شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز//با نگاهی به عملکرد «کچاد» در سال جاری مشخص شد

استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تحقق طرح‌های توسعه‌ای در چادرملو

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و تحقق اهداف خود را در سال جاری با تاکید بر نیروی کار و فرآیند محور بودن فعالیت ها قرار داده است تا در این مسیر به موفقیت‌هایی بیش از پیش در فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی، اکتشاف و طرح‌های توسعه محور در جهت ارتقای تولید و اشتغالزایی دست پیدا کند.

استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تحقق طرح‌های توسعه‌ای در چادرملو

به گزارش شمانیوز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیروی انسانی را سرمایۀ بی‌بدیل خود می‌داند به نحوی که یکی از منضبط‌ترین شرکت‌ها در حوزه کارگری از طرف وازرت کار معرفی شده است. این شرکت برای رسیدن به خواسته‌های مطلوب تولید و توسعه اقتصادی، برنامه‌های جامعی را تدوین کرده و تاکنون توانسته با اجرای صحیح آنها در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ از فروش محصولات خود نزدیک به ۱۵.۹ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.

مقدار فروش شرکت در محصول کنسانتره آهن و فروش محصول فولاد در چهارماهه ابتدایی سال جاری سبب شد تا «کچاد» به درآمدی معادل ۱۵۸۸۳.۳ میلیارد تومان دست یابد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مسئولیت پذیری در مجموعه معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان یک مجموعه اثر بخش در اقتصاد ملی به گونه است که تامین مواد اولیه واحدهای بزرگ فولادی کشور را از وظایف اصلی خود می داند.

اثبات ارزش آفرینی در سرمایه های سهامداران در عملکرد «کچاد» به عنوان یک امانت محسوب می‌گردد و در این راه مدیران این مجموعه معدنی - صنعتی برای رسیدن به خواسته آنها، طرح‌هایی را در توسعه اقتصادی کشور، تدوین و اجرا می‌کنند.  

به گفته مدیرعامل چادرملو، این شرکت تلاش می‌کند تا به نحو احسن از ظرفیتی که در اختیار دارد در راستای اقتصاد ملی، قدم‌های مثبتی بردارد و تکلیف امانت‌داری را به خوبی به جا آورد.

کچاد امیدوار است تا با حمایت‌های لازم از سوی دولت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه فولادی کشور که کمبود ذخایر در حال برداشت سنگ‌آهن است، مرتفع شود و برای تحقق این امر چادرملو مصمم است تا با حفظ تامین و توسعه خوراک پایدار و با استفاده از نیروهای فنی و مجرب خود، اکتشاف و دستیابی به منابع جدید سنگ آهن را دنبال کند.

حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های مرتبط با آن از طرف مجموعه چادرملو در منطقه اردکان و بهاباد شهرتی دیرینه دارد. کچاد در حالی که خود درگیر سیل اخیر شده بود دغدغه خود را بر روی حمایت از مردم سیل‌زده‌ای کرد که نیاز به همیاری و کمک داشتند و این امر در شعار فرهنگی و اجتماعی «کچاد» به خوبی دیده می‌شود. برپایی موکب‌های عزاداری در ایام ماه محرم و صفر توسط این مجموعه با شعار «چادرملو، همراه فرهنگی مردم» از جمله اقدامات فرهنگی این مجموعه معدنی و صنعتی است.

عملکرد چادرملو به سمت یک فرآیند سیستمی پیش می‌رود تا از این رهگذر بتواند قیمت تمام شده را کاهش داده و از طریق بهبود بهره‌وری‌ها، رشد تولید را محقق بسازد. راه‌اندازی خط تولید جدید شرکت چادرملو نیازمند حمایت های مالی است که اخیرا بانک تجارت اعلام آمادگی کرده تا این شرکت را در راستای طرح‌های توسعه‌ای یاری دهد.

اتکا به تکنولوژی ساخت داخل موجب کاهش ریسک و ضامن تداوم فعالیت واحدهای معدنی و صنعتی خواهد بود. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اعتقاد راسخ به محقق کردن این هدف در سال ۱۳۸۹ ستاد بومی‌سازی در این مجموعه تشکیل داد که هدف مهم آن رسیدن به خودکفایی، شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی در بخش‌های طراحی، ساخت، برنامه ریزی، هزینه‌یابی، مهندسی معکوس، تدارک و اجرا و در نهایت کنترل کیفی و راه‌اندازی و نیز رشد توان رقابت پذیری و استفاده از مزیت‌های اقتصادی بود.

مسئله تامین تجهیزات و قطعات یدکی به منظور اجرای برنامه های عملیاتی استخراج و تولید محصولات کنسانتره، گندله، شمش فولاد و آهن اسفنجی و افزایش تولید برای چادرملو امری حیاتی است. به همین دلیل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، بومی سازی را محور توسعه پایدار در برنامه ها و طرح‌های خود قرار داد و توانست با ساخت بیش از 12 هزار قطعه پیشگام در تکمیل زنجیره تولید قرار بگیرد

در حال حاضر تولیدات مجتمع معدنی چادرملو - کارخانه فرآوری، تولید کنسانتره سنگ آهن به صورت روزانه در بخش سنگ آهن مصرفی کارخانه 41,362 تن، تولید کنسانتره سنگ آهن تر 30,381 و تولید کنسانتره سنگ آهن خشک (مبنای فروش) 27,495 تن می‌باشد. فروش کنسانتره خشک در چهارم شهریورماه سال جاری، 14,993 تن و فروش آپاتیت 441 تن بوده است.

همچنین مجموع تولیدات صنعتی کچاد، در چهار روز ابتدایی شهریورماه در کارخانه گندله سازی و کارخانه فولاد سازی در تولید گندله 53,515 تن بوده که از این مقدار 25,459 به فروش رسیده است. تولید آهن اسفنجی شرکت 20,246 تن که مقدار آهن اسفنجی مصرفی 13,680تن، تولید فولاد 11,524 تن در برابر 5,492 فروش فولاد است.

گفتنی است، شرکت چادرملو در زمینه اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن و تولید گندله، تولید سنگ آهن (لامپ اور) تولید محصولات فولادی، نصب و راه‌اندازی و نگهداری و تعمیرات و بازرسی فنی سرویس تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز، انجام خدمات مهندسی، مشاوره فعالیت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied