شمانیوز
شما نیوز

بانک صادرات ایران/

پیشتازی بانک صادرات ایران در پرداخت تسهیلات فرزندآوری

​قانون جوانی جمعیت دو تکلیف مهم، یکی در خصوص تسهیلات ازدواج و دیگری تسهیلات فرزندآوری را بر عهده بانک‌ها گذاشته است. در این میان بانک‌هایی هستند که گوی رقابت را از سایر بانک‌ها ربوده و در این راه پیشگام هستند.

پیشتازی بانک صادرات ایران در پرداخت تسهیلات فرزندآوری

این در حالی است که پرداخت وام ازدواج امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است به گونه‌ای که تا امروز تسهیلات ازدواج برای ۳۶۴ هزار و ۵۸۰ نفر به مبلغ ۵۰۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین تسهیلات فرزندآوری هم به تعداد ۲۶۵ هزار فقره و به میزان ۱۰۶ هزار میلیارد ریال از سوی شبکه بانکی به متقاضیات پرداخت شده است.

اینکه سهم هر بانک چه میزان از تسهیلات یاد شده است به موفق بودن عملکرد هر بانک بستگی دارد. در این خصوص، بانک صادرات ایران وام قرض‌الحسنه فرزندآوری برای متولدین اول فروردین ١٤٠٠ به بعد را با جدیت دنبال کرده و هم اکنون یکی از بانک‌های موفق و نمونه در این زمینه است.

به بیان دیگر بانک صادرات ایران در راستای اجرای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای ابلاغ بخشنامه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به منظور حمایت از خانواده و افزایش جمعیت جوان کشور، پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری را به واجدین شرایط با جدیت تمام دنبال می‌کند.

بانک صادرات ایران تاکنون بیش از ٣٤ هزار فقره تسهیلات بانکی به ارزش بیش از ١٣  هزار میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به واجدین شرایط پرداخت کرده است.

این در حالی است که با وجود محدودیت در منابع بانکی، بانک صادرات ایران رسالت اجتماعی خود را در این زمینه انجام به نحو قابل قبولی در حال انجام دادن است و حمایت از این مقوله را در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌های خود قرار داده است.

بانک صادرات ایران که تا تیرماه ٤ هزار میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده بود به یکباره گوی رقابت را از سایر بانک‌ها ربود و هم اکنون با ارائه١٣ هزار میلیارد ریال، تمام کوشش خود را در ارائه این تسهیلات به نحو احسن به قشر جوان جامعه به کار بسته است.

ذکر این نکته ضروری است که استان‌های اصفهان، یزد، فارس و خراسان‌‌رضوی بیشترین تعداد وام فرزندآوری را از بانک صادرات ایران دریافت کرده‌‌اند.

لازم به ذکر است که این وام دارای شش ماه دوره تنفس است و برای فرزند اول ٢٠٠ میلیون ریال با بازپرداخت ٣٦ ماهه، فرزند دوم ٤٠٠ میلیون ریال ٤٨ ماهه، فرزند سوم ٦٠٠ میلیون ریال ٦٠ ماهه، فرزند چهارم ٨٠٠ میلیون ریال ٧٢ ماهه و فرزند پنجم به بعد یک میلیارد ریال ٨٤ ماهه در نظر گرفته شده که بر اساس اعتبارسنجی به والدین پرداخت خواهد شد.

 

پایگاه خبری اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied