شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید؛

هدایای بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانش آموزان مناطق محروم اهدا شد

دکتر «سید سعید شمسی نژاد» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید با حضور در آموزشگاه دخترانه شیخ علی اکبر داودی روستای داود آباد از توابع قرچک شهرستان ورامین، به دانش آموزان بسته های آموزشی و فرهنگی اهدا نمودند.

هدایای بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانش آموزان مناطق محروم اهدا شد

خانم «نجمه میرمحمدی» مدیر آموزشگاه دخترانه شیخ علی اکبر داودی در ابتدا ضمن ارائه گزارش از وضعیت دانش آموزان مدرسه، بیان داشت: این آموزشگاه دارای ۱۲ کلاس ۴۴ نفره است که با ۱۷ نفر کادر آموزشی مدیریت می شود.

وی با اشاره به افزایش مهاجرت و گسترش حاشیه نشینی بیان داشت: متاسفانه بالا رفتن میزان مهاجرت معکوس در سال های اخیر منجر به افزایش تعداد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی شده که نیاز به ارتقای ظرفیت های آموزشی شهرستان های اقماری کلان شهرها را طلب می کند.

خانم میر محمدی در خصوص استقبال از دانش آموزان اتباع اظهارداشت: یک سوم دانش آموزان این آموزشگاه را اتباع افغانستانی تشکیل می دهند که با توجه به شرایط اقتصادی نیازمند حمایت های مالی و تحصیلی هستند تا بتوانند به راحتی درس بخوانند.

وی درباره مشکلات و آسیب های کودکان طلاق در مدارس نیز گفت: کودکان طلاق بیشترین آسیب را از جدایی والدین خود می‌بینند، صدمات روحی که ممکن است آینده و زندگی آن‌ها را دستخوش تغییرات ناخوشایندی کند؛ از این رو این بخش از دانش آموزان نیز نیازمند توجه بیشتری هستند.

تأکید دکتر شمسی‌نژاد بر تقویت جایگاه قرض‌الحسنه در مباحث درسی دانش‌آموزان

در ادامه، دکتر «سید سعید شمسی نژاد» نیز بیان داشت: پیشرفت‌های علمی بیشتر و دست‌یابی به اهداف بلند مساله امروز کشور است، از این رو ضرورت دارد تا دانش‌آموزان و جوانان با اراده قوی و انتخاب درست مسیر، گامهای شایسته ای برای دستیابی به افق های ترسیم شده بردارند.

وی افزود: در بانک قرض الحسنه مهر ایران یک تیم جوان است که نیازهای مددخواهان و مناطق محروم جامعه را به خوبی درک می کند و تلاش می کند تا سبد محصولات خود را با نیازهای آنها منطبق نماید.

دکتر شمسی نژاد با اشاره به مشکلات دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در حد بضاعت خود در کنار کادر آموزشی قرار دارد تا با برطرف نمودن مایحتاج ضروری آنها بخشی از مشکلات جامعه فرهنگیان کشور را کاهش دهد.

وی ضمن تاکید بر نقش تعاملات دوسویه در شناخت و رفع مشکلات حوزه های آموزشی، بیان داشت: با برگزاری نشست ها و برقراری ارتباطات مستمر می توان مشکلات مالی و راه حل های رفع آن ها را شناسایی کرد و در این مسیر بانک قرض الحسنه مهر ایران در کنار جامعه فرهنگی و آموزش و پروش قرار می گیرد.

همچنین، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن حضور در کلاس های درس و اعطای هدایای بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانش آموزان در خصوص فرهنگ قرض الحسنه و نقش آن در جامعه سخنانی را بیان داشت.

وی در جمع دانش آموزان با توجه به ثواب قرض الحسنه اظهارداشت: در قرآن آیات و روایات زیادی وجود دارد که به تاثیر قرض الحسنه و ثواب بالای آن نسبت به صدقه اشاره می کند.

دکتر «روح الله قاسمیان» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک نیز در این آیین بیان داشت: دانش آموزان با کسب علم و دانش آینده کشور را تضمین می کنند و به اقتدار ایران در تمامی زمینه ها تداوم می‌بخشند.

وی ضمن برشمردن زیبایی های شغل معلمی تصریح کرد: مدیریت در یک مدرسه از مناطق محروم و دست نواز کشیدن بر سر دانش آموزانی که نیازمندند، کار پسندیده و زیبایی است؛ شما با دانش آموزانی سر و کار دارید که روزگار به نوعی با آنها بد تا کرده و نیاز به حمایت بیشتری دارند.

دکتر قاسمیان افزود: معلمی شغل انبیا است و معلمان از فرهیختگان کشور هستند. هر چقدر که کلاس ها پربار تر باشد و آموزش بهتر انتقال پیدا کند، قطعا آینده بهتری برای فرزندان این مرز و بوم رقم می خورد.

وی ادامه داد: ما هم در بانک قرض الحسنه مهر ایران مانند شما بیشتر با اقشار محروم و متوسط جامعه سر و کار داریم و عمده مشتریان خدمات بانک را نیازمندان جامعه تشکیل می دهند.

مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان اظهارداشت: شاید اولیای خیلی از همین دانش آموزان به نحوی مشتری بانک قرض الحسنه مهر ایران باشند و برای رفع مایحتاج ضروری خود از خدمات و وام های این بانک بهره برده باشند.

وی با اشاره به ضرورت تعلیم فرهنگ قرض الحسنه از کودکی اظهارداشت: با توجه به اهمیت موضوع سنت الهی قرض الحسنه و نقش مهم آن در بانکداری کشور، در تلاشیم تا از همان مقاطع ابتدایی دانش آموزان را با مفاهیم قرض الحسنه آشنا کنیم.

دکتر روح الله قاسمیان افزود: در همین راستا مذاکراتی برای درج مفهوم قرض الحسنه در کتب درسی پایه های ۴ یا ۵ انجام شده است که در صورت حصول نتیجه، سبب می شود تا دانش آموزان از همان سن کودکی با این مفهوم ارزشمند آشنا شوند.

وی تصریح کرد: کارت بانک قرض الحسنه مهر ایران، کارت زندگی است و با توجه به این موضوع، بانک در نظر دارد تا کارتی را برای دانش آموزان طراحی کند که در مقاطع مختلف تحصیلی از آن استفاده نمایند.

 

روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied