شمانیوز
شما نیوز

با حضور استاندار مازندران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفت

معرفی «ری‌را» در خانه نیما یوشیج

گروه صنعتی ایران‌خودرو تازه‌ترین محصول خود «ری‌را» که به معنای باران و به کار رفته در برترین اثر پدر شعر نو، نیما یوشیج است را در خانه خود نیما در روستای یوش شهرستان نور با حضور استاندار مازندران و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا معرفی کرد.

معرفی «ری‌را» در خانه نیما یوشیج

محصول «ری‌را» در سایت ایران خودرو مازندران به تولید خواهد رسید و به همین سبب جایگاه خاصی در میان مردم خطه شمال کشور دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین معرفی تازه‌ترین محصول این خودروساز در خانه نیما، «ری‌را» را محصولی به‌روز و مدرن و مطابق با نیاز و خواست مشتریان خواند و گفت: این خودروی کراس اوور بر اساس پلتفرم IKP۱ توسعه یافته و با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

مهدی خطیبی تصریح کرد: «ری‌را» در سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید انبوه می‌رسد و به بازار عرضه خواهد شد.

وی به تولید این خودرو در بابل اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست گروه صنعتی ایران خودرو در نام گذاری محصولات جدید، قرار بر این شد هر محصول جدید در یکی از سایت‌های استانی به تولید رسیده و به نام یکی از مفاخر بومی آن استان نام‌گذاری شود.

استاندار مازندران نیز در این مراسم ضمن قدردانی ویژه از مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نام‌گذاری ری‌را، گفت: این خودرو توسط بهترین مهندسان و متخصصان و کارگران در شرایط سخت تحریم با بهترین کیفیت طراحی شده و به تولید خواهد رسید.

سید محمود حسینی پور افزود: نیما شاعری شناخته شده در سطح بین‌المللی است و ری‌را نیز در عرصه صنعت بین‌المللی به بهترین شکل شناخته خواهد شد.

در این مراسم قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو و مدیرکل میراث فرهنگی مازندران و جمع پرشور شعرا و مردم بومی یوش نیز حضور داشتند.

گفتنی است، «ری‌را» در زبان مردم خطه شمال کشور به معنای باران است و  در شعر و ادبیات فارسی و به ویژه در آثار پدر شعر نو، نیما یوشیج جایگاه ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که یکی از اشعار این شاعر پرآوازه با این نام سروده شده و یکی از برترین آثار اوست.

 

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied