شمانیوز
شما نیوز

امیر مقدم :

برنامه محوری در اقدامات ، شفافیت در عملکرد همراه با عدالت و اخلاق نقشه راه مدیران سازمان

امیر مقدم سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست شورای مدیران منطقه : رسیدن به اهداف توسعه ایی سازمان و تثبیت سرمایه های پایدار با افزایش همدلی، آرامش و برنامه ریزی میسر می گردد.

برنامه محوری در اقدامات ، شفافیت در عملکرد همراه با عدالت و اخلاق نقشه راه مدیران سازمان

امیرمقدم سرپرست سازمان در نشست شورای اداری این منطقه گفت: در حوزه مدیریت و کارهایی که در اداره این سازمان قرار است انجام بگیرد مسیری سخت وجود دارد که با کمک یکدیگر باید هموار شود تا پاسخگوی نیاز، اهداف مردم و رضایت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

وی افزود: بدون شک برای دسترسی به اهداف، برنامه ها و عمل به آنها بایستی برنامه ها به خوبی تدوین شود تا براساس منابع تخصیص یافته و استراتژی ترسیم شده، بتوانیم آنها را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: ما بایستی با سرعت و همدلی و حرکت بیشتر نه تنها برخی از تاخیرهای اجرایی شش ماهه اول را جبران کنیم بلکه بتوانیم سرعت رسیدن به اهداف را افزایش دهیم .

مقدم با تاکید براینکه رویکرد و سیاست هایش درراستا  با فرمایشات رهبری است گفت: شاه بیت برنامه های بنده چیزی جزفرمایشات رهبری نخواهد بود، قراراست سیاستی که درسازمان داریم توام با صبر ، عدل و اخلاق محورباشد.

وی درادامه افزود مقرر گردید براساس زمان باقی مانده در شش ماهه دوم سال هرکدام ازمعاونین و مدیران، شرکت ها، نهادهای آموزشی که در قالب برنامه بودجه سازمان حرکت می کنند، بایستی به نحوی ارایه گردند که در قالب فازهای اجرایی کوچک تا همکاران در حوزه کنترل پروژه و برنامه ریزی روند پیشرفت رصد نمایند.

سرپرست سازمان گفت: مدیریت کلان سازمان هم درراستای تحقق اهداف توسعه ایی می بایست به دو نکته اهتمام لازم داشته باشد اول سعی درتامین منابع و مهمترآن که منابع پایداربتواند حمایت های لازم را داشته باشد و دوم در چارچوب قانون به مدیران تفویض اختیارنماید. همچنین تشکیل اتاق فکر و واگذاری تصمیم گیری با اعتماد به مدیران از جمله برنامه های در دست اقدام خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت حضور معاون فنی و عمرانی درسازمان گفت: حوزه معاونت فنی و عمرانی که نقش بزرگی در جلب ذی نفعان و مردم دارد، بسیار مهم است واین حوزه نه تنها درافق رفع نیازمندی کوتاه مدت موثر است بلکه در ایجاد آرامش و امنیت روانی برای خدمات توسعه پایدارو سرمایه گذاری مطمئن در محدوده 82 هزار هکتاری حائز اهمیت است واقعیت این است که مردم از خدمت رسانی در حوزه آب وبرق راضی نیستند، مردم می خواهند مدیریت سازمان به گونه ای باشد که حداقل آب شرب و مصرفی در پیکره های مسکونی و روستاهای همجوار قطع نشود.

وی افزود: برای توسعه پروژه های عمرانی و زیرساختی سازمان با همکاری با حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری باید به پروژه های عام المنفعه و سپس پروژه هایی که منشاء درآمد پایدار برای سازمان باشد اهتمام داشت.

وی ایجاد آرامش در فضای مدیریتی وعملکرد شفاف اعضاء را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: برای ایجاد آرامش در فضای مدیریتی، باید شفافیت در همه امور وجود داشته باشد و انتظارازهمکاران در حوزه معاونت عمران این است که درهمه امور و انتخاب مشاورین، پیمانکاران و هر بنگاهی که قرار است از آنها خدمت گرفته شود در بستر اطلاعات الکترونیکی تعریف شده ای که صلاحیت ها در آنها احراز شده و کاملا شفاف در مانیتورها مشخص است، بهره گیرند.

وی در ادامه به موضوع حفاظت از اراضی سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی معاونت تخصصی فنی، موضوع حفاظت از اراضی است، امکانات و اختیارات حوزه معاونت فنی به لحاظ ساختاری، برای برون سپاری و ایجاد سازوکاری که حفاظت مطمئن از اراضی و اموال دولت را داشته باشد، در کوتاه مدت مقدور نیست. برای بحث برون سپاری در کوتاه مدت در قالب اسناد مناقصه در حد بضاعت پیش بینی هایی انجام شد که کمیسیون اقتصادی و معاملاتی پروسه قانونی را پیش خواهند برد .

مقدم در پایان به اهمیت موضوع نگاه دانش بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای معاونت تخصصی ما حمایت از نهادهای دانش بنیان است که باید با اقتدارجلو برود،  ضمن حمایت ازپروژه های دانش محورسیاست مان این است که ازبسته های دانشی که دارایی سازمان است جهت کمک به بنیه مالی دانشگاه و ارتقای بسترعلمی آن مساعدت شود.

لازم به ذکراست، در انتهای این نشست عبدالحکیم آصفی به سمت سرپرستی معاونت فنی و زیربنایی سازمان معرفی شد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied