شمانیوز
شما نیوز

شرکت گل گهر/

توسعه فناوری به موازات تولید در «کگل» رقم می‌خورد

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در تلاش است تا با توسعه فعالیت‌های تحقیق و توسعه و حضور جدی در بخش فناوری، نیاز‌های خود را با استفاده از ساخت داخلی تامین کرده و رقم حاصل از صرفه جویی ارزی را راهی اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود کند. اتفاقی که به پررنگ شدن نقش این مجموعه در زنجیره ارزش فولاد کمک خواهد کرد.

توسعه فناوری به موازات تولید در «کگل» رقم می‌خورد

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در تلاش است با توسعه همه جانبه نقشی جدید را در زنجیره ارزش فولاد ایفا کند. در این زمینه ارتقای تکنولوژی و تجهیزات یکی از موضوعاتی است که در دستور کار گل گهر قرار گرفته است تا با وسعه فناوری بتواند نیاز خود را تامین کند.

درواقع این مجموعه به دنبال تعریف جایگاهی خاص برای مدیریت فناوری است تا بتواند علم را همراستا با تولید، توسعه دهد.

استفاده از تجهیزات ساخت داخل که در چند سال گذشته در دستور کار شرکت معدنی و صنعتی گل گهر قرار گرفت، توانست علاوه بر کاهش ارز بری، باعث شود این مجموعه تمرکز خود بر توسعه اقدامات واحد تحقیق و توسعه را افزایش داده و در مسیری حرکت کند که وابستگی به واردات را کاهش دهد.

در این زمینه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر تامین نیاز گل گهر، اشتغالزایی جدیدی در این زمینه شکل بگیرد. درواقع گل گهر با این برنامه دو هدف را در دستور کار خود قرار داد.

در این زمینه گل گهر فناوری نسل چهارم را هدف گذاری و اقدامات را در دستور کار قرار داد تا با اجرای پروژه‌هایی به این مهم دست پیدا کند.

نباید فراموش کرد، که دستیابی به فناوری نسل چهارم، نقش مهمی در افزایش بهره وری دارد که به طور مستقیم درآمد شرکت و سوددهی آن را افزایش می‌دهد.

در همین زمینه گل گهر با برگزاری رویدادی در دی ماه گامی دیگر در تحقق برنامه خود بر می‌دارد تا بتواند علاوه بر شناسایی ایده‌های جدید، از آن‌ها در راستای تامین نیاز خود استفاده کند. این رویداد می‌تواند فرصتی برای شرکت‌های دانش بنیان باشد تا همکاری خود با گل گهر را افزایش دهند.

نگاهی به اقدامات اخیر گل گهر در بخش بومی سازی و توسعه دانش فنی، نشان می‌دهد این مجموعه در تلاش است تا علم را به موازات تولید توسعه دهد که در این زمینه موفق نیز بوده است.

به عنوان مثال در زمینه بومی سازی ساخت یک تراک ۶۰ تنی توسط شرکت داخلی دلتا ماشین با مشارکت شرکت گهرهمکار، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گل گهر، نشان می‌دهد «کگل» در این زمینه مصمم بوده و به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

اما ورود به این حوزه و سرمایه گذاری در آن چه دستاوردی برای گل گهر خواهد داشت؟ بدون شک در شرایط تحریمی تامین نیاز به دانش فنی و تجهیزات از طریق شرکت‌های داخلی می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های ارزی، زمان دسترسی به آن‌ها را کوتاه کرده و استفاده از خدمات پس از فروش و همچنین تعمیرات و نگهداری را آسان کند. از سویی دیگر ورود به این حوزه می‌تواند نقش گل گهر در اشتغالزایی را هم افزایش دهد که نکته‌ای حائز اهمیت است.

اما در کنار موارد یاد شده، عدد حاصل از صرفه جویی ارزی منجر به سرمایه گذاری‌های جدید گل گهر در حوزه‌هایی همچون توسعه اکتشافات، ماشین آلات، ارتقای سطح کمی و کیفی تولید می‌شود. درواقع این موضوع باعث می‌شود گل گهر در زمینه تولید، علاوه بر افزایش کمی، کیفیت خود را بالا برده که در نهایت حضورش در بازار‌های داخلی و خارجی را گسترده‌تر می‌کند.

آن طور که پیداست گل گهر مانند برخی شرکت‌های فولادی که در تلاش هستند با توسعه همه جانبه پرچمداری صنعت فولاد را بر عهده داشته باشند، این مجموعه نیز در تلاش است در بین معدنی‌ها یکه تازی کرده و حضور خود را بیش از پیش کند. اتفاقی که علاوه بر افزایش توان رقابتی گل گهر، منجر به توسعه هر چه بیشتر منطقه و استان خواهد شد و در نهایت به توسعه بخش معدن می‌انجامد.

در واقع گل گهر از نگاه درون سازمانی و منطقه‌ای فراتر رفته و با نگاهی ملی سعی بر توسعه فعالیت‌های خود دارد.

 

تیتر ۲۰

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied