شمانیوز
شما نیوز

بیمه دی/

پیام مدیرعامل بیمه دی به مناسبت روز بیمه

۱۳ آذر در تقویم ایران با نام صنعت بیمه پیوند خورده و این روز را به فرصتی برای یادآوری تلاش های قدما و تعامل بیمه گران برای به اشتراک گذاری تجارب تبدیل کرده است.

پیام مدیرعامل بیمه دی به مناسبت روز بیمه

۱۳ آذر در تقویم ایران با نام صنعت بیمه پیوند خورده و این روز را به فرصتی برای یادآوری تلاش های قدما و تعامل بیمه گران برای به اشتراک گذاری تجارب تبدیل کرده است.

صنعت بیمه طی این سالها فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر نهاده و هشتاد و اندی سال تجربه را در کوله باری دارد که حاصل آزمون و خطاهای فراوانی است؛ اما آنچه که مسلم است طی طریق در مسیر آینده بدون آموختن از تجارب گذشتگان امکان پذیر نیست چرا که درس آموخته ها امکان اشتباهات را کاهش می دهد و هزینه را برای آیندگان می کاهد.

سیزده آذر ۱۴۰۱ با تحول دیجیتال و تمرکز بر توسعه دانش بنیانها عجین شده که این محوریت بیانگر تغییرات شگرف در بیمه گری است و ما را بدین امر رهنمون می سازد که چاره ای نداریم جز اینکه کوله بار تجربیات قدما را از اندیشه های نوین پر کنیم تا بتوانیم مسیر روشن و امن تری برای مشتریان بیمه هموار کنیم.

بیمه مرکزی ج ا ا  متناسب با تغییرات و تحولات در فضای کسب وکار کشور، محوریت همایش ۱۳ آذر ۱۴۰۱ را بر تحول دیجیتال قرار داده است. به نظر می رسد این اقدام می تواند در نهادینه سازی مفهوم تحول دیجیتال در اذهان بیمه گران تاثیر مطلوبی داشته باشد .

زیست بوم صنعت بیمه شامل نهاد ناظر، شرکتهای بیمه، شبکه بزرگ فروش اعم از نمایندگان و کارگزاران، ارزیابان خسارت، سندیکای بیمه گران به عنوان یک تشکل صنفی، پژوهشکده بیمه به عنوان بال آموزشی صنعت بیمه و کسب و کارهای نو هر کدام در توسعه تحول دیجیتال در پهنه صنعت بیمه کشور نقش مهمی را ایفا می کنند که در نهایت با ارائه خدمات مطلوب سفر مشتری در سپهر بیمه را سفری مطمئن و بدون دغدغه خواهند ساخت. برهمین اساس ارائه خدمت مطلوب به مشتری نیازمند اتصال حلقه های زنجیره خلق ارزش است که از زمان بازاریابی تا پرداخت خسارت را در بر می گیرد.

به نظر می رسد، روز ۱۳ آذر فرصت مناسبی است تا بیمه گران با تعامل یکپارچه تری در مسیر تدوین یک نقشه راه منسجم برای توسعه فناوری و تحول دیجیتال در صنعت بیمه حرکت کنند، نقشه راهی که ترسیم کننده مسیر کلی باشد .

بیمه دی نیز به سهم خود تلاش کرده تا در  این مسیر قدم برداشته و از هر فرصتی برای خدمت رسانی مطلوب به مشتری بهره برد، در همین زمینه منحنی دوم برنامه استراتژیک بیمه دی رویکرد جدیدی است در راستای حرکت در مسیر تحول دیجیتال.

منحنی دوم به بهبود ساختار تشکیلاتی و بهینه سازی و چابک سازی فرایند ها در همه بخش های سازمان توجه دارد که منجر به ارزش افزوده و بهره وری می شود و هدف غائی بهبود فرایندها نیز استفاده بهینه تر از ظرفیت های فناوری و تحول دیجیتال است.

توجه بیمه دی به خدمات محوری نواندیشانه مبتنی بر دیجیتال در حوزه خسارت نیز در اهداف استراتژیک این شرکت مورد تمرکز قرار گرفته است.

علاوه بر این شرکت بیمه دی علاوه بر تزریق نوآوری در ستاد، تحول در صف شامل شبکه فروش را در اولویت های خود قرار داده چون بر این باور است که پیش قراولان تقدیم خدمت به مشتری شبکه فروش هستند.

همسو بودن سهامدار با اهداف بیمه دی در مسیر تحول دیجیتال نیز مزیت دیگری است که شرکت بیمه دی را در استفاده بهینه از ظرفیت های موجود یاری رسانده است.

بدون شک همگرائی سازنده هیات مدیره و مدیران کلیدی در تحقق اهداف شرکت بیمه دی نقش بسزائی داشته است.

آنچه مسلم است، روز ۱۳ آذر می تواند برای بیمه گران فرصتی باشد تا ضمن واکاوی وضع موجود، ظرفیت های مغفول بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد زیرا تنها روزی است که کلیه بازیگران صنعت از جمله نهاد ناظر بیمه ای، شرکت های بیمه، نهادهای دانشگاهی و پژوهشی، تشکل های صنفی، شبکه فروش، کسب و کارهای نوین و ... در قالب مراسمی بزرگ گرد هم می آیند.

صنعت بیمه کشور ثابت کرده که در صورت ساختار سازی و برنامه منسجم می تواند الگوی موفقی برای اقتصاد کشور باشد اگر چه که این امر نیازمند بهبود و اصلاح سیاست ها و فرایندهاست.

 

محمدرضا کشاورز

۱۳ آذر ۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied