شمانیوز
شما نیوز

در گفت‌وگوی صمیمانه با شمانیوز مطرح شد؛

گزارش مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان از اشتغال ۷ هزار نفری تا ظرفیت‌ تولید 7/1 میلیون تن

ماشاالله سهراب‌نژاد مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شمانیوز با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت، گفت: فولاد زرند از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های هلدینگ میدکو است که در منطقه زرند کرمان فعالیت می‌کند.

گزارش مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان از اشتغال ۷ هزار نفری تا ظرفیت‌ تولید 7/1 میلیون تن

به گزارش شمانیوز، ماشاالله سهراب‌نژاد مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شمانیوز با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت، گفت: فولاد زرند از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های هلدینگ میدکو است که در منطقه زرند کرمان فعالیت می‌کند. این شرکت دارای معادن خمرود (زغال‌سنگ) و جلال‌آباد (سنگ‌آهن)، کارخانه زغال‌سنگ پابدانا، دو کارخانه کنسانتره هر کدام به ظرفیت ۲ میلیون تن، یک کارخانه گندله‌سازی ۲ میلیون و پانصد هزار تن، دو کارخانه کک‌سازی دارای ظرفیت تولید جمعاً ۱۲۰۰ هزار تن در سال می‌باشد.

وی افزود: مجتمع بزرگ فولاد زرند آخرین حلقه تولید این مجموعه با ظرفیت 1.7 میلیون تن متشکل از کارخانه‌های اگلومراسیون، کوره بلند، فولادسازی، ریخته‌گری، کارگاه اکسیژن و چندین کارگاه تکمیلی است.

سهراب‌نژاد با بیان اینکه تمامی موارد فوق مجموعه‌ای با نام فولاد زرند ایرانیان و با ظرفیت اشتغال ۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: در صنعت فولاد به ازای هر یک نفر اشتغال مستقیم تا ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود و این یعنی حدود ۱۴۰ هزار نفر در ازای ۷ هزار نفر، به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان گفت: مجموعه‌هایی که توسط میدکو در این منطقه احداث‌شده، تأثیر بسزایی در تحول اقتصادی و اشتغال‌زایی منطقه دارد. ۹۰ درصد کارکنان مشغول به فعالیت، بومی‌ زرند هستند و مابقی از مناطق مختلف کرمان جذب‌شده‌اند. البته در خصوص حل معضل بیکاری باید گفت؛ ما در اینجا مطابق ظرفیت موردنیاز جذب نیرو داشته‌ایم و همچنان جوانان و فارغ‌التحصیلانی هستند که برای اشتغال نیازمند اقدامات و برنامه‌های دولت و مسئولان هستند.

سهراب‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص تأمین مواد اولیه، تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد سنگ‌آهن موردنیاز تولید را از این منطقه و مابقی نیازمان را از دیگر مناطق کشور تأمین می‌کنیم. بزرگ‌ترین مشکل ما در تأمین مواد اولیه مربوط به تأمین زغال مصرفی است. چراکه زغال داخل کشور دارای کیفیت مطلوبی نمی‌باشد و برای تأمین مجبور هستیم بخش عظیمی از نیاز کارخانه را از طریق واردات تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه ما نیازمند قطعات هستیم، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تعاملی در این زمینه را بسیار کارساز دانست و عنوان کرد: وقتی در یک نمایشگاه می‌بینیم که قطعه‌ای در داخل تولید شده که ما در گذشته از خارج کشور وارد می‌کردیم، قطعاً در جهت حمایت از تولید داخل، آن قطعه را به تولیدکننده داخلی سفارش می‌دهیم.

ماشاالله سهراب‌نژاد، حفظ محیط‌زیست را از جمله وظایف اصلی تعریف شده برای فولاد زرند عنوان کرد و افزود:

 کاهش آلایندگی از وظایف تعریف شده در این مجموعه است و برهمین اساس مجموعه سی¬دی‌کیو را در کارخانه کک‌سازی راه‌اندازی کردیم و خوشبختانه در طی سال‌های فعالیت جزو صنایع آلوده‌کننده محسوب نشدیم.

وی در پایان درباره تأثیر کمبود انرژی در تولید و توسعه اقتصادی، تصریح کرد: محدودیت‌های انرژی برق در تابستان و گاز در فصل زمستان، باعث کاهش تولید می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied