شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل پارس خودرو:

موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم

مدیرعامل پارس خودرو عرضه و فروش خودرو در بورس کالا را عاملی برای قطع دست رانت بازان و کاهش التهابات بازار برشمرد و گفت: بهترین راه این است که به سمت عرضه خودرو در بورس کالا برویم و خودرویی که به دست مشتری می‌رسد، با قیمت واقعی باشد و مشتری مجبور نباشد به دلیل این مشکلات به بازار آزاد مراجعه و ارقام نجومی برای خودرو پرداخت کند.

موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم

محمد حسین ترابی، مدیرعامل پارس‌خودرو از ورود سهند به بازار در نیمه دوم سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به تاثیر منفی تحریم‌ها در سال‌های اخیر، پارس‌خودرو امسال را با تولید خودروی داخلی ادامه خواهد داد، اما در نیمه نخست سال آینده به سی. کی. دی‌کاری و مونتاژکاری پرداخته و در نیمه دوم سال با تولید محصول جدید فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

ترابی در خصوص واگذاری سهام پارس‌خودرو اظهار ‌کرد: ۸۰ درصد سهام پارس‌خودرو در اختیار سایپا قرار دارد و اختیار فروش یا نگهداری این سهام با خود شرکت سایپا بوده و این شرکت تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود.

وی با اشاره به عدم صدور مجوز افزایش قیمت با وجود افزایش قیمت نهاده های تولید تصریح کرد: با وجود سهم ۸۰ درصدی مواد اولیه و منابع تولیدی در یک خودرو اما مجوز افزایش قیمت محصول نهایی صادر نشده که این امر به چالش فعلی صنعت خودرو تبدیل شده است.

ترابی ادامه داد: از این رو به دنبال آن هستیم از طریق راه های دیگر همچون بورس کالا و سایر مسیرها نسبت به ایجاد رقابت اقدام کنیم این در حالیست که هم اکنون اختلاف زیاد قیمتی بین بازار و کارخانه وجود دارد که به دنبال آن هستیم تا این اختلاف قیمت به نفع شرکت تمام شود که به نظر می رسد بهترین اقدام فروش خودرو در بورس کالا باشد.

مدیرعامل پارس خودرو در ادامه از تکمیل حدود ۲۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در این شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ خودرویی به صورت ناقص در این شرکت تولید نمی‌شود و عبور مستقیم خودرو از ۶۵ درصد در سال‌های گذشته، اکنون به حدود ۹۸ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: تلاش می شود پارس خودرو به جایگاه واقعی خود بازگردد.

 

افکار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied