شمانیوز
شما نیوز

در گفت‌وگوی اختصاصی با شمانیوز مطرح شد

داخلی سازی ۸۵ درصد از قطعات خارجی

مدیر تعمیرات مجتمع معدنی چادرملو درباره اقدامات انجام شده در جهت تامین قطعات مورد نیاز، گفت: درحال حاضر ۸۵ درصد قطعات خارجی مورد نیاز این مجتمع به صورت بومی‌سازی در داخل تولید می‌شود.

داخلی سازی ۸۵ درصد از قطعات خارجی

به گزارش شمانیوز، معصومی مدیر تعمیرات مجتمع معدنی چادرملو، در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگار شمانیوز با اشاره به مراحل تامین قطعات که از محورهای کاری محوله به ایشان است، گفت: تامین قطعات از مهندسی معکوس، تهیه نقشه، ساخت و نظارت برساخت گرفته تا شناسایی پیمانکاران فرعی و مراحل ترتیبی کار ساخت قطعه را شامل می‌شود. تقریبا در زمینه تامین قطعات توانسته ایم طی سال های گذشته موفقیت هایی را کسب کنیم و به سبب بومی‌سازی‌های انجام گرفته توسط این مجموعه لوح‌تقدیر هم دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه چادرملو جزو اولین‌های تولید قطعات و بومی‌سازی بوده، اظهار داشت: بالای ۲۵ سال در زمینه بومی‌سازی و تبدیل قطعات خارجی به ساخت داخل زحماتی توسط کارکنان این مجموعه کشیده شده و جمعا بالای ۸۵ درصد قطعات خارجی در داخل بومی‌سازی شده است که یک عددی بزرگ را در این حوزه شامل می‌شود.

وی در خصوص میزان اشتغال حاصل شده از بومی سازی قطعات در مجتمع معدنی چادرملو، گفت: با توجه به شرکت‌های فعال در زنجیره تامین و تولید که در هرکدام از آنها بالغ بر ۱۵۰ نفر پرسنل مشغول به فعالیت می‌باشند و با درنظر گرفتن تعداد بالای شرکت‌های این زنجیره میزان اشتغالزایی و کارآفرینی در این خصوص بالا می‌باشد.

معصومی در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز درباره تربیت نیروی متخصص، افزود: سابقه و تجربه در کنار تخصص کارکنان، نتیجه دید مثبت مدیران در برگزاری کلاس‌های آموزشی، تعامل علمی و آموزشی با برندهای مطرح و استفاده از اساتید و فعالان مطرح در حوزه بومی‌سازی است. هفته‌ای یک تا دو جلسه در جهت حل مشکلات و طراحی و تولید بومی سازی قطعات جدید برگزار می‌شود که بسیار مفید اعلام شده است.

مدیر تعمیرات مجتمع معدنی چادرملو، تبدیل تهدیدهای دوران تحریم به فرصت در این مجتمع معدنی را از جمله مهمترین دستاوردها خصوصا در حوزه بومی‌سازی عنوان کرد که با تلاش مدیران و کارکنان مجموعه به فرصت‌های استثنایی تبدیل گردیده است.

وی درباره تاثیرات و مشکلات حوزه انرژی در مجتمع معدنی چادرملو، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده ، سعی شده تا چالش‌های مربوط به قطعی برق کاهش یابد.

معصومی در جواب سوال مربوط به چالش‌های زیست‌محیطی و فعالیت‌های انجام شده توسط مجتمع معدنی چادرملو در این حوزه، بیان داشت: یکی از افتخارات چادرملو را می‌توان به مبحث مربوط به حفظ محیط زیست عنوان کرد و در این راستا تاکنون هیچ‌گونه شکایت یا گزارشی از بازرسین و نهادهای ذیربط دریافت نکردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied