شمانیوز
شما نیوز

رییس سازمان نظام پزشکی کشور در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری با مناطق آزاد اظهار داشت:

برای پیشگیری از مهاجرت پزشکان، به کمک مناطق آزاد نیازمندیم

با هدف توسعه و تقویت امکانات پزشکی و بهبود خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت، سلامت و پزشکی در مناطق آزاد، تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی و سازمان نظام پزشکی کشور امضاء شد.

برای پیشگیری از مهاجرت پزشکان، به کمک مناطق آزاد نیازمندیم

این تفاهم نامه همکاری امروز دوشنبه (14 شهریورماه) به منظور خدمت‌رسانی اولیه درمانی و بهداشتی به مردم ساکن محدوده مناطق آزاد تجاری ـ ‌صنعتی و تلاش به‌منظور بهبود شاخص‌های حوزه سلامت در این مناطق، بین «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «محمد رئیس‌زاده» رئیس سازمان نظام پزشکی کشور منعقد شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در آیین امضای این تفاهم‌نامه ضمن ارج نهادن به خدمات ارزنده‌ی کادر درمان در دوران اوج‌گیری ویروس کرونا، بیان کرد: مناطق آزاد، یک ظرفیت جدی برای جامعه پزشکی است.

سعید محمد با اشاره به مزایای مناطق آزاد، اهداف، نگرش و برنامه‌ی کلان این مناطق، گفت: اینک فرش قرمز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برای جامعه خدوم پزشکی و تحقق توریسم سلامت در مناطق آزاد کشور به روی آنان پهن است و ما دستشان را به گرمی برای همکاری در این مناطق می‌فشاریم.

ریس سازمان نظام پزشکی کشور نیز ملی شدن صنعت توریسم سلامت به کمک مناطق آزاد، جلب و جذب سرمایه پزشکی در این مناطق، صدور مجوز فعالیت در مراکز درمانی مناطق آزاد برای تمامی پزشکان، تشکیل شورای هماهنگی نظام پزشکی مناطق آزاد و کارگروه مشترک اجرایی سازی مفاد این تفاهم نامه را از اهداف آن خواند.

محمد رئیس‌زاده همچنین در بخشی از سخنان خود اظهار داشت که برای حفظ پزشکان و بهره‌مندی کشور از  فعالیت فارغ‌التحصیلان پزشکی در داخل کشور نیازمند کمک مناطق آزاد هستیم و این تفاهم نامه برای ما بسیار جدی است و با روحیه‌ای که از مدیریت جدید مناطق آزاد کشور سراغ داریم، بسیار به آن امیدوار هستیم.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه در 8 ماده تنظیم شده است که می توان به همکاری در ایجاد امکان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در مناطق آزاد، اختصاص زمین لازم برای ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس ضوابط و مقررات مناطق آزاد، بررسی و امکان‌سنجی توسعه توریسم سلامت و حمایت از طرح‌های محرومیت‌زدایی و جهادی در حوزه بهداشت و درمان، تشویق و ترغیب پزشکان برای سرمایه‌گذاری در قالب احداث بیمارستان، کلینیک‌های جراحی محدود و تهیه و تجهیز فضاهای درمانی، الزام به ارائه خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی به ساکنین مناطق آزاد، تلاش در راستای رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه بهداشت و درمان مناطق آزاد در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد.

این تفاهم نامه همکاری امروز دوشنبه (14 شهریورماه) در محل ساختمان سازمان نظام پزشکی کشور به امضای طرفین رسید.

 

فرینا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied