شمانیوز
شما نیوز

غلامرضا مصباحی مقدم:

نظام قرض الحسنه برای رفع نیازهای اساسی مردم تقویت شود

دکتر «غلامرضا مصباحی مقدم» اظهار داشت: نکول تسهیلات قرض‌الحسنه حدود نیم درصد است و بنابراین نظام قرض‌الحسنه باید در کشور ما برای رفع نیازهای اساسی مردم تقویت شود.

نظام قرض الحسنه برای رفع نیازهای اساسی مردم تقویت شود

نشست تخصصی «الگوی مطلوب بانک قرض‌الحسنه در نظام مالی جمهوری اسلامی ایران» به میزبانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت و با همکاری جشنواره ملی قرض الحسنه مهر ایران و اندیشکده اقتصاد ایران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «غلامرضا مصباحی مقدم» در این نشست با تأکید بر این که جبران هزینه تورم در جریان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه منعی ندارد، گفت: در حال حاضر نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد است، اما واقعاً باید نظام بانکی محاسبه کند که هزینه تمام شده تسهیلات همین رقم است؟

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی با بیان این که اکنون نرخ واقعی کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه برای دوره‌های ۲ ساله ۶٫۵ و برای دوره‌های سه ساله ۸ درصد است، اظهار کرد: در نظر گرفتن مبنای ۴ درصد برای تسهیلات قرض‌الحسنه چندان قوی نیست، چرا که ممکن است بانکی کارآمد بوده و هزینه تمام شده این تسهیلات برایش نیم درصد باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از بانک‌هایی که از منابع قرض‌الحسنه سوءاستفاده کرده و آن را برای تسهیلات‌دهی به کارکنان خود استفاده کردند، گفت: منابع قرض‌الحسنه باید برای پرداخت تسهیلات خرد به عموم مردم صرف شود، بنابراین بانک نباید خود را مالک این منابع بداند.

مصباحی مقدم خاطرنشان ساخت: نکول تسهیلات قرض‌الحسنه حدود نیم درصد است و بنابراین نظام قرض‌الحسنه باید در کشور ما برای رفع نیازهای اساسی مردم تقویت شود.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied