شمانیوز
شما نیوز

کارخانه‌های دیواترینگ و درایر فولاد زرند فعالیت خود را آغاز کردند

افزایش بهره‌وری منابع و تجلی پایبندی به توسعه پایدار در میدکو

فعالیت کارخانجات استحصال آب از باطله کنستانتره سنگ آهن (Dewatering) و خشک‌کن کنستانتره سنگ آهن (Dryer) مجتمع فولاد زرند ایرانیان آغاز شد.

افزایش بهره‌وری منابع و تجلی پایبندی به توسعه پایدار در میدکو

در مراسمی که امروز صبح در مجتمع فولاد زرند ایرانیان، با حضور جناب آقای دکتر پورمند، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) برگزار شد، دو پروژه کارخانه استحصال آب از باطله کنستانتره سنگ آهن (Dewatering) و کارخانه خشک‌کن کنستانتره سنگ آهن (Dryer) به بهره‌برداری رسیدند. در این مراسم همچنین جمعی از مدیران میدکو در دفاتر تهران و کرمان به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

جناب آقای دکتر قاسمی، رییس هیات مدیره میدکو، که از طریق ارتباط تلفنی در مراسم به ایراد سخن پرداخت، از تمام دست‌اندرکاران این پروژه‌ها تقدیر کرده و گفت: امیدوارم تداوم پروژه‌هایی از این دست به افزایش تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر در سطح جهانی و در نتیجه بهره‌مندی هرچه بیشتر ملت ایران منجر شود.

در ادامه این مراسم، جناب آقای دکتر علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو با اشاره به اهمیت توجه به مدیریت در تمام ابعاد زندگی انسانی گفت: یکی از نتایج مدیریت صحیح، استفاده بهره‌ور از منابع است، و این مساله آن چیزی است که در این دو پروژه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در مدل توسعه پایدار و فراگیر میدکو، یکی از پروژه‌های تعریف شده، مدیریت مواد و انرژی است و این دو پروژه که امروز شاهد افتتاح آنها هستیم، زیر این سرفصل قرار می‌گیرند. چراکه نتیجه احداث این کارخانه‌ها، صرفه‌جویی آب و کاهش فشار بر منابع آبی و همچنین استفاده بهره‌ور از منابع معدنی و انرژی است.

مدیرعامل میدکو همچنین از آغاز ساخت کارخانه استحصال مس از کنستانتره سنگ آهن در آینده نزدیک خبر داد و آن پروژه را نیز یکی دیگر از برنامه‌های میدکو برای افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع عنوان کرد.

گفتنی است، ساخت کارخانه استحصال آب از باطله کنستانتره سنگ آهن (Dewatering) زرند، از سال 99 آغاز شد. هزینه این پروژه 200 میلیارد تومان و دوره بازگشت سرمایه آن دوساله تعیین شده است. این پروژه از 3 میلیون متر مکعب آب مصرفی در تولید 4 میلیون تن کنستانتره سنگ آهن، 2 میلیون متر مکعب آب را بازیابی کرده و از هدر رفت آن به همراه باطله جلوگیری می‌کند.

کارخانه خشک‌کن کنستانتره سنگ آهن (Dryer) زرند نیز که ظرف همین مدت به بهره‌برداری رسیده است، رطوبت کنستانتره را از حدود 13 درصد به 8 درصد کاهش داده و ظرفیت پذیرش 2/5 میلیون تن کنستانتره سنگ آهن را دارد. هزینه این پروژه نیز در حدود 200 میلیارد تومان بوده و دوره بازگشت سرمایه نیز 2 سال پیش‌بینی شده است. این دو پروژه، باعث افزایش بهره‌وری منابع و کاهش مصرف انرژی شده و پایبندی میدکو به اصول توسعه پایدار را نمایان می‌کنند.

 

  • میدکو
  • میدکو
  • میدکو
  • میدکو
  • میدکو
  • میدکو
  • میدکو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied