شمانیوز
شما نیوز

پیام تسلیت مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به مناسبت اربعین حسینی

خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی سند افتخار ایران خودرو است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیام تسلیت به مناسب اربعین حسینی، آمادگی و بسیج امکانات امدادی و خدماتی ایران خودرو در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را سند افتخاری برای این گروه صنعتی دانست.

خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی سند افتخار ایران خودرو است

متن پیام مهدی خطیبی به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

نام حسین(ع)، زیباترین نامی اسـت کـه در شناسنامه بشر به ثبت رسیده است. حسین(ع) میزان سنجش صداقت و مظلومیت آدمی اسـت؛ حسین تفسیر بعثت، ترجمان نبوت و معنای امامت اسـت. پذیرفتن ولایت حسین(ع)، مجوز رهایی انسان از جهنم پلیدی‌ها اسـت و راه او کوتاه‌ترین راه رسیدن به رستگاری و سعادت دو عالم اسـت؛ با همین رمز و راز است که در گروه صنعتی ایران خودرو همه ساله پرچم سیدالشهدا(ع) از آغاز نخستین روز محرم تا اربعین آن امام شهید در جای جای این گروه برافراشته می‌شود تا یاد و راه او همواره روح و جان‌مان را جلا بخشد. همان‌گونه که حضرت زینب(س) خطاب به یزید فریاد برمی آورد: «به خدا که نمی‌توانی یاد و خاطره ما را محو و نابود کنی!»

امام حسین(ع) درس بزرگی را با شهادتش بـه مـا آموخت؛ حج خانه خدا را ناتمام گذاشت و به ادای واجب بزرگ‌تری پرداخت که معبود بر دوشش نهاد و آن، چیزی به‌جز احیای دین خدا نبود. از همین روی، سیدالشهدا(ع) مراسم ماه ذی‌الحجه را ناتمام رها کرد تا بـه حج‌گزاران، نمازگزاران و مومنان بـه سنت ابراهیم خلیل(ع) این پیام را برساند کـه اگر آزادگی نباشد، اگر مبارزه با جور ظالم نباشد، اگر تیغ یزید و یزیدیان از نیام بیرون آمده و جان و مال و ناموس‌تان در خطر باشد، گشتن برگرد خانه خدا نیز جایز نخواهد بود. بر این اساس، امام به سوی هدفی والاتر از طواف خانه خدا، به همراه خاندانش رهسپار دیار کربلا شد تا واقعه عظیمی تحت عنوان عاشورا رقم بخورد؛ رویدادی که از تاریخ وقوعش تا ابد، در اذهان بشریت باقی خواهد ماند و آثارش نیز بر جهان هویدا خواهد بود که همانا حریت و آزادگی است.  

این چنین است که با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا هر سال مراسم دهه محرم و اربعین حسینی در میان شیعیان جهان، به‌ویژه در میان صنعتگران و کارکنان خدوم گروه صنعتی ایران خودرو پر شورتر و گسترده تر برگزار می‌شود، تا شاید از آن بیکران حماسه و عشق، به قطره‌ای اندک اکتفا شود.

از خالق حسین(ع) فخر دو عالم، تمنا دارم ثواب پیاده روی اربعین حسینی را به یکایک شما هم‌سنگران و همراهان عزیزم در گروه صنعتی ایران خودرو و بنده حقیر عنایت فرماید. ما نیز به تاسی از این خیزش بزرگ عاشورایی، راه و یاد امام حسین(ع) را همواره در قلب و ذهن‌مان زنده نگاه داشته و با اهتزاز پرچم مقدسش در بزرگ ترین گروه خودروسازی کشور و خاورمیانه از آن تبرک می‌جوییم.

بر این اساس آمادگی و بسیج امکانات امدادی و خدماتی گروه صنعتی ایران خودرو در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را سند افتخاری برای این گروه می‌دانیم.

کاروان حسین(ع) از ابتدای عالم به راه افتاده و تا ابد نیز در راه خواهد بود، خداوند ما را در این کاروان قرار بدهد به این امید که شفاعتش در دنیا و عقبا دستان‌مان را بگیرد.

 

برادر شما

مهدی خطیبی

 

ایکوپرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied