شمانیوز
شما نیوز

مدیر نظارت ایمپاسکو خبر داد:

اتصال بخش دوم شبکه زیر زمینی قدیمی نخلک به طرح استخراج مکانیزه

شبکه ۱۶۵ متری معدن زیر زمینی قدیمی به تونل طرح مکانیزه استخراج (اسپیرال) متصل شد.

اتصال بخش دوم شبکه زیر زمینی قدیمی نخلک به طرح استخراج مکانیزه

ابوطالب اشکوری با بیان این خبر گفت: شبکه ی زیرزمینی و حفریات معدن نخلک در ۲ بخش تونل های قدیمی بالغ بر ۵۵ کیلومتر و شبکه استخراج مکانیزه(اسپیرال) است که آغاز به فعالیت طرح اسپیرال با خاکبرداری پرتال ورودی در دی ماه ۱۳۹۸ کلید خورد.

وی در ادامه افزود: تا قبل از اجرای طرح اسپیرال، دسترسی به طبقات زیرزمینی تنها  توسط چاه آسانسور صورت می گرفت که امکان انتقال ماشین آلات معدنی به طبقات وجود نداشت. در اسفند ماه سال ۱۳۹۹  و با فعالیت ۱۵ ماهه دسترسی به طبقه ی ۱۲۵ متری میسر شد و اکنون نیز پس از گذشت حدود ۳۰ ماه از آغاز اجرای طرح، دسترسی افراد و ماشین آلات سبک و سنگین علاوه بر بخش قدیمی، از اسپیرال نیز محقق شده  است.

مدیر نظارت ایمپاسکو در ادامه خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح مکانیزه، ارتقاء، ایمنی در تردد، افزایش مسیرهای دسترسی به شبکه های زیرزمینی، بهبود وضعیت تهویه و استفاده و به کارگیری ماشین آلات و کاهش کار فیزیکی و بدنی پرسنل و نیز افزایش قابل توجه حجم مواد معدنی استخراج شده است.

اشکوری با اشاره به این‌که راهبر مجتمع  نخلک با تهیه و تجهیز ماشین آلات معدنی در راستای افزایش ظرفیت تولید و ارتقاء ایمنی در حین عملیات معدنکاری و به کارگیری این ماشین آلات برای مکانیزه کردن معدن زیر زمینی اقدام کرده است افزود:  از نمونه های افزایش تعداد و تهیه جدیدترین ماشین آلات معدنی در قسمت معدن زیر زمینی می توان به تهیه دو دستگاه لودر LHD با ظرفیت ۳ متر مکعب و سه دستگاه لودرمینی LHD با ظرفیت یک متر مکعب، چهار دستگاه تراک زیرزمینی۲۰ تنی، دو دستگاه جامبو دریل، دو دستگاه لودر کوماتسو۴۷۰ و یک دستگاه مینی بیل برای عملیات لق گیری اشاره کرد.

گفتنی است با ارتباط شبکه زیر زمینی طبقه ۱۶۵ متری به تونل اسپیرال، استخراج ماده معدنی توسط لودر LHD بارگیری و به وسیله کامیون و تراک‌های زیرزمینی به سطح زمین منتقل می شود که افزایش راندمان استخراج و در نهایت افزایش تولید محصول را به دنبال خواهد داشت.

 

روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied