شمانیوز
شما نیوز

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛

نخستین جشنواره دستاوردهای مردمی قشم افتتاح شد

نخستین جشنواره دستاوردهای مردمی قشم"شهریما" با حضور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسوولان جزیره افتتاح شد.

نخستین جشنواره دستاوردهای مردمی قشم افتتاح شد

افشار فتح الهی در این مراسم از صنایع‌دستی و محلی به‌عنوان محصولی قابل افتخار یادکرد و بیان داشت: این تولیدات ریشه در فرهنگ و تاریخی دارد که  از گذشتگان ما برجای‌مانده است.

وی با اشاره به هم‌زمانی این رویداد با مسابقات جام جهانی قطر گفت: این جشنواره فرصتی برای گردشگرانی است که ضمن حضور در مسابقات جام جهانی، تمایل به استفاده از ظرفیت‌های جزیره قشم را دارند و می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه، با آداب‌ورسوم جامعه محلی این منطقه آشنا شوند.

فتح الهی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جزیره را مثال‌زدنی خواند و گفت: درصدد طراحی نمایشگاهی دائمی برای عرضه محصولات و صنایع‌دستی جامعه محلی هستیم تا ضمن پیوند تولیدکننده به مصرف‌کننده، پتانسیل‌های ارزشمند تولیدات باکیفیت روستاهای قشم را ابتدا به گردشگران داخلی و سپس به گردشگران خارجی معرفی کنیم.

به گفته وی، راه‌اندازی یک مکان دائمی برای عرضه صنایع‌دستی و محلی، امکان متوازنی برای معرفی تمامی روستاهای جزیره فراهم کرده و به برندسازی و رونق اقتصادهای خرد و خانگی کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در هر حوزه‌ای که به ظرفیت‌های مردمی اجازه بروز دادیم، شاهد جهش‌ها و پیشرفت‌های بی‌شماری بودیم و وظیفه ما به‌عنوان یک مسوول در دولت مردمی، فراهم‌سازی بستر ظهور و بروز توانمندی‌های ریشه‌دار بومی و محلی با مشارکت مردم است.

گفتنی است، این مراسم با حضور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام‌جمعه شهرستان قشم، محمدحسین حسینی تختی، فرماندار شهرستان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان و شهرستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر قشم برگزار شد.

یادآور می‌شود، "نمایشگاه شهریما" با ۴۰ غرفه عرضه محصولات روستایی جزیره، ۱۷ غرفه محصولات اقوام مختلف ایران‌زمین، ۴۰ اجرا و باز زنده سازی آیین‌های محلی، ۲۰ سخنرانی آنلاین، ۳۰ کارگاه آموزشی یامال و پخش زنده مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ ، از امروز ۲۹ آبان تا ۸ آذرماه ۱۴۰۱، از ساعت ۱۶ تا ۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر قشم، پذیرای بازدیدکنندگان محترم می‌باشد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied