شمانیوز
شما نیوز

پذیرش درخواست ۲۴ شرکت برای واردات خودرو/

واردات خودروهای ژاپنی و اروپایی از هفته آینده آغاز می شود

بر اساس اعلام وزارت صمت طی هفته آینده مراحل ثبت سفارش واردات آغاز خواهد شد و محصولات ژاپنی، چینی، کره‌ای و اروپایی جزو خودروهای وارداتی هستند.

واردات خودروهای ژاپنی و اروپایی از هفته آینده آغاز می شود

روز گذشته وزارت صنعت و معدن اعلام کرده اصلاح آیین نامه واردات خودرو در دولت پایان یافت و طی چند روز آینده مراحل ثبت سفارش از طریق شرکت های تایید شده آغاز می شود. در این خصوص سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تایید این موضوع اعلام کرد: روز دوشنبه شرکت‌هایی که در مرحله نخست بررسی‌ها حائز صلاحیت بودند در جلسه‌ای با معاونت حمل و نقل وزارت صمت متعهد شدند به سرعت ثبت سفارش و سایر مراحل واردات خودرو را انجام دهند.

واردکنندگان با برندهایی از خودروسازان ژاپنی، چینی، کره‌ای و اروپایی (در رده خودروهای اقتصادی) مذاکره داشته‌اند و این برندها جزو خودروهای وارداتی هستند.

پذیرش درخواست ۲۴ شرکت برای واردات خودرو

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل نیز در خصوص اخرین وضعیت شرکت های مجاز برای واردات خودرو گفت: در این مدت ۳۸۰ فقره درخواست واردات خودرو از سوی متقاضیان دریافت شد که در کارگروه تجارت و ارتباطات بین‌الملل معاونت صنایع حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارزیابی‌های اولیه، در مرحله نخست، درخواست ۲۴ شرکت متقاضی که شرایط اصلی موضوع دستورالعمل اجرایی آئین‌نامه را برخوردار بودند، مورد پذیرش قرار گرفته و با آن‌ها جلسات حضوری برگزار شد.

در جلسات حضوری، پس از توضیح دقیق شرایط فعلی واردات و انتقال فناوری، از متقاضیان خواسته شد طی نامه رسمی به طور مشخص، نام و مدل خودروی موردنظر، تعداد کل تقاضا، قیمت فوب، تعداد قابل عرضه تا پایان سال ۱۴۰۱ و برنامه انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری فناورانه را اعلام کنند.

با ارائه اطلاعات و برنامه‌های تکمیلی شرکت‌های متقاضی و همچنین رفع اشکالات وارده از سوی مجلس شورای اسلامی به آئین‌نامه واردات خودرو که در نشست روز یکشنبه هیأت وزیران به تصویب رسید، روند اجرایی واردات خودرو به‌زودی با ثبت سفارش و تخصیص ارز آغاز خواهد شد.

 

برنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied