شمانیوز
شما نیوز

مجری طرح انتخاب پایان نامه های برتر تحت حمایت ایمیدرو مطرح کرد:

600 پایان نامه و رساله دانشگاهی تحت حمایت مالی ایمیدرو

مجری بررسی و تحلیل پایان نامه ها و رساله های تحت حمایت ایمیدرو و انتخاب پایان نامه های برتر و کاربردی گفت: ایمیدرو طی سالهای گذشته از 600 پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری حمایت کرد و علاوه بر آن میزان انطباق پایان نامه ها با توسعه پروژه های ایمیدرو رشد یافت.

600 پایان نامه و رساله دانشگاهی تحت حمایت مالی ایمیدرو

پیمان افضل در آیین تجلیل از پایان نامه های برتر و کاربردی حوزه معدن و صنایع معدنی تحت حمایت ایمیدرو افزود: در این دوره 215 رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد جمع آوری شد.

وی افزود: از این تعداد 145 رساله و پایان نامه در دسته زمین شناسی اقتصادی و اکتشاف و 63 پایان نامه و رساله نیز در حوزه فرآوری مواد معدنی و محیط زیست قرار گرفتند و هفت مورد از لحاظ عنوان و محتوا ارتباطی یا این حوزه نداشتند که در مرحله داوری وارد نشدند.

مجری بررسی و تحلیل پایان نامه ها و رساله های تحت حمایت ایمیدرو و انتخاب پایان نامه های برتر و کاربردی عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره، اکثر پایان نامه ها مربوط به مهندسی معدن بوده و سطح علمی مناسب‌تری داشتند.

داوری گروه فرآوری مواد معدنی

افضل اعلام کرد: در داوری مربوط به گروه فرآوری مواد معدنی؛ 50 پایان نامه متعلق به مقطع کارشناسی ارشد و 6 رساله دکتری داوری شد. در این بخش 48 پایان نامه متعلق به دانشگاه ای دولتی و سایر پژوهشگاه های وزارت علوم و هشت پایان نامه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی ادامه داد: دانشگاه های امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و... از مراکز علمی شناخته شده کشور بودند که اقدام به ارایه پایان نامه و رساله کردند.

داوری گروه زمین شناسی اقتصادی- اکتشاف معدن

افضل اظهار داشت: در داوری مربوط به گروه زمین شناسی اقتصادی- اکتشاف معدن نیز 124 پایان نامه متعلق به مقطع کارشناسی ارشد و 21 رساله مربوط به دکتری و 130 پایان نامه متعلق به دانشگاه های دولتی، پیام نور و سایر پژوهشگاه های وزارت علوم و 15 پایان نامه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

رشد انطباق پایان نامه ها با پروژه های ایمیدرو

میزان انطباق پایان نامه ها با پروژه های ایمیدرو که روندی صعودی داشته است نشان می دهد، بیشترین پایان نامه ها مربوط به رفع نیازهای حوزه های مجتمع سنگان(9 پایان نامه، 2 رساله دکتری) و عناصر نادر خاکی(7پایان نامه، 5 رساله دکتری) بوده است.

 

روابط عمومی ایمیدرو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied