شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل صندوق تامین مطرح کرد؛

هشدار به استفاده غیر مجاز از کابین بار وسایل نقلیه باری برای حمل انسان

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: استفاده از قسمت‌های غیر مجاز برای حمل انسان (عمدتا استفاده غیرمجاز از کابین بار وسایل نقلیه باری) از محل تعهدات بیمه نامه قابل پرداخت نیست.

هشدار به استفاده غیر مجاز از کابین بار وسایل نقلیه باری برای حمل انسان

مهدی قمصریان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، صندوق تامین در برخی پرونده ها، خسارت‌هایی را خارج از تعهدات قانونی بیمه گر پرداخت می‌کند، اینگونه خسارت‌ها به دلیل استفاده از قسمت‌های غیر مجاز برای حمل انسان (عمدتا استفاده غیرمجاز از کابین بار وسایل نقلیه باری) از محل تعهدات بیمه نامه قابل پرداخت نیست و صندوق با رعایت حق و ضرورت بازیافت، این نوع از خسارت‌ها را پرداخت می‌کند.

قمصریان افزود: صندوق تامین از سال ۱۳۹۷ تا سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۱۸۸ پرونده مربوط به موضوع تبصره۲ ماده ۲۱ را پرداخت کرده است.

وی همچنین با اشاره به کل مبالغ پرداختی و بار مالی تحمیلی به منابع صندوق از سال ۱۳۹۷ تا بهار ۱۴۰۱ گفت: بیش از ۱۸۷ میلیارد تومان از منابع صندوق تامین برای ایفای تکالیف مقرر در تبصره۲ ماده ۲۱ پرداخت شده که این مبلغ در سال ۱۴۰۰ (هفتاد و هفت میلیارد تومان) در قیاس با سال ۱۳۹۷، بیش از ۱۵۶درصد، افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق تامین با ارائه راهکاری در خصوص کاهش پرونده‌های موضوع تبصره دو ماده۲۱، گفت: این که دارنده وسیله نقلیه باری مثل وانت‌ها، از قسمت حمل و نقل کالا برای جابجایی انسان، استفاده نکند، نیازمند فرهنگ سازی و قوانین سختگیرانه راهنمایی و رانندگی است.

قمصریان تصریح کرد: عمده پرونده‌هایی که در صندوق تامین منجر به پرداخت خسارت تحت عنوان "خارج از تعهدات قانونی بیمه گر" می‌شود، مربوط به انواع وسایل نقلیه باری از قبیل وانت‌ها و کامیون‌ها است.

 

خبرگزاری صداوسیما

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied