شمانیوز
شما نیوز

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان عنوان کرد؛

حمایت ۵۳۵ میلیارد ریالی بانک مهربانی‌ها از مددجویان سمنانی

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان گفت: این بانک در استان سمنان تنها در سال جاری بیش از ۸۸۰ فقره وام در زمینه اشتغال‌زایی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد برکت پرداخت کرده است.

حمایت ۵۳۵ میلیارد ریالی بانک مهربانی‌ها از مددجویان سمنانی

«شهریار سکوتی» مدیر شعب بانک در استان سمنان با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان تا پایان شهریور ماه بیش از ۴۲ درصد رشد منابع داشته، گفت: این بانک در استان سمنان نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی دارد.

وی افزود: مصارف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان ۱۵هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و همچنین نسبت مصارف به منابع بانک در این استان نیز ۷۷ درصد است.

مدیر شعب استان سمنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: در زمینه مطالبات تنها استانی هستیم که نسبت به پایان سال گذشته روند کاهشی بسیار مناسبی را تجربه کرده‌ایم. به این صورت که با وجود پرداخت وام‌های جدید، مطالبات این استان نسبت به پایان سال گذشته نه تنها رشد نداشته، بلکه ۱۰ درصد نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان تنها در سال جاری بیش از ۸۸۰ فقره وام در زمینه اشتغال‌زایی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد برکت پرداخت کرده، گفت: مجموع مبالغ این وام‌ها بالغ بر ۵۳۵ میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان خاطرنشان ساخت: در سال جاری ۱۴۶ فقره وام ازدواج و ۱۲۱ فقره وام فرزندآوری نیز در استان سمنان پرداخت شده و با توجه به اینکه برای تعداد دیگری از متقاضیان این وام‌ها تعیین شعبه انجام شده، پیش‌بینی می‌شود تعداد این وام‌ها به ۲برابر افزایش یابد.

سکوتی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه بانکداری الکترونیک و خدمات نوین بانکی، فعالیت‌های کاربردی و خوبی انجام داده، گفت: در یک سال اخیر، بانک تمرکز خاصی در زمینه توسعه خدمات الکترونیکی و نوین داشته است.

وی اظهار داشت: استان سمنان در زمینه خدمات الکترونیکی و خدمات نوین پرچمدار است؛ به‌نحوی که استان در زمینه خدمات همراه‌بانک به ۸۱ درصد اهداف خود و در زمینه اینترنت‌بانک نیز تقریباً به ۱۰۰ درصد اهداف خود دست یافته است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان افزود: استان سمنان در زمینه خدمات الکترونیکی جزء رتبه‌های برتر بانک در سطح کشور به ‌شمار می‌آید.

سکوتی اظهار داشت: با گسترش خدمات الکترونیکی، آمار مراجعه حضوری به شعب استان کاهش یافته که این امر موجب شده تا در وقت و هزینه مشتریان صرفه‌جویی درخور توجهی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: همکاران ما در استان نحوه نصب و به‌کارگیری خدمات الکترونیکی را به مشتریان آموزش می‌دهند تا فرهنگ استفاده غیرحضوری از خدمات بانک بیشتر نهادینه شود.

صرفه‌جویی در زمان و پول مشتریان با توسعه خدمات غیرحضوری

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان گفت: توسعه فعالیت‌های الکترونیکی موجب می‌شود تا مشتریان خاص، مانند کسبه، تجار و سایر فعالان اقتصادی که برای دریافت خدمات مربوط به چک، گاهی ناگزیر می‌شوند به شعب مراجعه ‌کنند، در زمان کوتاه‌تری بتوانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کرده و از وقت و هزینه خود برای توسعه کسب‌وکارشان استفاده کنند.

سکوتی عنوان کرد: همه مشتریانی که از خدمات الکترونیکی استفاده می‌کنند، از این روند بسیار رضایت دارند و اذعان می‌کنند خدمات غیرحضوری این بانک نه تنها جامع و کامل است، بلکه بسیار آسان و کاربرپسند طراحی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: همه تلاش خود را انجام داده‌ایم تا بر اساس منابع بانک، زمان انتظار برای دریافت وام را به کمترین میزان ممکن کاهش دهیم.

سکوتی افزود: در حال حاضر از مجموع وام‌های پرداختی در زمینه ازدواج در این استان ۱۲۱۲ فقره از آن‌ها فعال بوده و مابقی تسویه شده‌اند. همچنین ۱۲۱ فقره وام فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و به افراد جدیدی نیز اعلام شده تا برای دریافت وام به شعب استان مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: استان سمنان در حوزه‌های کشاوری، دامداری و صنعت دارای مزیت‌هایی است و ما همواره تلاش کرده‌ایم در شعب استان، با ارائه وام‌های مناسب به توسعه هر چه بیشتر این حوزه‌ها کمک کنیم. به‌ویژه در زمینه صنعت و حمایت از پرسنل شاغل در این بخش، از طرح «مهریار» استفاده کرده‌ایم.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان اظهار داشت: در طرح «مهریار» بستری فراهم شده تا با اختصاص اعتبار قرض‌الحسنه به سازمان‌ها، نهادها، ادارات و شرکت‌ها، زمینه دریافت وام برای کارکنان آن‌ها، هر چه آسان‌تر فراهم شود.

اشخاص حقوقی برای نخستین بار وام قرض‌الحسنه دریافت کردند

سکوتی گفت: با پیگیری‌های مدیرعامل بانک و نظر مساعد دولت خدمت‌گزار به گسترش قرض‌الحسنه، در سال جاری توسط بانک مرکزی و برای نخستین بار مقرراتی تدوین شد تا اشخاص حقوقی و به‌خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بتوانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از وام قرض‌الحسنه، استفاده کنند.

وی افزود: اختصاص این میزان وام قرض‌الحسنه کمک بسیاری به توسعه بخش کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌های اقتصادی استان می‌کند.

سکوتی گفت: طرح «مهریار» از تیر ماه سال جاری آغاز شده است. خوشبختانه با اینکه زمان کوتاهی از اجرایی شدن آن می‌گذرد، جزو طرح‌های موفق بانک به‌ شمار می‌رود و در استان سمنان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان تأکید کرد: طرح «کالا کارت» نیز جزء طرح‌های موفق بانک است که در شرایط فعلی کمک زیادی به اقتصاد خانواده‌ها و رونق بازار می‌کند.

سکوتی خاطرنشان ساخت: خدمات الکترونیکی با سرعت در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال گسترش است و در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی می‌تواند اثر مضاعفی داشته باشد. زیرا به‌طور روزانه مشتری‌های جدید زیادی در کشور به این بانک افزوده می‌شوند.

پرداخت گسترده وام بدون ضامن

وی اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه ارائه وام بدون ضامن نیز بسیار موفق عمل کرده و ارائه این نوع وام در بانک در حال افزایش است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان سمنان پیشنهادی را مطرح کرد که می‌تواند در آینده با بررسی بیشتر و نظر مساعد مجلس و دولت، برای حمایت بیشتر از اقشار جامعه به مورد اجرا گذاشته شود.

سکوتی گفت: در حال حاضر اعتباراتی به‌طور سالانه توسط دولت در اختیار بانک‌های دولتی قرار داده می‌شود تا در بین بخش‌های مختلف اقتصادی توزیع کنند. اگر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز بتواند این اعتبارات را جذب کند، می‌تواند به پشتوانه منابع بانک معادل آن مبلغ را ۲برابر کرده و به این صورت حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی بیش از پیش و البته با وام‌های ارزان قیمت قرض‌الحسنه صورت خواهد گرفت که بسیار گره‌گشاست.

بانک پیشرو در حوزه مسئولیت اجتماعی

وی عمل به مسئولیتهای اجتماعی را یکی از رویکردهای اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برشمرد و گفت: در این رابطه می‌توان به مواردی مانند تخصیص کل وجوه جرایم دیرکرد اقساط وام‌ها به اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی، خرید و اهدای ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای مهار کرونا و پرداخت وام قرض‌الحسنه به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا اشاره کرد.

سکوتی در همین رابطه افزود: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، بیمه حوادث ۵۰۰هزار خانه روستایی، ساخت ۱۰۰ خانه برای آسیب‌دیدگان از سیل، ساخت ۳خانه بهداشت و ۳ مدرسه در استان‌های سیل‌زده و زلزله‌زده، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و پرداخت وام قرض‌الحسنه خارج از اولویت به آن‌ها از دیگر اقدامات بانک مهربانی‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied