شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

اتهامات خودرویی توجیه مناسبی برای استیضاح فاطمی امین نیست

سید کاظم موسوی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت،گفت:مخالف استیضاح فاطمی امین هستم استیضاح وی در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست .

اتهامات خودرویی توجیه مناسبی برای استیضاح فاطمی امین نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح عملکرد وزیر صمت در حوزه خودرو تصریح کرد: موضوع اصلی طرح استیضاح وزیر صمت به عدم ساماندهی صنعت خودرو است،در حالی که دولت در صنایع خودروسازی نزدیک به 13 درصد سهام دارد.

نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: بخش اعظمی ازمطالبه گری مردم و نمایندگان از وزیر صمت در حوز صنعت خودرو است در صورتی که بیش از 80 درصد سهام این صنعت به بخش خصوصی واگذار شده است و دولت به تنهایی نمی تواند در این بخش تصمیم گیری کند.

موسوی اظهار داشت: استیضاح کنندگان فاطمی امین را متهم مشکلات بازار خودرو می دانند در حالی که وزیر صمت از این اتهامات مُبراست و این موضوع نمی تواند توجیه مناسبی برای استیضاح باشد.

به گزارش ، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه 27 مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ 10 مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت 10 روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

 

ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied