شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت هفته دولت؛

پروژه‌های مخابراتی با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد

بعد از ظهر امروز طی مراسمی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات با حضور زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پروژهای شرکت مخابرات ایران رونمایی شد.

پروژه‌های مخابراتی با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد

در این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۲۵۴۸ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۵۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت .

همچنین در این مراسم شرکت مخابرات ایران با پروژه های مختلف FTTH به عنوان طرح نجما در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

این پروژه های جدید در لایه های مختلف شبکه شامل :شبکه کابل مسی ، زیرساخت پاور مراکز ، تامین ارتباطات اپراتوری ، شبکه IP ، شبکه انتقال ، شبکه دسترسی است .

این گزارش می افزاید : این طرح ها با هدف رشد درآمد و سودآوری، ارتقای بهره‌وری منابع و مدیریت هزینه‌ها، هم‌افزایی شبکه ثابت و همراه، تخصیص هوشمند منابع، توسعه و یکپارچه‌سازی سامانه‌های دیجیتال، بر توسعه زیرساخت دسترسی شبکه ملی اطلاعات با رویکرد افزایش ظرفیت و تعداد خانوارهای متصل به شبکه ثابت و همچنین تبدیل تدریجی پورت‌های ADSL موجود به VDSL ‌و FTTH تاکید دارد .

ازمجموع ۲۵۴۸ طرح های مورد افتتاح، ۱۳۲۳ پروژه در بخش انتقال، ۱۲۸ پروژه دربخش سوییچ ، ۷۵۴ طرح در بخش دیتا ، ۱۴۵ طرح در بخش پاور ساختمان و در بخش USO هم ۱۹۸ طرح به بهره برداری رسید.

در طول یکسال اخیر پروژه های زیادی در مناسبت های مختلف درکشور افتتاح شده برای اجرای این پروژه ها سرمایه گذاری های بسیاری صورت گرفت و قدم های خوبی برداشته شده است که عمده آنها در زمینه توسعه طرح های FTTH بوده و همچنان ادامه دارد .

از جمله دستاوردهای این پروژه، می توان به ارتقاء زیر ساخت ها در حوزه مخابرات در بخش FTTH ، و ایجاد شبکه یکپارچه IP و تهیه طرح توسعه آن برای پوشش ۲۰ میلیون پورت FTTx ، هسته شبکه و افزایش پهنای باند و یکپارچه‌سازی معماری شبکه، آماده‌سازی برای راه‌اندازی SDN، دسترسی بالا انعطاف‌پذیری بیشتر و مقیاس‌پذیری بالا، قابلیت‌ واگذاری سرویس‌های به‌روز، از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

همچنین بهسازی شبکه فیبر نوری کشور، توسعه تجهیزات انتقال و دیتا، و اتصال سایت‌های روستایی به شبکه ملی اطلاعات از موارد مهم افتتاح‌شده امروز هستند.

 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied