شمانیوز
شما نیوز

فولاد مبارکه اصفهان

نگاهی به عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازار سرمایه

گروه فلزات اساسی پس از صنایع پتروشیمی، بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین گروه سهام در بازار سرمایه محسوب می‌شود و صنایع فولادی را هم در برمی‌گیرد. بر همین اساس، در آستانه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران‌متافو 1401، نگاه اجمالی به آخرین گزارش عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان که در سایت کدال بازار سرمایه منتشر شده است، اندخته‌ایم.

نگاهی به عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازار سرمایه

به گزارش شمانیوز : شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده در زنجیره فولاد کشور شناخته می‌شود و حلقه واسط و محرک بسیاری از شرکت‌های بالادستی و پایین‌دستی است. شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، میدکو مالکیت 17 درصدی این نماد را در اختیار دارد و سهامدار عمده فولاد محسوب می‌شود. شرکت توسعه سرمایه رفاه با 10 درصد و بانک تجارت با 2.5 درصد مالکان دیگر این شرکت هستند. شناوری سهم این نماد در بازار بورس تهران در حدود 54 درصد است. این نماد در مجموع توانسته است برای سال 1400 تعداد 7 هزار و 419 هزار تن محصول ورق گرم و سرد و همچنین محصولات پوشش‌دار را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برساند و از محل فروش این میزان محصول، مبلغ 145 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کند.

فولاد همچنین برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 مبلغ 287 تومان سود به ازای هر سهم شناسایی و رقم 170 تومان را به ازای هر سهم به سهامداران خود پرداخت کرد. فولاد در آخرین مجمع تشکیل شده، افزایش سرمایه 80.88 درصدی از محل سود انباشته را مورد تصویب قرار داد، تا تعداد برگ سهم خود را از 293 میلیارد برگ سهم به 530 میلیارد برگ سهم افزایش دهد.

میزان فروش سالانه

فولاد مبارکه اصفهان با فروش ورق گرم و سرد و محصولات پوشش‌دار توانست در سال 1400 رقم 145 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته باشد که این رقم در سال مالی قبل برابر با 77 هزار میلیارد تومان بود و رشد 88 درصدی را برای صنعت‌گران فولاد ایران رقم زند.

فولاد در طول سه ماهه نخست سال 1401 توانسته است رقم 48 هزار میلیارد تومان را به عنوان فروش و درآمد عملیاتی خود ثبت کند که با وجود افت در فروش ماهانه در تیر ماه، مجموعا 60 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی از ابتدای سال تا پایان تیر ماه داشته باشد.

با وجود رشد خوب درآمدی در طول یک سال گذشته اما بهای تمام شده تولید برای فولاد امسال حدود 73 درصد افزایش یافت و سود ناخالص 70 هزار میلیارد تومانی را برای سال 1400 و سود 23 هزار میلیارد تومانی را برای سه ماهه نخست 1401 رقم زد.. شرکت فولاد مبارکه اصفهان در طول سه ماهه نخست امسال با توجه به سرمایه قبلی (29هزار میلیارد تومانی) به ازای هر سهم 70 تومان سود شناسایی کرد.

این شرکت در طول دوره سه ماهه نخست خود توانست رقم 2 هزار و 164 میلیارد تومان سود را به عنوان درآمد سرمایه‌گذاری و سایر اقلام در کارنامه عملکردی خود ثبت کرد و در مجموع 23 هزار میلیارد تومان سود قبل از مالیات داشت. فولاد همچنین در تیرماه امسال رقم 12 هزار430 میلیارد تومان فروش داشت که نسبت به خردادماه با افت 34 درصدی همراه شد. رقم فروش خردادماه این شرکت مبلغ  18 هزار و 731 میلیارد تومان ثبت شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی