شمانیوز
شما نیوز

۱۵۰۰ بسته اقلام کمک تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار جزیره اختصاص یافت؛

اجرای طرح «مهر همدلی» با هدف رفع محرومیت در جزیره قشم

با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و جمعی از مسئولان و مدیران شهرستان قشم، مراسم طرح مهر همدلی برای تخصیص ۱۵۰۰ بسته اقلام کمک تحصیلی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به دانش آموزان کم برخوردار جزیره برگزار شد.

اجرای طرح «مهر همدلی» با هدف رفع محرومیت در جزیره قشم

افشار فتح الهی در این مراسم گفت: با هماهنگی میان بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم و دستگاه های فرهنگی و خدماتی شهرستان این اقلام کمک تحصیلی تهیه و میان دانش آموزان کم برخوردار جزیره توزیع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همه دستگاه ها و بخش های مختلف جهت رفع محرومیت و فقر در جزیره قشم مسئولیت دارند و باید برای رفع مشکلات این حوزه تلاش کنند.

به گفته فتح الهی؛ با وجود تمام اقدامات صورت گرفته جهت اجرای پروژه های زیرساختی و پروژه های کلان اقتصادی و گردشگری در سطح جزیره، نباید از حوزه های آموزش، پرورش و تربیت نسل ها غافل شد.

وی با اشاره به حوادث و ناآرامی های هفته های اخیر در برخی نقاط کشور، افزود: برنامه ریزی دشمنان برای ایجاد فاصله میان نظام جمهوری اسلامی و نسل جوان و نوجوان است و برای این منظور دست به فتنه سازی زدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: علاوه بر مسئولان آموزش و پرورش در مدارس، دانشگاه ها و مساجد باید اقدامات فرهنگی، آموزشی و پرورشی در حوزه ها و بخش های مختلف اجتماعی نیز در دستور کار باشد.

فتح الهی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه ها، موجب افزایش توانمندی و آگاهی دانش آموزان می شود؛ خاطرنشان کرد: تشکیل و فعالیت قرارگاه رفع آسیب های اجتماعی در کنار فعالیت های فرهنگی می تواند به رفع محرومیت در سطح جزیره قشم کمک کند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم گفت: برگزاری برخی اقدامات همدلانه با همراهی دستگاه های مختلف و مردم موجب امیدواری به تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی در حوزه آموزش، پرورش و رفع مشکلات دانش آموزان می شود.

وی ادامه داد: با وجود حمایت ها و فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف، همچنان برخی کمبودها از میان نرفته است که با برنامه ریزی های مختلف می توان برای رفع آنها اقدام کرد.

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه اجرای طرح مهر همدلی و اختصاص این بسته اقلام کمک تحصیلی را در راستای عمل به طرح مواسات ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و عملکرد قرارگاه تحول اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم دانست.

حجت الاسلام حاجبی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در برخی خانواده ها و بخش های جزیره قشم شاهد فقر فرهنگی هستیم که باید با هماهنگی تمامی دستگاه ها و بخش ها، برای رفع آن تلاش کنیم.

همچنین شیخ محمدصالح امینی، امام جمعه اهل سنت شهر طبل در این مراسم گفت: پیشرفت های امروز نظام جمهوری اسلامی حاصل جان فشانی و از خود گذشتگی شهداست.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم همسو با انجام پروژه های زیرساختی کلان در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی، شاهد توجه به حوزه های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی نیز هستیم و فعالیت های خوبی نیز در حوزه رفع محرویت جزیره انجام شده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied