شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

آشنایی با پیچ و رولپلاک سنگ نما با راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نما می تواند بخشی از دوام و استحکام ساختمان و نمای آن را فراهم آورد. به کمک این تکنیک می توان سنگ نمای ساختمانی را به شکل مطلوبی بر روی جایگاه خود مستقر کرد. ضرورت این مسئله در سال های اولیه تکمیل ساخت و ساز ساختمان چندان مشهود نیست اما با گذشت چند سال متوالی و تخریب سنگ نما به تدریج اهمیت خود را نشان می دهد.

آشنایی با پیچ و رولپلاک سنگ نما با راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نما می تواند بخشی از دوام و استحکام ساختمان و نمای آن را فراهم آورد. به کمک این تکنیک می توان سنگ نمای ساختمانی را به شکل مطلوبی بر روی جایگاه خود مستقر کرد. ضرورت این مسئله در سال های اولیه تکمیل ساخت و ساز ساختمان چندان مشهود نیست اما با گذشت چند سال متوالی و تخریب سنگ نما به تدریج اهمیت خود را نشان می دهد.

پیش از پیچ و رولپلاک سنگ نما بخوانید

 برای اینکه بتوانید فرایند پیچ و رولپلاک سنگ نما را به شکل مناسبی به مرحله اجرا برسانید، ابتدا باید اطلاعات مربوط به سنگ نمای ساختمانی را به دست آورید. سنگ نماهای ساختمانی از نظر ویژگی های مختلف فیزیکی، ساختاری، دوام، استحکام، جنس متریال و سایر موارد با هم تفاوت قابل توجهی دارند. از این رو زمانی که تحت فرآیند پیچ و رولپلاک قرار می‌ گیرند، میزان مقاومت متفاوتی نیز نشان می ‌دهند.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با پیچ و رولپلاک سنگ نما این است که ابزار و تجهیزاتی که برای این فرایند انتخاب می ‌شوند، متناسب با نوع سنگ نما و میزان مقاومت آن تفاوت پیدا می ‌کنند. تمام این موارد برای اجرای پیچ کردن سنگ نما به شکل اصولی و استاندارد مدنظر قرار می گیرد. اگر پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما به شیوه‌ای کاملاً استاندارد انجام شده باشد، حداقل 25 سال دوام خواهد داشت.

پیچ و رولپلاک سنگ نما

 ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای پیچ و رولپلاک سنگ نما

برای پیچ و رولپلاک سنگ نما به ابزار اصولی و استاندارد نظیر دریل های سه ضامنه و چهار ضامنه احتیاج داریم. این دریل ها می‌ توانند سرعت پیچ کردن سنگ نمای ساختمانی را به شکل قابل توجهی افزایش دهند.

انتخاب دریل

 نوع دریل سه ضامنه و چهار ضامنه آن نیز با توجه به میزان سختی و مقاومت سنگ نمای ساختمان انتخاب می شود. مطلب مهم دیگر در رابطه با عملکرد دریل ها این است که آن ها می توانند کنترلی معادل 2000 بار در دقیقه داشته باشند. در چنین شرایطی عملکرد استاندارد و اصولی دریل مناسب می تواند از آسیب رساندن به سنگ نمای ساختمانی نیز جلوگیری کند. ضمن اینکه سرعت کاری در حدود ۳ تا ۴ برابر افزایش پیدا می کند. از طرفی افرادی که به عنوان کارفرما تصمیم به پیچ کردن سنگ نمای ساختمان می گیرند، معمولاً تمایل دارند فرآیند این مقاوم سازی در اسرع وقت به پایان برسد.

پیچ

 پیچ های مناسب از دیگر ابزار و تجهیزاتی هستند که برای مقاوم سازی نمای ساختمان به کار گرفته می شوند. این پیچ ها نیز دارای اندازه استاندارد بوده و می توانند وزنی معادل با ۴۰۰ کیلو را تحمل کنند. جنس در نظر گرفته شده برای پیچ های مقاوم سازی در نوع گالوانیزه می باشد. این پیچ ها از مقاومت قابل توجهی در برابر رطوبت، آب باران، یخ زدگی، تغییرات دمایی، اشعه ماورا بنفش، فشار  زیاد، دمای بالا و غیره برخوردار هستند. بنابراین می توانند گزینه مناسبی برای پیچ و رولپلاک سنگ نما باشند.

رولپلاک

 رولپلاک نیز از دیگر مواردی است که برای پیچ کردن سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرد. رولپلاک ها نیز دارای انواع مختلفی هستند. متخصصان پیچ و رولپلاک، تشخیص نوع رولپلاک را بر عهده دارند.

طناب راپل

 طناب مناسب برای اجرای فرایند پیچ و رولپلاک نیز بخشی دیگر از ابزار و تجهیزاتی است که برای پیچ و رولپلاک سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار امروزه جایگاه ویژه‌ای در این فرآیند دارند. طوری که به جرأت می ‌توان گفت بدون این نوع طناب امکان اجرای چنین فرآیندی بر روی سنگ نمای ساختمان وجود ندارد. راپل کاران به کمک این طناب می توانند در وضعیت مناسبی بر روی سنگ نمای ساختمان قرار بگیرند و کار خود را بدون دغدغه و نگرانی شروع کنند. این طناب را در اصطلاح به عنوان طناب راپل می شناسند. در حالی که راپل به یک تکنیک که در واقع پایین آمدن با طناب است، اشاره دارد.

 راپل کاران افرادی هستند که می ‌توانند به کمک طناب بر روی ساختمان مستقر شوند و حرکت کنند. این طناب ها شرایط بهینه و مطلوبی برای حرکت و جابجایی راپل کاران بر روی سنگ نما فراهم می کنند. از طرفی میزان ایمنی و امنیت راپل کاران و افرادی که در محور ساختمان مشغول رفت و آمد هستند را افزایش می دهند.

 

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

 قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما

 قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما تحت تاثیر چندین پارامتر قرار دارد. ابعاد سنگ نمای ساختمانی می تواند قیمت پیچ کردن سنگ نما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. جنس متریال سنگ نمای ساختمان هر چقدر سخت یا محکم تر باشد یا وضعیت نابسامان و آشفته داشته باشد، طوری که امکان پیچ کردن سنگ نما زمان ‌بر و حساس تر شود، در این صورت مسلماً قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما نیز افزایش پیدا می کند. ابزار و تجهیزاتی که برای فرایند پیچ کردن سنگ نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند، نیز می توانند گزینه مناسبی برای تخمین قیمت پیچ کردن سنگ نمای ساختمان باشند.

چرا خدمات شرکت جهان راپل؟

شرکت جهان راپل یک شرکت معتبر و مطمئن است که خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما را با قیمت مناسب، کیفیت عالی، ابزار و تجهیزات به روز و فوق العاده به مشتریان ارائه می کند. ضمن اینکه این شرکت تمام شرایط استاندارد و اصولی را برای اجرای فرایند پیچ کردن سنگ نمای ساختمان در نظر گرفته و وضعیت ایمنی و امنیت راپل کاران و سایر افراد در حال عبور از فضای ساختمان را نیز مدنظر قرار می دهد.

 

شرکت جهان راپل

راپل کاران این مجموعه دارای بیمه حوادث هستند. بنابراین هیچ گونه نگرانی در مورد وضعیت آن ها وجود ندارد. ضمن اینکه افرادی که به عنوان راپل کار در این مجموعه مشغول به کار هستند، بسیار با تجربه، متخصص و حرفه ای بوده و آموزش های لازم در این زمینه را نیز گذرانده اند. فرایند پیچ و رولپلاک سنگ نما در شرکت جهان راپل به شکل تضمینی به مشتریان ارائه می شود. ضمن اینکه این فرآیند تا 25 سال از تخریب و عدم تثبیت سنگ نمای ساختمان در برابر شرایط و عوامل بیرونی و جوی مانند آلاینده، باران اسیدی، رطوبت، تغییر دما و ... جلوگیری می کند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied