شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

گامی ارزشمند برای رفع چالش های جزیره در حوزه مدارس کیش

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی برای ارتقاء وضعیت آموزشی کیش اعلام آمادگی کرد.

گامی ارزشمند برای رفع چالش های جزیره در حوزه مدارس کیش

احمد محمود زاده در نشستی با مسئولان منطقه آزاد کیش بر نقش مهم تعلیم و تربیت آموزش و پرورش، اشاره کرد و گفت: پیشرفت، تعالی و توسعه هر کشوری تحت تاثیر آموزش و پرورش است.

وی،  اظهار داشت:در نظام مقدس جمهوری اسلامی موضوع نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور محسوب می شود که در اسناد بالا دستی، سند تحول بنیادی کشور و بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است و نیروهای انسانی آموزش و پرورش از جمله معلمان و دانش آموزان باید عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی باشند.

وی بیان داشت: ماموریت خطیر استمرار و تداوم انقلاب اسلامی، انتقال مفاهیم و ارزش ها و تجارب از نسل های گذشته به نسل حاضر و آینده در گرو رشد و پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی در ادامه این مطلب افزود: دستاوردهای انقلاب باید توسط نیروی انسانی با نگاه انقلابی و تفکر جهادی به آیندگان تسری یابد، باید توجه داشت که آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلاس های درس توسط معلم و دانش آموز، مهندسی و طراحی می شود و این مهم بیانگر نقش با اهمیت آموزش و پرورش است.

محمود زاده تصریح کرد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش وجود دارد و برنامه ریزی خوبی با استفاده از سند تحول دولت انجام شده، از زمان حضور دکتر نوری در وزارتخانه نیز سه راهبرد مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، حاکم شدن عدالت آموزشی و تربیتی، ارتقا خدمات و تضمین کیفیت ارائه آن در تمام نقاط کشور برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به این که پس از 11 سال زمینه رتبه بندی معلمان فراهم شده افزود: نگاه ما به مناطق آزاد به ویژه کیش نگاه والایی است، باید بستر اعتلای کیفی سازی فعالیت های آموزشی و پرورشی کیش را فراهم کنیم و با استفاده از از ظرفیت های خوب کیش گام های موثری برداریم.

محمود زاده با اشاره به برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری حوزه آموزش و پرورش جزیره کیش اظهار داشت: این وزارتخانه تمام امکانات و خدمات خود را به کار گرفته تا با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد این چالش ها رفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه این مطلب خواستار ترسیم و تدوین برنامه ای از سوی متولیان امر در منطقه آزاد کیش در قالب ۴۳ شاخص برای تحقق نیازهای آموزش و پرورش جزیره شد.

محمود زاده افزود: همچنین به منظور رفع کمبود نیروی انسانی مدارس در کوتاه مدت نیز سه راهکار افزایش ساعات تدریس معلمان، استفاده از ظرفیت بازنشستگان و درنهایت خرید خدمت در دستور کار قرار گرفته و اداره اموزش و پرورش با همکاری اداره کل هرمزگان در حال جذب نیرو با سه راهکار پیش رو است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین کمبود فضای آموزشی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش کیش بر شمرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با ایجاد اداره کل نوسازی مناطق آزاد تجاری موافقت کرده تا در آینده برای ساخت و بازسازی مدارس بستر فراهم باشد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش همچنین پیشنهاد اجاره ساختمان هایی با امکان دایر کردن کلاس و دوشیفته کردن مدارس ارائه کرد.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این جلسه اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان آماده همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع چالش های جزیره در حوزه مدارس، معلمان و دانش آموزان بوده و برخی اقدامات نیز در حال انجام است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied