شمانیوز
شما نیوز

فاطمی امین در نشست با فعالان اقتصادی لرستان:

شاهد رشد ۵۰ درصدی تولید در کشور هستیم

وزیر صمت با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد تولید داشته ایم، اظهار داشت: امسال در شش ماهه اول نسبت به سال‌های قبل ۱۳ درصد رشد صادرات داشته ایم.

شاهد رشد ۵۰ درصدی تولید در کشور هستیم

سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در نشست با فعالان اقتصادی لرستان در سالن الغدیر فرمانداری سلسله با بیان این مطلب اظهار کرد: در سه ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح مالی زنجیره ای در سطح اوراق گام انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مسائل انباشته ای هم وجود دارد، افزود: یکی از مسائل ما عدم توازن سرمایه گذاری است در حالی که در شهرهایی مثل رباط کریم، اشتهارد، زرند، ساوه، سیرجان کمبود نیروی کار داریم در شهرهای دیگری هیچ صنعتی تعریف نشده یا به اندازه ظرفیت بخش های مختلف، صنعت و معدن را رشد نداده ایم و این از مسائلی است که حداقل سه یا چهارسال زمان می خواهد.

فاطمی امین با بیان اینکه در شهرهایی که به اندازه کافی ظرفیت اشتغال فراهم نشده مهاجرت و مشکلات اجتماعی وجود دارد عنوان کرد: درخصوص سوال یکی از فعالان که درخصوص دامداری پرسیدند، وزارت جهادکشاورزی یک دامدار کارتی طراحی کرده است.

وزیر صمت با بیان اینکه ما متولی صنعت هستیم و درخصوص مشکلات بانکی و بیمه ای هر مشکلی فعالان اقتصادی داشته باشند حل می کنیم، عنوان کرد: البته هیچ بانکی زیر نظر صنعت و معدن نیست اما ما به عنوان متولی صنعت و معدن هرکاری که در زمینه بانک، بیمه و گمرک داشته باشید پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه مسائلی وجود دارد که به صورت موردی قابل حل نیست، افزود: ستاد تسهیل، وظیفه موردی دارد و این ستاد برای حل مسائل خاص به وجود آمده است اما اگر بخواهیم کار موردی انجام دهیم و ساختار را اصلاح نکنیم همه مشکلات به سطح ستاد تسهیل کشیده می شود.

فاطمی امین با بیان اینکه ما به بحث اصلاح قوانین و مقررات هم ورود کرده ایم، عنوان کرد: بیش از ۵۰ مصوبه در یکسال گذشته از دولت گرفته ایم و در سه ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح مالی زنجیره ای در سطح اوراق گام انجام شده است.

وی با بیان اینکه در شهریورماه مصوبه ای از دولت گرفتیم، افزود: واحدهای تولیدی که از دولت طلب دارند اگر دولت مطالبات را با تاخیر پرداخت کند باید براساس مدت زمان تاخیر و متناسب با تورم، هزینه پرداخت شود.

وزیر صمت در مورد ماشین آلات معادن گفت: امسال در ۶ ماهه اول به اندازه کل سال مجوز واردات صادر کردیم و ماشین آلاتی که ساخت داخل ندارند مشخص و به سرعت ثبت سفارش می شوند و درباره ماشین آلاتی که در داخل نیز تولید می شوند روند صادرات ۵۰-۵۰ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اشتغال و تولید در الشتر و دلفان انجام شود باید چندکار انجام دهیم، افزود: بهترین روش توسعه صنعت در این شهرها، توسعه واحدهای کوچک است.

وزیر صمت با تاکید بر کمک به رفع مشکلات واحدهای نیمه تعطیل، تصریح کرد: البته نه واحدهای که تنها زمین در اختیار دارند بلکه واحدهایی که حداقل ۶۰ درصد پیشرفت داشته و بازار داشته باشند مورد حمایت دولت خواهد بود.

فاطمی امین با اشاره به سرمایه گذاری های جدید، گفت: باید مسئولان لرستان با واحدهای صنعتی شهرهایی که سرمایه گذاری های خوبی انجام شده مثل اراک مذاکره کنند تا سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی که در شهرهای صنعتی بزرگ ایجاد شده اند حاصل سرمایه گذاری دولت نبوده و بخش خصوصی آنها را ایجاد کرده است، بیان کرد: باید این فرهنگ در مردم ایجاد شود و مطالبه گری کنند.

 

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied