شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد چابهار/

12.7 هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات هشت ماهه گذشته منطقه آزاد چابهار

ارزش تولیدات سازمان منطقه آزاد چابهار در حالی طی سال 1401 از 12 هزار و 700 میلیارد ریال گذشت که 83 واحد تولیدی فعال در منطقه وجود دارد و طی هشت ماه گذشته نیز 11 پروانه جدید برای واحدهای تولیدی صادر شده است.

12.7 هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات هشت ماهه گذشته منطقه آزاد چابهار

محمد هدایی، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با اعلام این خبر، اشاره‌ای به ظرفیت‌های تولیدی منطقه آزاد چابهار داشت و گفت: در مجموع مواد ‌اولیه واحدهای مستقر تولیدی در چابهار به دو روش تامین میگردد؛ گروه اول تولیداتی است که مواد اولیه آن از خارج از کشور تامین شده و در چابهار فرآوری، صادرات مجدد و یا وارد بازار داخل کشور و منطقه آزاد می‌شود و گروه دوم تولیداتی است که مواد اولیه آن به پشتوانه صنایع داخلی از سایر نقاط کشور تامین شده و به واسطه مشوق‌های مناطق آزاد و زیرساخت‌های موجود و در حال توسعه، انرژی ارزان و نزدیکی به بازارهای هدف به خصوص همسایگان شرقی در محدوده منطقه آزاد چابهار پردازش و تولید و صادر می‌گردد.

هدایی با تاکید بر اینکه حمایت از واحدهای تولیدی در اولویت و دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار قرار دارد، یادآور شد: واحدهای تولیدی سازمان منطقه آزاد چابهار طی هشت ماه گذشته تنها در بخش صنعت برای 179 نفر شغل ایجاد کرده‌‌اند.

توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در چابهار معلول دو عامل ظرفیت‌ها و مشوق‌های ارائه شده توسط این سازمان و موقعیت استراتژیک و قرار گیری در سواحل مکران می‌باشد. همچنین تصویرسازی مثبت از آینده چابهار و اثرگذاری این سازمان بر اقتصاد محلی و ملی و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های تولیدی در جذب سرمایه‌گذاری در منطقه اثر گذار می‌باشد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied