شمانیوز
شما نیوز

محمد رضا رضایی کوچی:

بانک مسکن پیشرو در ارایه تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفـت: بانک‌ها مکلف هستند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال اول به حوزه مسکن تسهیلات پرداخت کنند که به غیر از بانک مسکن سایر بانک‌ها کمتر از ۲ درصد به وظیفه خود در پرداخت تسهیلات عمل کردند.

 بانک مسکن پیشرو در ارایه تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پس از نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی که در روز۲۶ مهرماه در مجلس برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه ۱۴ ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن گذشته باید برای مردم توضیح دهیم که تاکنون چه کاری انجام شده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه در حوزه تأمین زمین به خوبی عمل کرده و برای ۲ میلیون واحد مسکونی زمین آماده است اظهار کرد: اما در زمینه ساخت واحدهای مسکونی که به تسهیلات بانکی مرتبط بوده رضایت نداریم. بانک‌ها مکلف هستند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال اول به حوزه مسکن تسهیلات پرداخت کنند که متاسفانه جز بانک مسکن سایر بانک‌ها کمتر از ۲ درصد به وظیفه خود در پرداخت تسهیلات عمل کردند، این به معنی نبود اراده جدی در بانک در حوزه تسهیلات مسکن است.

رضایی‌کوچی عنوان کرد: امیدواریم در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن شوند چرا که مردم ثبت نام و آورده اولیه خودشان را نیز واریز کرده اند، اگر مشکلات تسهیلات بانکی حل شود شاهد نتیجه گرفتن قانون جهش تولید مسکن خواهیم بود.

 

وزارت راه و شهرسازی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied