگرگ، باد شدید و باران لحظه ای همراه خواهد بود.

ملانوری، اظهار داشت: این سامانه بر اساس اعلام غالب شهرها و روستاهای استان هرمزگان در مناطقی مانند بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بشاگرد، قشم، کیش و لاوان احتمال پدیده آبگرفتگی معابر، تندباد و... پیش بینی می شود.

مدیر امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که شرکت عمران، آب و خدمات کیش و اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی از آمادگی لازم برخوردار هستند، افزود: با نظارت های فراگیر بر پروژه های ساختمانی برای مهار تاورکرین ها، سازه های نا ایمن با احتمال ریزش و سقوط و مهار سازه های موقت، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس همین گزارش ساکنان جزیره کیش و گردشگران در صورت وقوع باران و تندباد به منظور جلوگیری از بروز حادثه از تردد در پارک ها و سواحل و پارک خودروها زیر درختان و تیر های چراغ برق خودداری کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور که وضعیت قرمز شرایط جوی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت تردد کلیه شناورهای دریایی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

فعالیت تمام کلوپ های تفریحات دریایی و پلاژهای آقایان و خانم ها  از روز سه شنبه چهارم مرداد تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

همچنین  از عموم ساکنان جزیره کیش و گردشگران درخواست می شود به منظور جلوگیری از بروز حادثه و غرق شدگی از شنا کردن در دریا اجتناب کنند.

کیشوندان و گردشگران، اخبار لحظه ای را از سازمان منطقه آزاد کیش، صدا و سیما و سایر رسانه های معتبر دنبال کنند و به شایعات و حواشی توجه نکنند.

لازم به ذکر است تمام نیروهای امدادی، آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی و ... آمادگی کامل برای ارائه خدمات به کیشوندان و گردشگران را دارند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied