شمانیوز
شما نیوز

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد؛

تشکیل هفته های فرهنگی با هدف ترغیب گردشگران برای سفر به کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از تشکیل هفته های فرهنگی در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان این منطقه و استان کرمان خبر داد که این مهم زمینه ساز رونق گردشگری کیش می شود.

تشکیل هفته های فرهنگی با هدف ترغیب گردشگران برای سفر به کیش

مرتضی رمضانی گالشی در نشست خبری که عصر یکشنبه 27 آذر در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های طرفین به منظور توسعه زیرساخت‌ها و برگزاری رویداد‌های ملی و بین المللی گردشگری و صنایع دستی جزیره کیش، گفت: جلسات مشترک با رویکرد تعاملی و هم افزایی برای حضور فعالان حوزه گردشگری و اصناف کیش در کرمان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به منظور مردمی شدن اقتصاد نسبت به تشکیل هفته‌های فرهنگی بین دو منطقه اقدام خواهیم کرد تا گردشگرانی که مقصد سفر آن ها کرمان است برای سفر به کیش ترغیب شوند.

رمضانی گالشی از آماده شدن پیش نویس تفاهم نامه با برخی شرکت های هواپیمایی برای جبران کمبود پروازهای کیش به کرمان و بالعکس خبر داد و افزود: افزایش پروازها از سایر نقاط کشور به مقصد کیش و بالعکس در دستور کار قرار گرفته است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با تخصیص تسهیلات به طرح های گردشگری، اظهار داشت: این تسهیلات به طرح های بالای 60 درصد پیشرفت، تعمیر و بازسازی هتل ها، راه اندازی کسب و کار‌های کوچک گردشگری و طرح‌های دریایی، ایجاد و یا تجهیز کارگاه‌های حوزه صنایع دستی با نرخ بهره صفر تا ۱۴ درصد از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در نظر گرفته شده است.

مرتضی رمضانی گالشی افزود: علاوه بر کرمان تفاهم نامه های مشترکی با تبریز، سمنان و خراسان رضوی نیز به امضاء رسیده است.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: ایجاد بسته‌های مطلوب گردشگری سلامت و طبیعت در استان کرمان، ایجاد مثلث گردشگری بین کیش به کرمان و شیراز با محور سفر‌های زمینی فراهم می شود.

وی، تاکید کرد: رویداد‌های مختلف در حوزه صنایع دستی، پنج فرودگاه فعال، پنج شهر ملی و یک روستا و شهر جهانی گردشگری در این استان فرصت مناسبی برای حضور گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، افزود: تسهیلاتی همچون اعطای زمین، اعطای تسهیلات هفتاد درصدی تبصره هجده با شش ماه تنفس از مهمترین طرح‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

رامتین روشن در این جلسه از مذاکره با توراپراتورهای مختلف در هفته پیش رو خبر داد و گفت: به واسطه تشویق توراپراتورها نیازمند ایجاد فضایی برای اجرای تخفیفات در ایرلاین ها و خدمات فرودگاهی لازم است تا پروازها در این مسیر برقرار شود.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با محوریت "برگزاری همایش‌ها، رویداد‌ها، نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی بین المللی، طراحی سفر‌های ارزان برای کیش و بالعکس، توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه گردشگری، برگزاری هفته‌های فرهنگی و گردشگری کیش در استان‌ها و برعکس، معرفی گروه‌های مخاطب در استان برای مسافرت علاقه‌مندان به کیش، همکاری در زمینه تبلیغات حداکثری جزیره در رسانه‌های مختلف استان، تلاش متقابل در جهت ایجاد و تعامل بین فعالان گردشگری و اقتصادی" به امضاء رسیده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied