شمانیوز
شما نیوز

زیسکو/

وزیر اقتصاد از کارخانه فولاد زرند ایرانیان بازدید کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین روز سفر به کرمان از شرکت فولاد زرند ایرانیان، بازدید کرد.

وزیر اقتصاد از کارخانه فولاد زرند ایرانیان بازدید کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین روز سفر به کرمان از شرکت فولاد زرند ایرانیان، بازدید کرد.

سید احسان خاندوزی پس از این بازدید در جلسه شورای اداری شهرستان زرند با فعالان اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان در این دیدار ضمن معرفی توانمندی‌های زیسکو گفت: زیسکو برای 5600 نفر از جوانان در این منطقه به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است که این تعداد با افزودن نیروهای پیمانکار به ۸۰۰۰ نفر می‌رسد.

امیرحسین نوریان افزود: ۷۰ درصد فولاد جهان به روش کوره بلند تولید می‌شود. در چین که بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد است هم 90 درصد تولید به روش کوره بلند است در ایران هم دو کارخانه ذوب‌آهن و فولاد زرند ایرانیان از روش کوره بلند، استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در زرند به دلیل وجود معدن خمرود، کارخانه کک‌سازی، معدن سنگ‌آهن و زغال­سنگ کرمان روش کوره بلند انتخاب شده است.

مدیر بازرگانی زیسکو در ادامه به بعضی از مشکلات تولید اشاره کرد و گفت: بخشی از خوراک ورودی کک‌سازی­ها را از زغال‌سنگ داخل تأمین می‌کنیم که البته این میزان کمتر از میزان مورد نیاز ماست به همین علت مجبوریم برای جلوگیری از خاموش شدن کوره‌ها و توقف آن‌ها، میزان زیادی از مواد اولیه کک و زغال‌سنگ را وارد کنیم.

محمدحسین نوریان افزود: چهار درصد حقوق و عوارض زغال و پنج درصد عوارض کک و گمرکی در زمان ترخیص باید به صورت نقد پرداخت شود، بنابراین حجم قابل‌توجهی از نقدینگی ما صرف همین موضوع می‌شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت عملیاتی تولید فولاد ۲۷.۹ میلیون تن است و زیسکو و ذوب‌آهن اصفهان کم­تر از ۵ میلیون تن تولید دارند از طرف دیگر سهم سوخت برق و گاز بیشتر واحدهای فولادی ۹ درصد از قیمت تمام‌شده است درحالی‌که این عدد در مجموعه ما به ۴۲ درصد از قیمت تمام شده می‌رسد و با این شرایط توان افزایش تولید را نداریم.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد زرند ایرانیان در پایان سخنان خود، عنوان کرد: اگر حقوق گمرکی‌ها و تسهیل کیل مصرف برای ما محاسبه شود ضمن افزایش تولید رشد طرح‌های توسعه‌ای را نیز خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد و داریی نیز در این جلسه ضمن اشاره به رویکرد دولت سیزدهم درخصوص توازن منطقه‌ای، گفت: سازمان امور مالیاتی میزان بازگشت از ارزش افزوده هر ماه را بررسی می‌کند و عملکرد‌ها در۶ ماهه ۱۴۰۱ باید متوازن‌تر باشد و سهم بیش­تری به استان‌ها بازگردد.

خاندوزی افزود: سهم عوارض و آلایندگی که در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱به شهرستان‌ها بازگشت داده­ایم، در مقایسه با کل سال گذشته، حدود ۷۸ درصد افزایش داشته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied