شمانیوز
شما نیوز

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس:

در شرایط فعلی اقتصادی عوارض تحمیلی بر شرکت های بیمه ای روا نیست

در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس رئیس کل بیمه مرکزی و دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با مدیران موسسات بیمه به بحث و بررسی در مورد مسائل پیش روی صنعت بیمه از جمله بیمه های درمان پرداختند.

در شرایط فعلی اقتصادی عوارض تحمیلی بر شرکت های بیمه ای روا نیست

دکتر سید محمد کریمی که در جمع رئیس کل بیمه مرکزی و اعضای هیات عامل نهادناظر، مدیران عامل شرکت های بیمه و صاحبنظران این حوزه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: حرکت توسعه ای صنعت بیمه همراه با گام دوم انقلاب اسلامی از شتاب بیشتری برخوردار است و این صنعت مادر برای تغییر شرایط اقتصادی موجود و ایجاد فضای امن برای فعالان بخش های تولیدی و خدماتی آمادگی کامل خود را اعلام می کند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با قدردانی از حضور گسترده شرکت های بیمه در رویداد کیش اینوکس، از اراده رئیس کل بیمه مرکزی برای ظرفیت سازی در صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای کنترل ضریب خسارات به خصوص در دو بخش شخص ثالث و درمان با تکیه بر استفاده از فناوری های روز و همچنین بهره گیری از اصول پیشگیرانه از مهمترین الویت هایی است که باید در دستور کار متولیان صنعت بیمه قرار گیرد.

وی از صنعت بیمه به عنوان یکی از خوش حساب ترین مودیان مالیاتی کشور یاد کرد و با انتقاد از وضع عوارض ناعادلانه بر این صنعت، اظهار داشت: عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه با توجه به میزان منابع آن قابل قبول نیست و باید برای رفع این تکالیف و حذف تدریجی عوارض یادشده تدابیری جدی اندیشیده شود.

دکتر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود از موضوع تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی به عنوان یکی از چالش های جدی کشور نام برد و کاهش دغدغه های دولت در این خصوص را در گرو بلوغ و اثربخشی صندوق خسارات طبیعی ساختمان دانست.

دبیر کل سندیکای بیمه گران در پایان، القای برخی ناامیدی ها در فرایند اداره اقتصاد کشور را غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: صنعت بیمه برای پذیرش تمامی ریسک های اقتصادی کشور آماده است و بن بستی در این خصوص وجود ندارد.

گفتنی است در پایان این نشست، رئیس کل بیمه مرکزی به برخی پرسش ها و دغدغه های حاضران پاسخ داد و کارشناسان با ارائه گزارش های مفصل در خصوص عملکرد بیمه های درمان به بحث و بررسی پرداختند.

 

روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied