شمانیوز
شما نیوز

معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستات تشریح کرد؛

بهره‌برداری از ۷ پروژه طرح عمو‌‌می‌ و پشتیبانی شرکت فولاد خوزستان در هفته دولت

تولیــد پایدار و با کیفیــت جهانی با در نظر گرفتن مولفه‎های زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی، راهبرد اصلی شرکت فولاد خوزســتان به شمار می‌آید.

بهره‌برداری از ۷ پروژه طرح عمو‌‌می‌ و پشتیبانی شرکت فولاد خوزستان در هفته دولت

تولیــد پایدار و با کیفیــت جهانی با در نظر گرفتن مولفه‎های زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی، راهبرد اصلی شرکت فولاد خوزســتان به شمار می‌آید. پروژه‌های فولاد خوزستان در چارچوب طرح‌های اصلی شــرکت با اهداف پایداری تولید، بهینه‌ســازی، افزایــش ظرفیــت، عمو‌‌می‌و پشتیبانی (زیست محیطی، ساختمانی، مسئولیت‌های اجتماعی و لجستیک) اجرا می‌گردند. در سال‌های اخیر شرکت فولاد خوزستان به منظور کاهش غبار صنعتی و سالم‌سازی محیط زیست و همچنین در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و بهبود لجستیک جاده‌های پیرامونی و پارکینگ‌های مناسب برای کارکنان و ماشین‌آلات سنگین، پروژه‌های مختلفی را در قالب طرح عمو‌‌می‌و پشتیبانی اجرا نموده است. از جمله این پروژه‌ها، اجرای موفقیت‌آمیز هفت پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان شامل پروژۀ غبارگیر ۰۵-۲۰، پروژۀ سیستم مه‌پاش در خروجی دی بین و تاورهای ۱و۲ احیا ۲، پروژۀ پارکینگ جدید خودروهای سنگین جنوب درب یک، پروژۀ فاز دوم پارکینگ درب ۴، پروژۀ اصلاح و بازسازی جاده ورودی درب ۵ و تعریض کالورت روی لوله‌های نفت، پروژۀ ساخت اتاق نت جرثقیل‌های روی سقف فولادسازی و پروژۀ ساختمان اداری و خدماتی پرسنل پیمانکار انباشت و برداشت در مردادماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

*میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها* با اعلام خبر فوق به تشریح جزئیات پروژه‌های اجرا شده پرداخت:

۱-    *پروژه غبارگیر جدید ۰۵-۲۰:*

•    این پروژه جزء پروژه‌های طرح عمومی و پشتیبانی- زیست محیطی بوده که با سرمایه‌گذاری ۱۹.۵ میلیارد تومان در مدت ۳۰  ماه اجرا گردیده است.

•    *هدف از اجرای این پروژه* جمع‌آوری غبار از محل ریزش آهن اسفنجی در برج‌های انتقال ۲۸-۱۰ و خروجی کانوایرهای ۷۵، ۷۶، ۷۷ و ۷۸ در نواحی سیلوهای چهارگانه، همچنین تاور شارژ اضطراری و تاور ۱۵۵ بوده است.

•    این غبارگیر شامل یک دستگاه غبارگیر تر به ظرفیت تقریبی ۸۰,۰۰۰ نرمال مترمکعب بر ساعت می‌باشد.

•    عملیات اجرایی پروژه: اجرای شبکه لوله‌کشی و هود در مبادی تولید غبار در محل‌های ریزش مواد و شوت‌های خروجی، اجرای لوله‌کشی آب و شبکه تخلیه و انتقال لجن تولید شده.

 

۲-    *پروژه اجرای سیستم مه‌پاش در خروجی دی بین و تاورهای ۱و۲ احیا ۲*

•    این پروژه جزء پروژه‌های طرح عمومی پشتیبانی - زیست محیطی بوده که با سرمایه‌گذاری ۳.۴ میلیارد تومان در مدت ۱۲ ماه اجرا گردیده است.

•    *هدف از اجرای این پروژه* کاهش غبار ناشی از ریزش گندله بر روی کانوایر توسط پاشش آب به صورت مه در تاور‌های ۱ و ۲ ‌احیا ۲ بوده است.

•    این فرآیند به وسیله نازل‌هایی که در محل ریزش گندله نصب شده اتفاق می‌افتد.

•    آب نرم به وسیله پمپ فشار قوی به میزان ۳ مترمکعب در ساعت به نازل‌‌ها منتقل شده و به مه تبدیل می‌شود. مه ایجاد شده  با چسبیدن به ذرات غبار باعث فرونشاندن آن ‌‌می‌گردد.

 

۳-    *پروژه پارکینگ جدید خودروهای سنگین جنوب درب یک*

•    این پروژه جزء پروژه‌های طرح عمومی و پشتیبانی – لجستیک  بوده که با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومان در مدت ۳  ماه اجرا گردیده است.

•    *هدف از اجرای این پروژه* ایجاد پارکینگ برای ماشین‌آلات سنگین و تریلر‌‌ها با گنجایش بیش از ۲۵۰ دستگاه در محوطه‌ای به مساحت ۵ هکتار جهت ساماندهی و مکانیزاسیون فرآیند تردد خودروهای سنگین و تامین محیطی ایمن و مناسب برای رانندگان بوده است.

•    همچنین کاهش بار ترافیکی، خطر تصادف و تسریع در زمان تحویل‌دهی بار که باعث کاهش صف‌های طولانی که در برخی موارد به جاده های اطراف نیز کشیده می‌شد.

•    عملیات اجرایی پروژه: لجن برداری حدودا به عمق ۱ متر و به متراژ ۵ هکتار، اجرای ۱ لایه خاک و سرباره به ضخامت ۱ متر و به متراژ ۵ هکتار، اجرای ۲ لایه ترکیبی زیر اساس به همراه آهک، هر کدام به ضخامت ۱۵ سانتیمتر، اجرای ۱ لایه بیس سیمانی به ضخامت ۲۰ سانتیمتر و به متراژ ۵ هکتار در مدت سه ماه کار شبانه‌روزی و جهادی

 

۴-    *پروژه فاز دوم پارکینگ درب ۴*

•    این پروژه جزء پروژه‌های طرح عمومی و پشتیبانی- لجستیک بوده که با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان در مدت ۱۴ شبانه‌روز اجرا گردیده است.

•    *هدف از اجرای این پروژه* احداث فاز دوم پارکینگ درب ۴ به منظور اسکان ۱۰۰۰ خودرو و همچنین به جهت کاهش بار ترافیکی درب‌های ۱ و ۳ شرکت فولاد خوزستان بوده است.

•    ثبت رکورد جدید در اجرای عملیات: ۶۸۰۰ متر مربع محوطه‌سازی، ۱۷۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و حدود ۱۰۰ تن آرماتور و ۵۰۰ متر دیوارچینی در مدت ۱۴ شبانه روز کار جهادی

•    قابل ذکر است در فاز اول احداث پارکینگ درب ۴  با ظرفیت ۵۵۰  خودرو، ۶۳۰ متر مکعب زیر اساس، ۴۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۷ تن آرماتور، ۹۵ تن آهک و ۴۰۰ متر  دیوار چینی که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ به اتمام رسید، عملیات در مدت ۳ ماه انجام گردید.

 

۵-    *پروژه اصلاح و بازسازی جاده درب ۵ و تعریض کالورت روی لوله‌های نفت*

•    این پروژه جزء پروژه‌های طرح عمومی و پشتیبانی- لجستیک بوده که با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان در مدت ۱۶ ماه اجرا گردیده است.

•    *هدف از اجرای این پروژه* تسهیل در ترافیک ماشین‌آلات سنگین در تردد از درب شماره ۵  شرکت فولاد خوزستان بوده است.

•    عملیات اجرایی پروژه شامل تخریب آسفالت قدیم (۱۸۰۰ متر مکعب) و تخریب بتن (۱۰۵۰ متر مکعب)، اجرای خاکبرداری به میزان ۹۲۰۰ متر مکعب و خاکریزی به متراژ ۱۱۰۰۰ متر مربع، اجرای بتن‌ریزی کالورت به میزان ۴۶۰ متر مکعب، اجرای بیس سیمانی به مقدار ۳۶۰۰ متر مکعب، اجرای بتن پیاده‌رو به مقدار ۳۶۰۰ متر مکعب، اجرای آسفالت به متراژ ۶۵۰۰۰ سانتیمتر مربع

•    همچنین از ویژگی های این پروژه تعریض دو کالورت‌ بر روی لوله‌های نفتی که با هماهنگی فشرده و اخذ پرمیت‌های روزانه از واحد ایمنی شرکت نفت در مدت سه ماه بوده است.

 

۶-    *پروژه ساخت اتاق نت جرثقیل‌های روی سقف فولادسازی*

•    این پروژه جزء پروژه‌های طرح عمومی و پشتیبانی- ساختمانی بوده که با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان در مدت ۱۴ ماه اجرا گردیده است.

•    *هدف از اجرای این پروژه* ساخت فضای مناسب جهت استقرار پرسنل نت جرثقیل‌‌ها شامل: سه قسمت شمال، میانه و جنوب بر بالای سقف فولادسازی حد فاصل محور J-K. بوده است، که باعث دسترسی سریع به جرثقیل‌های سقفی و تسریع در انجام تعمیرات اضطراری جرثقیل‌‌ها و روتین‌های نت جرثقیل ها و افزایش آماده به‌کاری آنها ‌‌می‌گردد.

 

۷-    *پروژه ساختمان اداری و خدماتی پرسنل پیمانکار انباشت و برداشت*

•    این پروژه جزء پروژه‌های طرح عمومی و پشتیبانی – ساختمانی بوده که با سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد تومان در مدت ۱۰ ماه اجرا گردیده است.

•    *هدف از اجرای این پروژه* ساخت فضای مناسب جهت استقرار پرسنل نظارت و پیمانکار انباشت و برداشت به متراژ تقریبی ۱۷۰ متر مربع در یک طبقه شامل اتاق نظارت، رختکن، آبدارخانه، سرویس بهداشتی و حمام بوده است.

 

 *سخن پایانی:*

    در پایان از حمایت‌های اعضا هیئت مدیره، مدیرعامل، قائم‌ مقام‌های مدیرعامل، معاونین و همچنین تلاش‌های کلیه کارکنان و ارکان پروژه‌ها تشکر و قدردانی نموده و امیدوارم با تکمیل به موقع سایر پروژه‌های طرح‌های توسعه شاهد موفقیت‌های روزافزون شرکت فولادخوزستان باشیم.

 

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied