شمانیوز
شما نیوز

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

ساماندهی اتباع بیگانه با هدف صیانت از نیروی کار بومی

ساماندهی اتباع بیگانه با هدف صیانت از نیروی کار بومی

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از پلمب سه واحد صنفی متخلف در راستای نظارت بر به‌کارگیری اتباع خارجی و جلوگیری از اشتغال غیرمجاز آنها خبر داد.

تقی یاسور علی پور با اعلام این خبر، اظهار کرد: با همکاری مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم، واحد اصناف مدیریت امور درگهان و پلیس اماکن نیروی انتظامی بازدیدهای دوره ای با هدف ساماندهی اتباع خارجی و بروز رسانی اطلاعات درباره وضعیت اتباع مجاز، گشت های شناسایی اتباع غیرمجاز  فاقد پروانه کار معتبر مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: در جریان بازدیدهای دوره ای صورت گرفته سه مورد پلمب، پنج مورد اخطار پلمب و ۲۰ مورد جریمه در زمینه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز برای برای واحدهای صنفی متخلف در شهر درگهان صادر شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، شناسایی و مطابق قوانین موجود برای اولین بار جریمه خواهند شد و متعاقبا در صورت ادامه توسط پلیس امنیت و دستور دادستان پلمب خواهد شد.

به گفته علی پور؛ در راستای سیاست های دولت و دستورات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه صیانت از نیروی کار بومی و ساماندهی اتباع بیگانه کارفرمایان و پیمانکاران ملزم به استفاده از نیروی کار داخلی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق قوانین کشور، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با پروانه اشتغال مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی