شمانیوز
شما نیوز

دهمین چاه میدان سیوند در مدار تولید قرار گرفت

مدیر عامل شرکت DCI از اتمام حفاری 10 حلقه چاه میدان سیری خبر داد و گفت: با در تولید قرار گرفتن دهمین چاه پروژه سیری در سکوی نصر 6 (چاه SIC-F3) این پروژه تکمیل شد.

دهمین چاه میدان سیوند در مدار تولید قرار گرفت

حمیدرضا ثقفی اظهار کرد: حفاری 10 حلقه چاه میدان سیری در سکوهای نصر-5، نصر-6، ایلام-1 و ایلام-3 با کوشش و تلاش شبانه روزی تیم پروژه سیری، عملیات حفاری و همیاری شرکت نفت فلات قاره ایران با در تولید قرار گرفتن دهمین چاه آن در سکوی نصر 6 (چاه SIC-F3) تکمیل شد.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: اجرای پروژه میادین اسفند و سیوند با توجه به پیچیدگی های زمین شناسی و مشکلات عدیده حفاری و عملیاتی و همچنین با وجود پلتفرم های قدیمی، بسیار سخت و پیچیده بود، به طوری که بهره برداری کامل از ظرفیت های این میادین طی سالیان گذشته به دلایل فوق میسر نشده بود. شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد (DCI) به عنوان پیمانکار پروژه سیری بنابر با تعهدات ذکر شده در قرارداد فیمابین با شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان کارفرما، با برنامه ریزی و تحلیل ریسک ها و با به کارگیری 2 دستگاه دکل حفاری ملکی DCI-1، DCI-2 و یک دستگاه دکل حفاری استیجاری WT-2 و با اتکا به دانش و توان مدیریتی, کادر مهندسی و عملیات حفاری و همچنین استفاده حداکثری از توان شرکت های داخلی به منظور تامین کالا و خدمات فنی، اقدام به اجرای پروژه سیری کرد.

مدیر عامل شرکت DCI ادامه داد: هم اکنون با تکمیل دهمین چاه از میدان سیوند با درصد فیزیکی بیش از 90 درصد، تعهد 100 درصدی تولید و تزریق را (با در نظر گرفتن اضافه کاری های انجام شده)، تنها با در اختیار داشتن حدود 40 درصد منابع مالی محقق شده است.

ثقفی در پایان از مدیر عامل شرکت توسعه پتروایران که همواره حامی و پشتیبان شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد بوده است، قدرانی کرد و همچنین نقش بی‌بدیل و موثر کارفرما، شرکت نفت فلات قاره ایران را در این پروژه ستود و از تمامی مهندسین و دست اندرکاران کارفرمایی تشکر کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied