شمانیوز
شما نیوز

عبور از مرز زیان پس از پنج سال؛

عملکرد چشمگیر شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی با موفقیت چشمگیر این شرکت انجام شد.

عملکرد چشمگیر شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی

در جلسه این مجمع که برای بررسی عملکرد شرکت در سال مالی 1400 با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد، شرکت‌کنندگان ضمن استماع گزارش حسابرس قانونی شرکت در جریان عملکرد مالی و برنامه‌های آتی شرکت قرار گرفتند.  

گزارش ارائه شده از سوی حسابرس قانونی شرکت مؤید آن است که شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی پس از پنج سال از مرز زیان‌دهی خارج شده و به سوددهی رسیده است.

بر اساس گزارش حسابرس مستقل، شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی در سال 1401 با عملکرد مثبت در هزینه و درآمد، موفق به ثبت رکوردهای مناسبی در بخش‌هایی از جمله درآمدهای حاصل از خدمات، بهای تمام شده‌ی درآمدهای عملیاتی   و در نهایت کسب سود مطلوب ناخالص شده است.

دکتر ابراهیم یاسری مدیر عامل شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی در این جلسه ضمن تشکر از کارکنان این شرکت، طی سخنانی به تشریح رئوس اقدامات انجام شده در سال 1400 پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت کاهش طول عمر بارنامه‌ها به پرداخت هزینه‌های حمل و نقل به رانندگان به‌صورت آنلاین اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 19 دستگاه تانکر جدید برای شرکت خریداری شده است و با عقد قراردادهای جدید با شرکت‌های پتروشیمی در بخش‌های حمل و انبارش، موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

یاسری سپس به فعالیت‌های انجام شده در خصوص آنالیز و نیازسنجی‌های بازار اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی‌های انجام شده در بازار و پیش‌بینی ضرورت افزایش ظرفیت انبارش کالا، قراردادهای جدیدی با شرکت‌های پتروشیمی برای انبارش کالا به امضاء رسید. یاسری افزایش درآمد در واحد ترخیص، ارتقاء سیستم‌های مالی شرکت، کاهش دوره وصول مطالبات و تسویه کلیه پرونده‌های مالی شرکت از سال 1380 تا 1391 را به عنوان برخی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال 1400 ذکر کرد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت ارتقاء سطح رضایتمندی ذینفعان و صاحبان سرمایه و مشتریان شرکت، مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه را برشمرد. ارائه خدمات به‌صورت ویژه به شرکت‌های تابعه بازرگانی پتروشیمی، پرداخت حقوق و مزایای پرسنل بدون تأخیر و در موعد مقرر، پرداخت مطالبات معوق پیمانکاران و تامین‌کنندگان، پرداخت مطالبات معوق پرسنل از جمله‌ی این موارد بوده‌اند.

مدیر عامل شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی در پایان به برنامه‌های آتی شرکت در سال  1401 اشاره کرد و گفت: تامین متوازن انتظارات ذینفعان اصلی شرکت و توسعه بازار از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری با شرکت‌های معتبر داخلی از مهمترین برنامه‌های شرکت در سال 1401 هستند.

ورود به فعالیت‌های جدید، فروش تجهیزات غیرمولد و خرید دارایی‌های جدید مولد، توسعه و تجهیز ناوگان شرکت، خرید کشنده و تانکر گاز و آمونیاک، راه‌اندازی ترمینال و تعمیرگاه مرکزی و توسعه آموزش نیروی انسانی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در سال 1401 در این شرکت هستند.

مشاهده نمودار درآمدهای عملیاتی شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی طی دوره 96 تا 1400 بیانگر آن است که این شرکت پس از پنج سال موفق شده است تا از مرز یک شرکت زیان‌ده عبور کرده و به عنوان یک شرکت سودده شناخته شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied