شمانیوز
شما نیوز

رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

بانک‌های قرض‌الحسنه؛ در زمینه بهداشت اعتباری کارنامه درخشانی دارند

رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: بانکداری قرض‌الحسنه در جذب منابع، رعایت بهداشت اعتباری، نرخ ایده‌آل کفایت سرمایه، مطابات بانکی زیر یک درصد و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه پرداخت وام تکلیفی به‌ویژه ازدواج، فرزندآوری، کمیته امداد و بهزیستی کارنامه درخشانی داشته است.

بانک‌های قرض‌الحسنه؛ در زمینه بهداشت اعتباری کارنامه درخشانی دارند

«بهزاد مومیوند» رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو به تشریح مزایای بانکداری قرض‌الحسنه پرداخت. وی گفت: بانکداری قرض‌الحسنه روند رو به رشدی دارد و تولید محصولات نوین بر پایه قرض‌الحسنه در بانکداری خرد و حمایت از تولید ملی در نظام بانکداری کشور در حال گسترش است.

مومیوند با اشاره به اینکه توزیع عادلانه ثروت، تأمین مالی ارزان‌قیمت و افزایش سطح رفاه اجتماعی از اهداف استقرار نظام بانکداری اسلامی ‌است، گفت: تأسیس بانک‌های تخصصی قرض‌الحسنه در کشور موجب بهبود عملکرد در بخش تجهیز و تخصیص منابع قرض‌الحسنه، تأمین نیاز‌های خرد جامعه و کمک به تولید ملی و توانمندسازی جامعه شده است.

قرض‌الحسنه در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان

وی با اشاره به اینکه با حمایت دولت و با مشارکت معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری، از ابتدای سال جاری تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت پرداخت وام قرض‌الحسنه تا سقف ۵ میلیارد ریال میسر شده، گفت: در صورت دریافت مجوز از بانک مرکزی، سقف وام قابل پرداخت به شرکت‌های بزرگ در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

این کارشناس مسائل بانکی هدف اصلی بانکداری قرض‌الحسنه را توزیع منابع خرد و توانمدسازی افراد نیازمند در جهت خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود دانست که این امر به‌صورت غیرمستقیم به حمایت از تولید ملی و اشتغال‌زایی منجر می‌شود.

حمایت از کسب‌و‌کار خرد و کالای ایرانی

مومیوند با تشریح طرح کالاکارت به‌عنوان طرح پیشرو و یکی از محصولات نوین بانکداری قرض‌الحسنه، خاطرنشان ساخت: برای دریافت وام در طرح مذکور، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک در سراسر کشور تا سقف یک میلیارد ریال و بدون نیاز به ایجاد معدل حساب، کالاکارت دریافت کرده و نسبت به خرید اقساطی کالا و خدمات مورد نیاز خود از پذیرندگان طرف قرارداد اقدام کنند.

وی افزود: این قراداد سه جانبه بین بانک، صاحبان کسب‌وکار و متقاضیان، فرصت خرید اقساطی را مهیا کرده و تا کنون بنگاهای تولیدی و فروشگاه‌های معتبر زیادی در این طرح مشارکت کرده‌اند. متقاضیان با مراجعه به وب‌سایت بانک به آدرس www.qmb.ir بخش کالاکارت نسبت به بررسی فروشگاه‌های طرف قرارداد اقدام کنند.

لزوم حمایت ویژه از بانک‌های قرض‌الحسنه

مومیوند اظهار داشت: بانکداری قرض‌الحسنه در جذب منابع، رعایت بهداشت اعتباری، نرخ ایده‌آل کفایت سرمایه، مطابات بانکی زیر یک درصد و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه پرداخت وام تکلیفی به‌ویژه ازدواج، فرزندآوری، کمیته امداد و بهزیستی کارنامه درخشانی داشته است.

وی افزود: تداوم این روند، نیازمند حمایت نهادهای قانون‌گذار از جمله تشکیل حوزه‌های تخصصی در مجلس شورای اسلامی ‌و معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد و همچنین تعدیل نرخ ذخیره قانونی توسط بانک مرکزی است که کمک شایانی به روند پیاده‌سازی دریافت مزد خدمت و حذف کارمزد وام و تخصیص منابع بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و بانکداری خرد خواهد کرد.

شعار هر ایرانی یک کارت قرض‌الحسنه با اجرای طرح مهریار

مومیوند در پایان با اشاره به لزوم تقویت مشارکت عمومی ‌و افزایش ضریب نفوذ قرض‌الحسنه و بانکداری اسلامی ‌در اقشار مختلف، گفت: استفاده از محصولات بانکی بر پایه قرض‌الحسنه موجب جذب هرچه بیشتر منابع خرد و در نتیجه بهرمندی بیشتر مردم و سیستم اقتصادی کشور به عنوان ذی‌نفعان واقعی خدمات بانکداری قرض‌الحسنه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا، با حمایت‌های دولت و صدور مجوز به نهادهای عمومی‌ و دولتی جهت انتقال حقوق و مزایای پرسنلی به بانک‌های قرض‌الحسنه، زمینه خلق محصول ویژه‌ای به‌نام طرح مهریار فراهم شد که به سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای دولتی این امکان را می‌دهد ضمن انتقال حقوق و مزایای پرسنل به هر یک از شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر کشور، ماهانه اعتباری را جهت پرداخت وام پرسنلی تا سقف دو میلیارد ریال برای هر شخص کسب کنند.

 

روابط عمومی‌ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied