شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در شانزدهمین جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان:

ایجاد سازوکار گمرکی مناسب برای محصولات شیلاتی در قشم لازمه ارتقا آمار صادرات استان است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد سازوکار گمرکی مناسب برای محصولات شیلاتی در قشم لازمه ارتقا آمار صادرات این منطقه و استان است.

ایجاد سازوکار گمرکی مناسب برای محصولات شیلاتی در قشم لازمه ارتقا آمار صادرات استان است

افشار فتح الهی در شانزدهمین جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان که در قشم برگزار شد، به افزایش حجم تولید محصولات شیلاتی به‌ویژه در حوزه پرورش میگو در جزیره اشاره کرد و بیان داشت: این مقوله به‌جای کمک به افزایش نرخ صادرات قشم و استان، به دلیل فقدان سازوکاری برای صادرات از مبادی گمرکی این منطقه آزاد به معضلی برای تولیدکنندگان بدل شده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان جزیره برای صادرات محصول خود دو راه دارند؛ یا باید به‌صورت قاچاق محصول را صادر کنند یا برای طی مراحل قانونی با صرف هزینه بالا محصول را به بندرلنگه منتقل و از طریق این بندر مراحل صادرات محصول خود را به انجام برسانند که به هر دو شیوه، آمار از چرخه صادرات منطقه و استان خارج خواهد بود.

فتح الهی همچنین با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده کالای همراه مسافر گفت: بر اساس مستندات معافیت مالیاتی برای این نوع کالا، باید به‌محض ورود و در مبدأ گمرک اعمال شود که متأسفانه در مبادی قشم رعایت نشده و تبعات منفی برای منطقه آزاد به همراه داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار همکاری نهادهای مرتبط برای حل این دو مشکل در قشم شد و افزود: امیدواریم همدلی به وجود آمده در استان به مدد حضور مهندس دوستی و با توجه به این‌که این جلسه، نخستین شورای اداری استان است که در قشم برگزار می‌شود و با دقت عمل و نگاه پیگیرانه استاندار محترم همراه است، منجر به حل مشکلات موجود شود.

احیای اعتماد مردم به منطقه آزاد قشم در دولت سیزدهم

فتح الهی با تأکید بر منحصربه‌فرد بودن جزیره قشم اظهار داشت: این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک در دهانه هرمز و مردمان نجیب و خونگرمی که قرن‌ها وظیفه حفاظت از این تنگه و مرزها را بر عهده داشته‌اند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، از طرفی تعریف این جزیره به‌عنوان یک منطقه آزاد از سوی حاکمیت نظام جمهوری اسلامی امتیاز خاص دیگری از ظرفیت‌های قشم است.

وی، حساسیت‌هایی ایجادشده مابین مردم و سازمان منطقه آزاد قشم در ادوار گذشته را مهم‌ترین علت بی‌اعتمادی مردم خواند و ادامه داد: نخستین خواسته مقام معظم رهبری از دولت مردمی، احیای بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام بود که به لطف خدا با شروع دولت سیزدهم، رویکرد جدیدی در پیش گرفته شده که نتیجه آن احیا اعتماد مردم و رضایت آنان از عملکرد این سازمان بوده است.

این مقام عالی افزود: قشم متعلق به مردم استان هرمزگان است و فعال‌سازی ظرفیت این منطقه در حوزه‌های اقتصادی می‌تواند جزیره را به موتور محرکه اقتصاد استان تبدیل کرده  و به رفع مشکل فقر و بیکاری هرمزگان کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تأکید کرد: رویه حاکم از سوی استاندار محترم که از سویی تعامل بین مسوولان و از سویی با مردم و در کنار مردم بودن است، مدلی شایسته و مردمی برای حکمرانی است که قابل‌تعمیم و توسعه به کشور است.

گفتنی است، شانزدهمین جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان به محوریت قشم روز پنج‌شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱،  با حضور استاندار هرمزگان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، امامان شیعه و اهل سنت قشم، فرماندار شهرستان قشم و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در منطقه آزاد قشم برگزار شد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied