شمانیوز
شما نیوز

نخستین خبر از زبان رئیس شورای سیاست­گذاری همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم»؛

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با تورم

دارندگان پس‌اندازهای کوچک و بزرگ با سرمایه‌گذاری در انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند از دارایی‌های خود در مقابل تورم محافظت کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با تورم

رئیس شورای سیاستگذاری همایشِ «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» با بیان این مطلب به خبرنگار FINCO گفت: در این همایش ضمن تشریح کارکرد انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری، عامه‌ی مردم با نحوه‌ی سرمایه‌گذاری درصندوق‌ها آشنا شوند.

حسین عبده تبریزی، توجه مردم به سرمایه‌گذاری در سبدی از دارایی‌ها، به جای دارایی خاص، را از اهداف این همایش برشمرد و اضافه کرد: در واقع همایشِ «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها را به همراه تبعات خرید تک سهم برای عموم سرمایه‌گذاران و مردم تشریح خواهد کرد.

او با بیان ‌این‌که بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جنس صندوق‌های سهامی بوده و راهی برای مقابله با تورم است، گفت:‌ دارندگان پس‌اندازهای کوچک و بزرگ به جای خرید تک سهم برای حفاظت از دارایی‌های خود در مقابل تورم، بهتر است به صندوق‌های سرمایه‌گذاری روی آورند.

عبده تبریزی در ادامه جزئیاتی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تشریح کرد و توضیح داد: در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام، سرمایه‌گذار با ریسکی کمتر در ترکیبی از سهام سرمایه‌گذاری می‌کند. این کار برای سرمایه‌گذار غیرحرفه‌ای به مراتب بهتر از خرید تک سهم است.

او با اشاره به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نیز گفت: سرمایه‌گذاری دراین صندوق‌ها نیز بهتر از سپرده‌گذاری در سیستم بانکی است، چرا که صندوق‌های با درآمد ثابت، با ترکیب مناسبی از اوراق با درآمد ثابت و سپرده، نرخ بازده سرمایه‌گذار را ارتقاء می‌دهد.

عبده‌تبریزی اضافه کرد: صندوق‌های مختلط نیز به دلیل این‌که ترکیبی از صندوق‌های سهام و اوراق با درآمد ثابت است، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذار باشد.

او دربخش دیگری از صحبت‌هایش، صندوق‌های «زمین و ساختمان» و «املاک و مستغلات» را گزینه‌های مناسب دیگری برای سرمایه‌گذاری ذکر کرد و توضیح داد: سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در پروژه‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کنند و از طریق خرید ملک با تورم مقابله کنند، بهتر است در صندوق‌های زمین و ساختمان یا املاک ومستغلات سرمایه‌گذاری کنند؛ اولی سرمایه‌گذاری در طرحی جهت ساخت‌وساز و دومی سرمایه‌گذاری در ترکیبی از چندین دارایی است. صندوق زمین و ساختمان در پروژه‌های ساختمانی برای ساخت سرمایه‌گذاری می‌کند و صندوق املاک و مستغلات از خرید وفروش و اجاره سود می‌برد.

به گفته رئیس شورای سیاست‌گذاری این همایش، صندوق‌های زمین و ساختمان و املاک و مستغلات که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های فیزیکی می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی برای مهار تورم است.

او سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی خصوصی (سهامی‌های خاص) و صندوق‌های استارت‌آپی را برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مناسب خواند و تاکید کرد: این نوع از صندوق‌ها به دلیل ریسک بالایی که دارند، بیشتر برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و نه مردم عادی مناسب است. بنابراین، آن دسته از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای که منابع قابل‌توجه و ریسک‌پذیری بالاتری دارند،‌ بهتر است با سرمایه‌گذاری دراین صندوق‌ها، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

عبده تبریزی سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را روش‌های مناسب برای مقابله با تورم برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت و نقش این صندوق‌ها در مهار تورم، این همایش عنوانِ «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» را برگرفته است. او همچنین با تاکید براین‌که توجه مردم به سرمایه‌گذاری در سبدی از دارایی‌ها بهتر از سرمایه‌گذاری در یک دارایی خاص است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری دراین صندوق‌ها برای آن دسته از سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای چون پزشکان، پرستاران، مهندسان، ورزشکاران و دیگر شاغلانی مناسب است که ترجیح می‌دهند به جای گذراندن وقتشان در تالارهای بورس و بررسی شبانه‌روزی صورت‌های مالی، کار را به حرفه‌ای‌های مالی در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری بسپارند.

او در پایان به این نکته هم اشاره کرد که در این همایش که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و پنل‌های تخصصی متنوعی دارد، علاوه بر معرفی این نهادهای سرمایه‌گذاری، درباره‌ تجارب موفق سرمایه‌گذاری و آشنایی اولیه‌ی مردم با این صندوق‌ها صحبت می‌شود تا آنان با توجه به تمایلات ریسک و بازده مختلف، بتوانند دراین صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

گفتنی است همایش «سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری برای مقابله با تورم» با محوریت تبیین راه های عبور از تورم با ابزارهای بورسی ۱۴ شهریور ماه در محل شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می شود.

در این همایش ضمن بررسی وضعیت اقتصاد ایران به صندوق های سرمایه گذاری پرداخته شده و ضمن تطبیق عملکرد این صندوق‌ها با دنیا چالش ها، مزیت ها و فرصت های موجود در این بخش از بازار سرمایه که به رغم حضور غیر مستقیم در آن ریسک پایینی دارد، تبیین خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این همایش می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.finco.capital مراجعه یا با شماره‌های ۴۱۶۷۴۱۰۲-۴۱۶۷۴۱۰۷ تماس بگیرند.

 

صدای بورس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied